3 vruchtzakjes, 2 kindjes, 1 hartje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Septembre, 20 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.796
    7.127
    113
    Vrouw
    Wat bijzonder! Gefeliciteerd!
     
    Septembre vindt dit leuk.
  2. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Dus je had drie zakjes, twee verdwijnen er en in 1 zitten twee hartjes, wat een constructie ;). Dat bloed verlies vond ik altijd wel schrikken, ik kreeg dan ook niet leuke krampen.
     
    Septembre vindt dit leuk.
  3. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Wauw wat bijzonder zeg, gefeliciteerd!
     
    Septembre vindt dit leuk.
  4. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Nou hè. Maar ik denk dat het misschien met elkaar te maken heeft. Zo'n overload van hormonen veroorzaakte die deling misschien wel? Zomaar een gevoel hoor. Ik had in één keer een plasje bloed. Dat was wel schrikken. Maar geen krampen gehad.
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  5. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Wat bijzonder! Gefeliciteerd:)
     
    Septembre vindt dit leuk.
  6. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Wauw wat een bijzondere wending! Gefeliciteerd!!
     
    Septembre vindt dit leuk.
  7. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Super gefeliciteerd. Nou hier het levende bewijs dat het goed kan gaan hoor. Inderdaad een risicovolle zwangerschap. Dat zeker. Maar hangt er ook weer net vanaf wat voor soort 1 eiige tweeling het is. Delen ze de placenta, enz. Hier een monochoriale diamniostische zwangerschap op het moment. Hier zagen ze in het begin 2 vruchtzakjes, met in 1 al een kindje met kloppend hartje, en anders nog niet helemaal duidelijk. Volgende echo zagen ze plots dat er dus 2 kindjes met kloppende hartjes in 1 vruchtzak zaten, en het andere vruchtzakje met vruchtje niet goed doorgegroeid was. Heel spannend is het zeker. Mocht je nog vragen hebben mag je me ook altijd een pb’tje doen hoor!

    Hier gaat alles goed in ieder geval. Hopelijk ga jij ook een fijne zwangerschap tegemoet! ❤️
     
    Ysabella, bluedrake, hummeltje5 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    O wat een soortgelijk verhaal! Ik hou het in gedachten, want er komen vast nog vragen. De verloskundige dacht dat onze baby's dezelfde placenta en vruchtzak hebben en dus laat zijn gedeeld. Over twee weken weer een echo, dus dan zien we hopelijk meer...Wat fijn dat alles goed gaat bij jullie! De baby's delen dus wel een placenta begrijp ik?
     
    mxm vindt dit leuk.
  9. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Fijn weer zo snel een echo. Je zal straks om de 2 weken ook naar het ziekenhuis gaan voor controle en echo. Ik mag vandaag weer. Ja klopt. Hier delen de kindjes 1 placenta inderdaad! Ik ben benieuwd voor je over 2 weken. Wat spannend allemaal hé.
     
  10. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Ja echt heel spannend. Jij succes vandaag bij de echo! Voor jullie dus ook heel spannend qua TTS? Lijkt me zo bijzonder om straks de groei van de kindjes zo te kunnen volgen! Wij zagen gisteren alleen maar twee witte stipjes met daar tussenin het dooierzakje. Ik heb zelf gevraagd of ik de eerste keer nog naar haar terug mocht. Het is zo'n fijne praktijk en ik vind het heel jammer dat de rest van de zwangerschap in het ziekenhuis gevolgd zal worden. Maar de verloskundige zei dat ik best af en toe langs mag komen want het is voor haar ook hartstikke interessant haha!
     
    hummeltje5 en mxm vinden dit leuk.
  11. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het bij jou ook nog steeds goed gaat, houden zo! Ik blijf het zo’n wonder vinden van de natuur. Gewoon twee dezelfde ook nog haha.
     
    mxm en Septembre vinden dit leuk.
  12. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Hoe was je echo? @mxm
     
  13. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Wat bijzonder, gefeliciteerd!! Ik blijf dit topic even volgen :)
     
    Septembre vindt dit leuk.
  14. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wauw wat bijzonder, gefeliciteerd!! Ik blijf ook volgen :)
     
    Septembre vindt dit leuk.
  15. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Gefeliciteerd! Heel bijzonder. Hier ook een tweeling, mono-dia, leek in eerste instantie mono-mono maar met 8 weken gelukkig een mooi tussenschotje gezien en dus twee eigen binnenste vliezen.
    Natuurlijk zitten er een stuk meer risico's aan, maar je wordt ook erg goed in de gaten gehouden en het kan ook gewoon goed gaan. Hier een heel goede zwangerschap gehad, bij mijn eenlingen was het zwaarder en meer complicaties.
    Maar wauw, zó bijzonder. :)
     
    Septembre en mxm vinden dit leuk.
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.563
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Sorry voor het off-topic gaan, maar even voor m'n eigen duidelijkheid: dan had je toch eerst een monochoriale diamniostische zwangerschap, en nu het andere vruchtzakje niet goed is een mono mono zwangerschap?
    Of blijven ze het in jouw geval nog altijd een mono dia noemen omdat het dit van origine was?
     
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.563
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Mega bijzonder dit dubbele wonder!
    Van harte met je zwangerschap :)
     
  18. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Nee, mono mono is wat anders hoor. Dan zitten ze helemaal bij elkaar. Hier was er nog een “losse” baby gezien naast de tweeling. De tweeling is altijd mono diamniostisch geweest.
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  19. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Goed! Lief dat je er naar vraagt. Voor nu goed hoor, gelukkig. Ze groeien beide gelijk. Samen p30 meting.
     
    toch3, Tuttebelleke en Septembre vinden dit leuk.
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.563
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ah oke, ik dacht dus aan mono mono omdat je sprak over 2 kindjes in 1 vruchtzak.


    Super dat je echo goed was :thumup:
     
    mxm vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina