Mijn dochter is vier en volgens mij is ze nu nog erger dan toen ze drie was. Overigens is denk ik een consequente aanpak wel het beste, maar weet ook dat dat enorm lastig kan zijn.
Wat heb je liever, poep of piemels...met 4/5 jaar vliegen de piemels je om de oren Ik vind 3/4 jaar ook de minst leuke en pittigste leeftijd tot dusver, vooral de periode 3,5 tot 4 jaar duurde erg lang...
Hier ook zo'n draak! Alles is herkenbaar. Overigens is het nu wel fijner dan toen hij nog 2 was want nu zijn de driftbuien echt wel minder omdat hij kan vertellen wat er is. Overigens moeten wij ook vanalles, mama meespelen, papa niet praten, voorlezen nu, ik wil dino's op netflix kijken, nee niet op de ipad op televisie.... en inderdaad de poep, hier is alles een poepje, scheetje etc, zucht, tja, volgend jaar is alles dus een piemel😂
Ja, hier ook zo'n driejarige draak. Ze is heel lief, maar heeft soms zulke huilbuien, boos om niks, gillen, niet luisteren, noem maar op. Ik heb het idee dat het nu met de Sinterklaasdrukte nog een stuk erger is...
Hou op, hou op, hou op! Hij gaat volgende week naar school, hoop dat ik het red. Of eigenlijk dat hij het redt
Dat was hier ook de ergste leeftijd. Mijn zoon gedroeg zich toen als een draak. Met mijn dochter nooit zo gehad. Bij hem was ik zo blij dat hij naar school kon. Ging toen ook beter.
Oh het gaat echt beter worden hoor! Oudste zoon was een klein draakje vanaf 2 jaar en nu is hij zo'n lief kind. Hij is 8 haha maar met 6 jaar ging het zoveel beter. Nu nog een monstertje van 4 en pfew! Dat is een echte fournado maar vond 2 tot 4 echt het ergst. Weglopen, rommel maken, krijsen als hij zijn zin niet kreeg. Hij kan nog steeds heel dramatisch doen maar het gaat de goede kant op op school kunnen ze ook wel aardig wat energie kwijt, dat scheelt echt.
Dat doet onze van bijna 8 ook nog hoor poep dit en dat . 😁 ben je alvast voorbereid .. Poep en pies grappen blijven leuk. 😄
Herkenbaar hoor! Hier begint ze te lachen zodra ik boos word, ook heel fijn. En huilen zodra ze doorheeft dat ik serieus boos ben. Dan is het 'Sorry mama, ik zal het nooit meer doen' en wil ze meteen knuffelen, terwijl de stoom uit mn oren komt hahaha. En dat meerdere keren op een dag. Echt dodelijk vermoeiend. Anderzijds vind ik het wel een hele leuke leeftijd, ze praat ontzettend goed voor haar leeftijd en het is echt gezellig. En die gevatte opmerkingen zijn geweldig, lig helemaal dubbel.
Hah die poep fase hebben wij nu ook. Als we een boekje lezen gaat het over poep, liedjes zingen over poep, poep hier, poep daar. Maar verder vind ik het een heerlijke leeftijd, we kunnen samen lachen, kletsen en gezellig winkelen .
Herkenbaar! Bij mijn dochter zeiden ze letterlijk 2 minuten na de geboorte al dat ze "temperamentvol" was. Ik wist niet eens wat het inhield! Nou, daar kwam ik wel achter, hier op die leeftijd ook een Terror-Truus Enige advies wat ik je kan geven is: Ze geeft duidelijk aan grenzen nodig te hebben, dat zeg je zelf al. Stel grenzen, en zorg dat je consequent bent! Dat is het enige wat werkt, en ondertussen door blijven ademhalen en af en toe vingers in je oren Mijn lieftallige Terror-Truus is nu een mak lammetje van 12 jaar oud. Ik verwacht dus binnenkort weer zo'n periode