wie regelt bij jullie de geldzaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door mendie, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik vraag me namelijk af of er nog meer meiden hier zijn die t echt zelf moeten doen, omdat er anders een zooitje van gemaakt wordt!
    ik kon vroeger echt niet goed met geld om gaan. deed gewoon wat ik leuk vond, kocht wat ik leuk vond en als er dan net even een rekening niet betaald kon worden, dacht ik nou ja die doe ik wel volgende maand...heel slecht ik weet t :)
    nu meneer vorig jaar bij mij is ingetrokken, heb ik heel snel moeten leren om toch met geld om te gaan, want hij maakt er werkelijkwaar een zooitje van! vergeet rekeningen te betalen waardoor t ineens oploopt en noem maar op. dit speelde al voordat hij hier kwam wonen, dus er lagen ineens aardig hoge rekeningen op de deurmat, waar ik me af en toe een ongeluk van schrok en nog steeds schrik!
    nu ben ik dus al de hele ochtend weer bezig met zijn sh*t...bellen, regelen, bellen, regelen.
    nu is t einde eindelijk in zicht en ben ik ook best wel trots op mezelf dat t door mij niet allemaal uit de hand gelopen is, maar puntje bij paaltje is t natuurlijk eigenlijk te belachelijk voor woorden.
    eerst dacht ik hij zoekt t maar uit, maar ja ik ben er uiteindelijk dan ook de dupe van.
    zo sorry van t lange verhaal, maar zat me even te ergeren ( waarschijnlijk omdat ik al een half uur in de wacht sta ergens :( met zo'n heeeel irritant liedje! )

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    nou meid, goed gedaan hoor! ja mag zeker trots op jezelf zijn! maar ehhhhh... geef die vent van jou een trap onder zn k*nt!! Zeker als er dalijk een kleintje is moet hij zijn verantwoordelijkheid nemen. Tuurlijk het is "maar geld" , maar toch een belangrijk iets hoor!!!

Succes:)

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Regelen is een groot woord, maar ik ben wel degene die het overzicht heeft op alle rekeningen.
    Ik weet ongeveer wat er per maand aan vaste lasten uit gaan, en ik weet nu ook wat er op onze rekeningen staat.
    Mijn man is van de impulsieve aankopen, en ik ben de spaarder van ons tweeën. Het is dus idd niet altijd zo dat de vrouw een gat in haar hand heeft. ;)
    Als mijn man iets wil hebben, mag ie het van mij dus niet altijd kopen, omdat ik weet dat we anders de rest van de maand weinig geld meer hebben.
    Oh wat klinkt dat fout! :D

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Momenteel de mevrouw van de schuldbemiddeling.:):D

Eerst deden wij het samen.

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoi
    Bij ons is mijn vriend degene die dat doet. Ik regel wel mijn eigen rekeningen maar alle gezamelijke dingen regelt hij als ze niet al automatisch afgeschreven worden.
    Wij zijn met geld juist heel voorzichtig omdat we al eens een situatie gezien hadden waar geen geld was voor eten, dus dan let je wel even 10x op.
    Plus wij willen geen gezeik omdat we een kleine hebben en dat je gewoon dan alles kwa financien op een rijtje moet hebben.
    Eigenlijk had je hem het wel zelf uit moeten laten zoeken dan gaat hij op zijn bek, en zal hij er misschien van leren.
    Nu jij zijn zooi op ruimt leert hij er ook niet van.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hmmm hier eigenlijk wel samen.man "betaalt" meestal het gas en water en verzekeringen. huur gaat automatisch en internet en telefoon ook. de overige dingen zoals bv iets overmaken van de wehkamp, gekochte spullen op internet etc doe ik. en daarover gesproken eerst nu een seen herinnering gaan betalen. schaam schaam

7. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ik regel het meeste..
    Maar we praten er vaak genoeg gezamelijk over, zodat we beide precies weten wat er allemaal betaald is deze maand.
    ja, ben dr wel tevreden over hoe het nu gaat.

8. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ja dat wilde ik eerst ook echt doen, maar ik ben er zelf dan ook de dupe van, je woont toch samen, dus als hij minder geld heeft, heb ik dat automatisch ook. en ook heb ik niet zo heel veel zin in deurwaarders aan de deur.
    ik heb sinds kort ook iets nieuws bedacht en dat lukt nu aardig. ik heb gewoon nog een rekening geopend en heb een vast bedrag gezegt wat hij er elke maand op moet zetten. en dan betaal ik daar alles van. er blijft eigenlijk wel iets van over, maar dat weet hij niet eens en hoe lullig ook, dat ga ik ook niet zeggen. ik laat t liever staan voor als er ineens weer iets raars binnen komt. dan kan dat tenminste ook meteen betaald worden. gaat opzich wel goed zo en t einde kwa regelen enzo is ook wel in zicht, maar t was echt een zooitje. ik denk dat we 350 euro per maand kwijt zijn om alleen maar dingen af te betalen..en dan komen ze 'normale' rekeningen er nog bij. ik vind t ZO zonde!
    maar zoals t er nu uitziet, komen we niet meer voor verassingen te staan.
    gelukkig redden we t ook wel verder,maar nogmaals ik vind t zo zonde!

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Mijn man regelt echt alles op geldgebied:) vind het gewoon zo oninteressant. Weet nog net wat ik per maand verdien maar dan houdt het ook op.:)
    We kunnen makkelijk rondkomen dus dat scheelt natuurlijk. Grote aankopen overleggen we natuurlijk wel..
    zou me er misschien meer in moeten verdiepen maar vind het wel prima zoals het nu gaat:D Ik regel wel weer andere dingen.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier ook zo...:) . Vooral omdat hij het héél interessant vind etc. Ik ben wat 'zuiniger' opgevoed dan hij. Maar sinds we samenwonen wil hij alles bijhouden. Netjes in een excelletje. Ik vond het vroeger als kind wel leuk om te sparen en goed bij te houden hoeveel ik had enzo, maar m'n man gaat er nu veel verder in. Dus ik ben er nogal laks mee geworden eigenlijk... Ik informeer wel regelmatig hoe het er voor staat, zeker ook nu we over 2 maandjes (hopelijk) de sleutel van onze woning krijgen en er heel wat grote aankopen voor de deur staan.

11. miss spider

miss spider Actief lid

30 jun 2009
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    eerst deed mijn vriend dat allemaal.Maar echt netjes alles ordenen en in mappen stoppen was er niet bij!Heb dus van 5 jaar alles nu in mappen gestopt op volgorde enz enz.(duurde echt 2 weken,maar dan heb je ook wat....)en houd ook de rekeningen bij!sommige dingen gaan automatisch,en andere dingen maak ik over.En nog zeurt hij als ik volgens hem te veel geld uit geef,terwijl hij geen ruk doet aan het op orde houden van de financiën!moet zeggen dat ik er ook meer tijd en energie instop,en volgens mij vind hij het wel goed zo.

(als ik dit zo lees kan die vent van mij dus ook best een schop onder zijn kont gebruiken)

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Hmm dat klinkt herkenbaar. Dat heb ik 4 jaar geleden ook moeten doen toen meneer hier bij kwam wonen. En nu regel ik alle geld zaken. Als hij wat wil kopen checkt hij bij mij of het kan. En ik zal dan geen nee zeggen maar zo van tja als je dat doet dan kunnen we dit of dat dus deze maand niet. En dan laat hij het netjes. Hij heeft echt totaal geen geld besef. Als je hem zn gang laat gaan dan geeft hij elke euro 3 x uit en dan liefst nog voor hij het in handen heeft.
    En dan soms mopperen als ik n aantal kleertjes gekocht heb op MP voor Wendy! Tot ik hem voor reken hoeveel ik betaald heb voor alles bij elkaar en de berg laat zien. Dan houd hij heel snel zn mond :D
    Achja...bij ons gaat t idee van de man brengt het binnen en de vrouw geeft het uit dus redelijk op...maar dat is toch niet zo negatief als dat men bedoeld als men dat zegt ;)

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij regelen het samen maar bij ons wordt eigenlijk alles automatisch afgeschreven. Wij weten alle twee wel wat we aan vaste lasten kwijt zijn enz.

14. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Bij ons loopt het wat door elkaar. Ik ben van de praktische dagelijkse wekelijkse administratie: gas, water, licht, contracten verlengen en opzeggen, zorgen dat er geld op de lopende rekening staat voor eten, dat soort dingen. Hij zou die rekeningen idd rustig een maand laten liggen.

En manlief is meer van de "grote" overzichten: wat hebben we eigenlijk over, hoeveel staat op de spaarrekening, hoe was dat vorig jaar. En dat dan in excel, wat dat staat zo goed ;) Ik krijg één keer in de zoveel tijd zo'n schema onder m'n neus.

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    We hebben een deal; hij brengt het geld binnen en ik geef het uit LOL!!!

@Mendie je klinkt wel heel geirriteerd over je partner en dat terwijl jullie een kindje samen willen...

16. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Wij samen, maar ik zorg voor het overzicht. Wat hebben we nog, wat moet er nog betaald worden etc.
    Enne ik ben ook weleens erg gerirriteerd door mijn partner en we hebben samen een kind, lijkt me niks ernstigs;)

17. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    alleen dat irriteerd me...verder irriteer ik me nergens aan. iedereen irriteerd zich toch wel eens ergens aan in de relatie?
    verder is t een topvent! super lief! :D
    maar hij is een kneus met geld :D
    hij is gewoon ik tot een jaar terug haha.
    moest misschien wel gebeuren zoiets, anders had ik zelf nu nog steeds een zooitje van gemaakt.

en ik stond net in de wacht toch...nou achteraf niet zo heel erg :D
    ik dacht dat er iets betaald moest worden nog van vriendjelief, maar wat blijkt....hij krijgt van hun ineens 800 euro terug! kijk dat zijn nog eens de leuke berichten :D
    heb m al gemaild dat dat meteen naar die rekening gaat en hij vond dat een erg goed plan!
    op zo'n moment vind je t ineens toch minder erg om de dingen te regelen hihi

18. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik heb een paar maanden geleden de touwtjes in handen genomen, we wilde het een keer omdraaien voor de gein en ik vind het nog leuk ook!

behalve natuurlijk het bellen naar instantie's enz die deuntjes word je inderdaad knettergek van!

sinds ik de administratie doe hier thuis heb ik een veel beter overzicht waar alles heen gaat en houden we zelfs meer over, dus het is maar goed dat ik het nu regel.

bij ons gaat alles van de gezamelijke rekening af en alles wat binnen komt, komt daar ook op, zo hebben we een veel beter overzicht.
    en iedere maand stort ik geld over naar onze eigen rekening als een soort van zakgeld/spaargeld.
    de kinderbijslag en het kindgebondenbudget zet ik op een aparte rekening voor martijn z'n kleren enz.
    we pinnen iedere zondag (dan doen we altijd boodschappen) een bepaald bedrag voor de boodschappen en houden dat in een huishoudportemonnee, en schrijf op in een boekje wat er uit gaat.

ik moet zeggen dat het op deze manier eigenlijk heel makkelijk word om alles bij te houden.

19. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Sinds een jaar houd ik ook een excel sheet bij van alle inkomsten en uitgaven. Alles netjes opgesplitst. Mijn man doet af en toe ook de administratie, maar ik vul dan wel alles in, want hij weet niet hoe dat moet of wil het niet weten.

Er zal altijd één van de twee meer accuraat zijn en deze kan dan ook het beste de administratie bijhouden denk ik. Anders krijg je inderdaad hommeles en irritaties.

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik regel alle geldzaken, administratie etc thuis. Logisch ook, het is een verlengde van mijn werk.
    Boendien ben ik veel ordelijker.
    Manlief weet echt niet eruit gaat en er binnenkomt en dat interesseerd em ook niets.
    Gelukkig kan hij dan weer heel goed klussen haha....

Deel Deze Pagina