Ik vergis me steeds in de slaapsignalen...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by shampoo, Sep 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Dacht ik net een beetje mijn dochter te "kennen" mbt slaapsignalen, ga ik nu steeds de mist in. Ik weet gewoon niet meer hoe ze lang ze wakker kan blijven/ wanneer ze moe is.
    Jengelen en in ogen wrijven is bij haar vaak het teken van naar bed gaan. Maar de laatste week is ze vaak nog helemaal niet moe. Dan blijkt dat ze jengelde omdat ze gewoon niet meer in de box wilde of er iets anders aan de hand was. Ogen wrijven geeft ook geen garantie meer...
    Ik leg haar bij de eerste vermoeidheidssignalen in bed en dan is ze soms een half uur bezig met jengelen (laat haar dan echt wel even jengelen hoor, ga na een tijdje even kijken, speentje, weer weg). Een half uur/ 45 min. later haal ik haar dan uit bed, ze speelt nog even beneden (zonder gejengel, juist hartstikke vrolijk:() en dan na een tijdje probeer ik het weer en dan zonder morren gaat ze heerlijk slapen. Ik kijk ook wel een beetje naar de klok; na 1.5 uur spelen gaan jengelen lijkt mij toch van de slaap te zijn?????

Hebben jullie dit ook wel eens?
    Hoe lang is/ was jullie kind bij bijna 6 maanden gemiddeld wakker (incl. voeden)?

Altijd als je net denkt het lekker te pakken te hebben verandert het weer...;)

Alvast bedankt!
    Groetjes shampoo

2. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Mijn dochter deed met 5,5 maand nog maar 2 slaapjes per dag.
    Mijn zoontje is nu 4 maanden en is tussen de slaapjes 2 uren wakker.

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier was ze rond die tijd ruim twee uur wakker. Ik probeerde altijd een beetje ook op het gapen te letten, bij de derde gaap was het raak en ging ze naar bed (voor die tijd kon het ook nep zijn). Het blijft toch zoeken met zo'n uk.

Nu gaat ze van twee naar een slaapje, ook heel verwarrend. Ze heeft vier maanden hetzelfde ritme gehad, heerlijk! Balen dat ze nu vindt dat het anders moet ;)

4. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hier de ene keer 3 slaapjes en dan weer 2 op een dag...

5. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Nog anderen???

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ik vergis me regelmatig. Er valt geen peil op te trekken. Dan is hij 1 uur wakker en begint hij te jengelen en in ogen wrijven, leg ik hem in bed. Klaar wakker en kletsen, na een half uur er maar weer uit. Dan is hij 2 uur wakker zonder slaapsignaal, leg hem in bed en hij slaapt meteen:$:(. Ik snap er niks van. Ik probeer maar wat, de ene keer werkt het en de andere keer niet. En idd net als je denkt dat je weet hoe het gaat, verandert het weer.

7. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Nou, hier dus precies hetzelfde :(

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Je wordt wel een flexibele mama hierdoor:D!

9. mensis1978

Oct 31, 2008
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    amsterdam
    Dat heb ik nou ook, mijn zoontje wordt volgende week 6 maanden en eerst was hij ongeveer 2 uutjes wakker na een fles en sliep dan zeker 1,5 uur. Sinds een week zie ik hem al binnen een uur nadat hij wakker is geworden al weer in zn oogjes wrijven??? Dus dan breng ik hem naar bed en slaapt hij redelijk snel en is vervolgens al weer na 45 min wakker:( Hem langer ophouden werkt ook niet, hij slaapt gewoon maar een klein uurtje, hoop niet dat dit zn vaste schema wordt!
    Ik weet dus ook niet waar ik goed aan doe!

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Ik vergiste me ook vaak in vermoeidheidssignalen. Pas vanaf toen zoontje 7 maanden was, zag ik het echt goed.
    Nu weet ik ook dat hij ongeveer 3 uur wakker kan zijn.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mijn zoontje kon met 6 maanden ongeveer 2 uur op blijven, en dit hou ik nog steeds aan. Jengelen was hier altijd een goeie, maar tegenwoordig probeer ik eerst of hij ergens anders wil spelen voor ik hem direct op bed leg.
    Mijn zoontje wordt ook altijd wat pips als hij ECHT heel moe is en wordt dan ook heel rusteloos. Ook irritant: als ik het rek en hij is over zn slaap heen dan wil hij dus ook niet naar bed...

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Wij vergissen ons ook wel eens hoor. Maar ons zoontje is ongeveer 2 á 2,5 uur max. wakker tussen zijn slaapjes.

13. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Tja, het lijkt hier inderdaad ook steeds langer te zijn dan de 1.5 uur hiervoor. Hoe lang is het wakker zijn bij anderen rond de 6 maanden?

14. zwiep

zwiep Actief lid

Jul 9, 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Mijn zoontje is meestal 2 uren of 2,5 uur wakker en gaat dan weer naar met. Hij slaapt meestal redekijk snel.

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre was met 6 maanden minstens 2 uur wakker.

Share This Page