3 weken en ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ilja27, 5 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Ons kleine meisje is 3 weken.
    Dit weekend was hier een hardnekkig virus.
    Nu is de kleine meid aan de beurt.
    Ze is nog niet terug op geboorte gewicht.
    De groei houden ze in de gaten.
    ze was extreem afgevallen.
    Ze was steeds alert, plast en poept goed komt zelf voor voeding.
    Maar sinds gister geeft ze veel over.
    En nu net dikke spuit luier.
    Temp. Schommelt erg van 34.4 tot 37.5.
    CB is het geweest maakt zich geen zorgen.
    Maar ik maak mij wel zorgen om haar.
    Wat zouden jullie doen?
    En wat is voor nu belangrijk om op te letten?

2. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ach wat sneu:(
    Ik zou erop letten dat ze genoeg drinkt en geen uitdroogverschijnselen heeft.

Maak je niet teveel zorgen maar hou het gewoon een beetje in de gaten. Beterschap!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat en dat de temperatuur niet boven de 38 graden komt, want dan heeft ze koorts en dat is gevaarlijk bij zulke kleintjes!

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Toen mijn dochter bijna 3 weken was kreeg ze een heftig verkoudheidsvirus. Wij moesten toen vooral haar temp in de gaten houden (bellen bij 38+) en in de gaten houden dat ze genoeg dronk (300ml+ per dag). De koorts liep bij haar toen helaas wel snel op en na minder dan een dag is ze opgenomen met 39,3 koorts. Toen gingen er gelijk tal van onderzoeken van slag en kreeg ze infuusjes en een ruggeprik en meer ellende :(. Wat vond ik dat moeilijk om te zien!
    Al met al leek alles gelukkig veel heftiger dan het was. Alle onderzoeken waren met name om iets wat gelukkig heel weinig voor komt, hersenvliesontsteking, geheel uit te kunnen sluiten. Toen dit na een opname van 48 uur geheel was uitgesloten mochten we onze zwaar verkouden kleine meid gewoon weer met koorts en al meenemen en moest ze het gewoon uitzieken zoals iedereen. Na een paar dagen ging het gelukkig beter en na een week ofzo was ze weer helemaal de oude. Daarna is ze zelden nog ziek geweest :).

Gelukkig zijn de meeste virussen heel onschuldig en kan ook koorts echt niet 1,2,3 kwaad. De voorzichtigheid is volgens mij dus vooral om echt erge dingen, die (zeker bij virussen in de omgeving) toch bijna nooit de oorzaak zijn uit te sluiten.

Veel sterkte en vooral beterschap voor je kleine meisje!

5. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Inderdaad bij koorts en bij veel te weinig drinken contact opnemen met de huisarts of het cb. Ze is nog zo klein en moet echt goed in de gaten gehouden worden.
    Als je het zelf niet vertrouwd opnieuw contact opnemen met het cb of eventueel je huisarts mocht je je niet serieus genomen voelen door het cb.
    Sterkte!

Deel Deze Pagina