Weet iemand dit misschien? Kan gestopt zijn met roken je hormoonhuishouding even helemaal in de war schoppen? En zo ja. Komt dit vanzelf goed? Ik ben 3 weken geleden gestopt met roken. Om te beginnen kwam mijn menstruatie al een week eerder dus week na mijn eisprong. Het bloedverlies was erg veel dan wat ik normaal gewend ben en vloei nu al een week en zo denk ik dat het stopt en dan komt het weer in alle hevigheid terug. Normaal vloei ik maar een dag of 3 4 dus een week vind ik ook erg lang en het ziet er nog niet naar uit dat het stopt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik weet alleen dat roken de vruchtbaarheid beïnvloed , maar of dat dan de menstruatie Etc beïnvloed zou ik niet durven zeggen. Hopelijk heeft iemand anders hier antwoord op!
Ik denk dat het wel wat invloed kan hebben in het begin. Ik denk dat je lichaam toch "stress" ervaart doordat je stopt met roken. En misschien merk je dit zelf ook wel. Geef het even de tijd. Je lichaam werkt sowieso niet elke maand volgens hetzelfde patroon. Je eisprong kan maar zo een keer een week later zijn dan normaal bijvoorbeeld. Mocht je nu nog erg lang hevig blijven vloeien, kan je evt je HA bellen en dit even voorleggen. Misschien dat ze iets voor je kunnen betekenen.