Vaste bedtijden voor een baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door alanopra, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alanopra

alanopra Lid

28 aug 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn jongste is bijna 5,5 maand en ik kan absoluut geen ritme qua slapen ontdekken... hij slaapt verder prima maar we hebben geen vaste tijden. Zodra hij moe is leg ik hem in bed en dat lijkt elke dag wel op een ander tijdstip te zijn;)

Houden jullie je aan vaste bedtijden of is het ook elke dag anders?

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik volg hem eigenlijk een beetje. Eerst ging hij rond 18.15/18.30 de nacht in , nu slaapt die tegenwoordig van 17 tot 18 uur een gaat rond 19.30 de nacht in. Dit heeft hij zelf geregeld.

De slaapjes overdag zijn wel verschillend. Kijk wanneer hij moe is etc. Maar over het algemeen heeft hij daar nu wel een ritme in.

3. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Ik heb me eigenlijk nooit echt aan vaste bedtijden gehouden, na een tijdje kwam er enige regelmaat in en ondertussen (13 maanden) zit erin dat ze tussen half 8 en 8 uur op bed ligt. Maar ik heb nooit vastgehouden aan b.v stipt om half 8 naar boven, de ene dag is ze wat later, de andere dag wat vroeger. Tsja, ik ga zelf ook niet elke dag stipt om 10 uur naar bed ;)

Misschien zou ik dat wel doen als er echt een groot verschil in zou zitten, b.v de ene dag om 7 uur en de andere dag om 9 uur. Maar gelukkig zit er maar een half uurtje speling in. Meestal dan, als ze zich niet lekker voelt kan het zijn dat ze eerder naar bed wil, of juist niet kan slapen en later naar bed gaat.

Als hij goed slaapt zou ik het lekker zo laten! Komt vanzelf, denk ik, dat ze wat meer richting een (soort van) ritme gaan.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ja, ik heb vanaf dat ik ging werken en het normale leven weer begon ons kleintje op vaste momenten op bed gelegd, gevoed etc. Ik merkte dat zij het ook fijn vond, een vast ritme. Maar ik ben best flexibel hoor, mocht een dag anders lopen ga ik me niet spastisch aan de tijden houden hoor.

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Hier geen vast ritme bij onze jongste. De oudste gaat 19.00 naar boven, rond 19.30 slapen (na tandenpoetsen, wassen, verhaaltje, liedje).

Van onze oudste weet ik nog dat er pas een beetje een schema ontstond toen hij naar 1 slaapje overdag ging, rond 16 maanden.

6. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Mijn zoontje van 3.5 maand heeft overdag er geen ritme in,gaat naar bed wanneer hij moe is. Meestal voor de 18.30 slaapt hij nog 45 min dan rond 19.30/45 naar bed.

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier kwam t ritme pas later.
    Eerste maanden haar gevolgd. Tot 3 maanden zo ie zo begin van de avond weinig slapen ivm krampjes. Daarna kwam van zelf ritme ook omdat ik dag op zelfde tijd begon. Toen er nog ochtendslaapje was was bedtijd rond 20:00 uur, nu meestal wel 19:00 uur.

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hahaha hier ook geen ritme en ze ze is al bijna 14 maanden.

Deel Deze Pagina