7 weken zwanger kan je dat al zien?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door oogappel, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

    oogappel Bekend lid

    26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,
    Ik heb even een vraag...
    Ik ben nu 7 weken en 3 dagen zwanger...
    Ik sta op het punt om naar mijn korfbaltraining te gaan, niemand weet het nog we willen het graag nog eventjes geheim houden.
    Nu trek ik mijn lange trainingsbroek aan en pfpfpf hij zit al strak. Deze broek is altijd wel een soort maatstaaf :)
    Kan je het nu al zien of is dat uitgesloten?

    Ik heb ook wel het idee dat ik een opgeblazen buik heb of lucht in mijn buik heb. Is dit voor iemand herkenbaar?

    Vanavond douchen met de meiden na de training, ik hoop niet dat ze dan iets zien. Over 3 weken pas een 1e echo gigi als het nu al zo (voor mezelf) zichtbaar of merkbaar is gigi...

    Ik lees jullie graag

    liefs
    oogappeltje
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    bij mij zag je het direct, maar als je tegen mensen zegt dat je gewoon teveel gesnoept hebt geloven ze dat nog best lang hoor, ze gaan er niet vanuit tenslotte dat je de waarheid niet verteld ;) ik heb zelfs twee keer grotere kleren besteld op mijn werk voordat ik het vertelde met 9 weken. toen kon ik het al niet meer verborgen houden.
     
  3. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    t zijn ook nog echt je darmen die omhoogkomen. JE baarmoeder zit nog verstopt achter het schaambeen. Dus kun je ook makkelijk zeggen dat je een beetje bent aangekomen ofzo. Dat je een opgeblazen gevoel hebt, is ook logisch; je darmen moeten een ander plekje zoeken en dat gaat niet zonder slag of stoot. Volgens mij hebben veel meer mama's in spe daar last van of last van gehad.(inclusief mezelf)

    Train ze!
     
  4. Helemaal niet vreemd hoor. Moest op m'n werk ook zo ongeveer meteen aan de zwangerschapsbroeken. Kreeg die van mij simpelweg niet meer dicht. En om nu iedere keer om nieuwe te gaan vond ik ook niet handig. Zeker omdat mijn collega's toch wel op de hoogte waren.
     
  5. Frida

    Frida Lid

    12 apr 2007
    76
    0
    0
    hoi,

    ik zit nu op bijna 9 weken en ik kan ook al geen normale broek meer aan...
    Gelukkig heb ik net de eerste echo gehad en ik hoef niets meer te verbergen nu...

    Succes
     
  6. EvdP

    EvdP Actief lid

    23 jun 2007
    108
    0
    0
    bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik pas bij 6 maanden een beetje een buikje...Nu ben ik bijna 7 weken zwanger van de tweede en heb al een klein buikje, mn broeken zitten strakker en heb het idee dat mn bovenbenen en mn billen al een stuk voller zijn...Kan dit en zijn er meer vrouwen die dit hebben (gehad)?

    gr
     
  7. Niet meer actief

    Ik had vrijwel direct positiekleding nodig. Dus nee niet raar.....
    Komt op dit moment (zo vroeg in je zwangerschap) door je darmen, maar dat is al uitgelegd.
     
  8. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Bij ons is ook iedereen al op de hoogte omdat ik m'n buik niet meer verborgen kan houden. Bij de eerste was dat net zo.
     
  9. sweetdushi

    sweetdushi Bekend lid

    24 jun 2007
    685
    0
    0
    Zou kunnen.
    Ik zelf krijg nu pas een buikje.
    En mijn kleren beginnen nu pas een klein beetje te knellen.
    Maar als ik in bikini sta zie je al wel ietsje een bolling .
    Maar mensen zeggen dat je het nog niet echt aan mijn buik ziet.
     
  10. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    zou idd best kunnen dat je nu al een buikje krijgt, is heel verschillend per persoon.
    Ik zelf kreeg pas een buikje rond de 12/13 weken, en heb het pas met 14 weken aan iedereen verteld.
    En toen pas zagen de meeste het, sommige hadden al een vaag vermoeden (bleek achteraf) :)
     
  11. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik krijg nog maar een paar broeken van me dicht, en dan moet ik niet gaan bukken ofzo want dan knap ik er uit. en dat vind ik vreemd
     
  12. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik had in het begin ook een erg opgeblazen buik. Dat komt ook omdat je darmen wat omhoog komen. Ik ben wat stevig van mezelf dus het viel niet zo snel op. Maar nu begin je het wel te zien. Ik heb nu ook al zwangerschapsbroeken aan omdat de "gewone" broeken niet lekker meer zitten en de knopen willen niet meer dicht.
     
  13. Bianca84

    Bianca84 Bekend lid

    6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Bij mij kon je toen al wel iets zien. Wij zijn direct daarna 2 weken op vakantie geweest en toen we terugkwamen, kon je het pas echt goed zien en toen hebben we het ook verteld aan m'n ouders en grootouders.
    Mijn oma dacht wel iets te zien, maar durfde niets te zeggen in het geval dat ik gewoon aangekomen was......
    Ik denk dat niemand er iets van zou durven zeggen. Of er iets te xzien is, verschilt per persoon en per zwangerschap. Ik ken ook iemand die het met 3 1/2 maand vertelde en toen konden we nog niets zien. Is bij mij wel even anders! Maar ik ben er nu trots op.
     
  14. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik heb ook een dikkere buik en meer vet op de heupen en mijn man zegt dat mijn billen ook steviger worden. Ik zou vandaag sporten met mijn moeder maar heb een smoes bedacht, ga het haar zo snel mogelijk vertellen!
    Donderdag moet ik zwemmen en volgende week ook, maar ik spring gewoon snel in het water!
    Ik ben blij dat het niet zulk mooi weer is, kan ik het mooi verbergen!
     
  15. sweetdushi

    sweetdushi Bekend lid

    24 jun 2007
    685
    0
    0
    Is het niet gewoon aankomen ?
    Je buik kan na 5 weken wel wat opgezwollen zijn maar het lijkt me niet dat je al vet veel verschil ziet van die paar weekjes
    .
     
  16. EvdP

    EvdP Actief lid

    23 jun 2007
    108
    0
    0
    bij mij is het niet dat je echt al een buik ziet maar ik voel het wel heel goed aan mijn broeken, dat ze veel strakker zitten en ik zie dat mn gezicht ook voller is...ben niet echt meer gaan eten dus denk niet dat het gewoon aankomen is....en je lichaam verandert toch, dus kan het dat dat komt omdat ik zwanger ben....?
     
  17. sweetdushi

    sweetdushi Bekend lid

    24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ja inderdaad mijn gezicht is ook veel voller geworden dat is dan wel weer minder. En mn buik word nu wat groter. Mijn borsten zijn erg gegroeid. Maar mijn benen zijn nog net zo slank.

    Groetjes
     
  18. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    bij was het al heel duidelijk te zien met 7 weken... krijg nu steeds de vraag zitten er niej 2 in..
     
  19. brabbel

    brabbel Lid

    27 jun 2007
    32
    0
    0
    Heel herkenbaar hoor en echt niet vreemd. Ben nu 8 weken en al een aardig buikje. Omdat ik normaal zo plat als een plank ben valt t ook echt op. Zeg gewoon dat t komt omdat ik gestopt ben met roken :D
     
  20. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    dat doe ik ook!
    ben 18 juni gestopt met roken en ook al aardig wat aangekomen toen dus daar schuif ik et op.
    maar de groei van mn borsten is moeilijk te verbergen...
     

Deel Deze Pagina