miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nathaliiej, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Gisteren heb ik een echo gehad wegens bloedverlies, het vruchtzakje bleek leeg te zijn, dus is er al langer wat mis..
    Hoe weet je wanneer je het meeste bent verloren..?
    Als ik rustig op de bank zit valt het bloedverlies mee, maar zodra ik naar de wc ga, drupt het er behoorlijk uit.. en inmiddels begint de pijn toch wel heel erg te worden, het wisselt af, van houdbare pijn, tot bijna ondraaglijk..
    Ik heb al een paar paracetamol op..

Staat er een beetje een tijd voor hoelang het kan duren..? Ik weet dat je naderhand nog beetjes kunt vloeien, maar hoelang duurt het heftige..?

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Bij mij duurde dat heftige niet zo heel lang (maar mijn miskraam is opgewekt met cytotec, weet niet of het dan anders verloopt misschien) Zodra ik de grootste stolsels was verloren zakte de pijn een heel eind weg en werd het bloeden ook meteen een stuk minder. De dag dat ik de cytotec had ingenomen verloor ik ook meteen die stolsels en de volgende dag was het dus al minder allemaal.

Heel veel sterkte!! Een miskraam is zo heftig...

3. Nana2008

Nana2008 Lid

4 dec 2012
    13
    0
    0
    Rotterdam
    Jeeej Nathaliiej rot voor je!! Ik zit nu een soort van te 'wachten' tot het mis gaat bij mij, voelt niet goed.

Sterkte!

4. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    #4 Nathaliiej, 8 dec 2012
    Laatst bewerkt: 8 dec 2012
    Ik heb nog geen stolsels gezien, maar het bloed behoorlijk hard nu, hoop dat alles er snel uit is, ik word helemaal gek..

@jeetjeB, dankjewel.. jij ook nog sterkte, zoiets vergeet je nooit..

@nana, ik hoop voor je dat alles op zn plek blijft, en dat het nog goed gaat.sterkte!

Gisteren voor de echo heb ik mn vriend al verteld, reken er maar op dat het mis is.. mn gevoel had helaas ook gelijk.. ze hadden eigenlijk geen tijd om een echo te maken, blij dat ik aandrong, Tis verschikkelijk nieuws, maar we gingen niet onzeker het weekend in.. het was gewoon totaal fout..

Voor donderdag heb ik niets vreemds gevoeld, sochtends een streep bruinverlies, savonds lichtroze, vrijdag ochtend wat meer en rood..

Edit; inmiddels toch ook een soort van stolsel verloren.. wat het was weet ik niet, aangezien het op de wc was.. verschikkelijk dit..!:(

5. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Als je nu begint met stolsels kan het nog wel even gaan duren. Bij mij begon het met stolsels verliezen en vanaf toen hen ik zes dagen aan één stuk ontzettende krampen gehad. Iedere drie uur twee paracetamols tegelijk moeten nemen. Ik wil je niet bang maken, maar ik dacht zelf ook dat het na de eerste bloeding en een beetje stolsels klaar was. Dit bleek dus echt niet zo te zijn.
    Ik wens je veel sterkte meid. Het is een rotperiode...

6. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    De verloskundige verwachtte in ieder geval dat vrijwel alles dit weekend eruit zou komen, doordat alles al zo raar bezig was op de echo..
    Maar alles kan natuurlijk..
    Of er eerder al stolsels zijn meegekomen weet ik eigenlijk niet, het is vooral wanneer ik op de wc zit, dat ik gewoon leegloop van het bloed..
    De pijn blijft wel constanter, de periodes van minder pijn zijn er nu bijna niet meer bij.. Tis nu gemiddeld afgewisself met erg heftig..

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Bij mij hielp het heel erg om lekker op de bank te liggen met een warme kruik op mijn buik. (en dan elke drie uur paracetamol in nemen) Sterkte meid !

8. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Heb geen kruik meer.. die is stuk.. en liggen is niet te doen..
    Beetje onsmakelijk, maar net een grote klont verloren, en heeeel veel slijm.. grote plons in de wc.. kon weer niet zien wat het was door al het heftige bloedverlies..
    Als het zo hard door blijft bloeden moet ik wel binnen een paar uur klaar zijn, dit kan niet goed zijn..
    En dankjewel natuurlijk.. jij ook nog sterkte!

9. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Beschuitje: wat erg van je miskraam en dat het zo heftig was! Ik denk wel dat meespeelt dat je al iets verder was (ik zie dat je 8 weken was)

Ik was zelf 10 weken maar het vruchtje was rond de 6 weken al gestopt met groeien.

@Nathaliiej: ik hoop echt dat de pijn snel zal afnemen! Nogmaals heel veel sterkte! En een warme kruik is zeker een goede tip!

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oh lees nu pas je laatste berichtje. Jammer dat je geen kruik hebt en idd als het zo blijft stromen moet het wel snel minder worden. Zou het wel in de gaten houden!

11. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Misschien kan je wel een kruik lenen van iemand, familie of buren in de buurt? Het werkt echt meid. En over dat bloed. Ik dacht ook meer kan er niet komen maar het bleef toch komen. Ik wil het niet mooier voordoen dan het is. Ik heb het ervaren als een hele nare week. Pas na een week voelde ik me beter en na anderhalve week stopte het bloedverlies. Neem anders een warm bad? Heb je een bad? Dat werkt ook wel denk ik..meid ik voel helemaal met je mee...weet weer precies hoe het voelde. Je bent ook gewoon wanhopig omdat je niet weet of het normaal is en of je nou je kindje al verloren bent of niet. Als het grote stolsel is gekomen zou het ook kunnen dat de krampen nu wat minder worden hoor. Ik ben twee keer een heel groot stolsel / vlezig iets ( sorry) verloren en daarna alleen maar donkerrode bloedstolsels de rest van de week.

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Jeetje jij verliest wel heel veel bloed! Als je nu al zo veel pijn hebt, kan het snel gebeuren hoor. Bij mij heeft die heftige pijn echt maar 5 uur geduurd en toen het eruit was, was de pijn helemaal weg.
    Ik heb zelf alleen geen kruik of andere warme dingen durven gebruiken, omdat ik ergens heb gelezen dat je daardoor meer kan gaan bloeden (bloed wordt dunner?). Weet niet of dat waar is hoor.

Heeeeel veel sterkte!

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    De warmte verzacht de pijn..nooit van gehoord dat het het bloeden zou verergeren. Nou ja zou best kunnen, ik heb er in ieder geval wel baat bij gehad. Je leest heel veel verschillende verhalen. De een heeft een paar uur krampen en daarna is het over, de ander bloed heel veel en langdurig. Geen peil op te trekken.

14. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Net nog een grote plons gehad.. en nu zakt de pijn een beetje af.. nog wel heel erg veel slijm/bloedverlies.. maar denk dat de plons ons bedoelde kindje was..:(
    Ben even helemaal kapot, huilen huilen en huilen.. gelukkig is ventlief net weer thuis..

Tis vreemd.. het was nog niet de bedoeling om zwanger te raken, je schrikt ervan als je ineens een positieve test in je handen hebt.. een dag later waren we beide helemaal in de wolken.. en dan gebeurd er dit..:(

Ik heb wel mn twijfels of ik er überhaupt nog aan wil beginnen.. dit kan ik geen 2 keer aan..en hij weet 100% zeker dat hij kinderen wil..

Bedankt voor de tips.. helaas is bijna iedereen bezopen ivm kerstmarkt, en ik kan nu geen dronken mensen hebben, dus geen kruik halen.. en een bad heb ik ook niet.. misschien straks even een warme douche nemen..

15. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hey meid, heftig is het allemaal he!
    Afgelopen dinsdag is bij mij de bloeding begonnen, zonder krampen en zonder stolsels. Woensdag wel echt krampen en stolseltjes. Donderdag nog steeds. Vrijdag ging ik door de grond van de pijn en heb ik manlief gebeld dat hij uit z'n werk moest komen, kon echt niet meer voor de kids zorgen (ik heb er al twee rondlopen). Na wat flinke stolsels hoopte ik dat het voorbij was (heerlijk he, die smakelijke details;) ). Maar vanmiddag was het weer. Ik ben onder de douche gaan staan tegen de pijn, net als de voorgaande dagen maar nu viel ik echt bijna flauw, werd helemaal zwart voor m'n ogen. 10 minuutjes later op de wc ook een onwijze plons en daarna was ik meteen een ander mens. Ik heb nu echt het gevoel dat het klaar is. De pijn is weg en de bloeding veeeeel minder. O ja, de verloskundige heeft mij afgeraden in bad te gaan zolang ik nog bloed verlies. (net als geen seks en geen tampons trouwens) Bij een miskraam heb je een wat verhoogde kans om een infectie te krijgen.

Over het heftige van de miskraam. Niemand kan natuurlijk voor jou bepalen of je je er nog eens aan wil wagen. Wel wil ik je de tip geven niet te ver vooruit te denken en goed de tijd nemen voor jezelf. Voordat mijn oudste geboren is heb ik het ook meegemaakt maar het verdriet slijt echt. De eerste maanden van een eventuele volgende zwangerschap zijn superheftig maar na die eerste maanden heb ik de miskraam echt een plekje kunnen geven.

Veel sterkte!

16. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    bij mij is de miskraam opgewekt met cytotec maar de gyn heeft toen wel duidelijk gezegd; als het bloedverlies meer is dan een maanverband kan opvangen en het houdt meer dan 3 uur aan, ziekenhuis bellen!
    om een lang verhaal kort te maken; ik ben in het ziekenhuis terecht gekomen! extreem bloedverlies en het hield maar niet op!
    als je je ongerust maakt over het bloedverlies; gewoon bellen hoor!

ps; die stolsels waar je het over hebt, kunnen bloedproppen zijn.
    ik had dus ook zolang ik zat, was het prima. ging ik staan liep het bloed me langs de benen en verloor elke 5 min een dikke prop/ stolsel. dit komt omdat bloed heel snel stolt als je zit. en zodra je gaat staan, verlies je dat stolsel.

17. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Anita, verschrikkelijk zeg, heel veel sterkte!
    Hier is de pijn weer heftig.. en een maandverbandje houd het als ik zit wel vol, maar zodra ik opsta voel ik het gewoon ´lopen´..

Pinguin, jij ook nog sterkte.. Ik vind het moeilijk om te beoordelen of het normaal is ofniet, zodra ik last krijg van duizeligheid zal ik wel bellen denk ik, maar ik ben als de dood voor ziekenhuizen, dus ik hoop dat het zo toch echt stopt..

Zometeen maar weer paracetamol nemen, en een poging doen tot slapen.
    Qua pijn ben ik geen pieperd, maar dit is me toch echt te heftig, geen steken ofzo, maar het gevoel van constante kramp.. Alsof er een zwaar iets van binnen helemaal plet..

Sowieso moet ik goed opletten, aangezien ik een bloedafwijking heb waarbij je bloed al sneller stolt als normaal.. Pff ik vind het doodeng..:x

18. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu met je?

19. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Lief dat je het vraagt..
    Tja, het ergste ben ik zaterdag verloren, maar de krampen en bloedverlies blijven nog aardig aanhouden, wel iets minder heftig als zaterdag. vooral nog veel rugkrampen, af en toe de buik erbij.
    Nog veel slijm vermengd met bloed, dus ik ben bang dat mn lichaam het zelf niet helemaal schoon krijgt.
    Hoop dat het snel ophoud, want ben al een paar keer bijna van mn stokje gegaan.
    Als het goed is belt vandaag de VK nog even, om de afspraak te maken om alles even na te kijken..

Vandaag toch niet werken, ik trek het niet.. bah!

20. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    #20 Nathaliiej, 10 dec 2012
    Laatst bewerkt: 10 dec 2012
    Net contact gehad met de VK..
    Liever niet werken deze week, tsja, dat gaat niet..
    Dus 3 clienten van de 7 afgezegd, de rest moet gewoon..

Donderdag weer een echo, om te kijken of ik leeg ben, en of het ´vreemde geval´ van de echo echt iets is, of een schittering oid..

En het rare nieuws.. Ik zag van de week op de echo 2 donkere plekken, 1 groter dan de andere.. Vk zei niks, ik dacht het zal wel..
    Nu hebben ze overleg gehad, en is er een behoorlijk grote kans dat het er 2 geweest zijn.. Zulk vreemd nieuws!

Door mn bloedafwijking, proteine s deficientie, zullen er nog meer onderzoeken moeten volgen, en waarschijnlijk bij een volgende poging tot zwangerschap, zal ik van tevoren al moeten beginnen met bloedverdunners..

Op de ene foto zie je de 2 verschillende maten zakjes.. op de 2e foto, een beetje krom getekend, rood = baarmoeder, blauw is ???

Deel Deze Pagina