Stress

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Tessaw, Mar 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tessaw

Tessaw Lid

Nov 7, 2009
    21
    0
    0
    Hallo goedeavond verloskundige,

Ik heb op dit moment heel veel stress door dat er van alles op mijn werk verkeerd ga he 4mnd geleden bedrijfsongeval gehad 1mnd geleden halve dgn gewerkt en nu weer volledig thuis.
    ze zitten me constant in de stress te werken..
    Nu heb ik van week 18 tot nu (ben nu 22 weken zwanger) elke dag de baby goed kunnen voelen schoppen. helaas vandaag helemaal niet.. ben vandaag heel erg gestresst geweest kan dit daardoor komen.. ik ben zo bang dat ik de baby wat aandoe door mijn gestress. ik probeer ook gewoon heel de tijd rustig te blijven maar dan gebeurt er weer wat waardoor ik helemaal in de stress schiet en zo zit ik nu eenmaal in elkaar. de mensen die mij kennen begrijpen ook heel goed waarom ik gestresst ben maar ze zeggen dat ik echt rustig moet blijven... omdat dit heel erg slecht voor de baby is en dat ik dan een huil of een heel druk kind krijg... wat moet ik nu?? en is er wat met de baby aan de hand dat ik niets meer voel, heb zo'n raar gevoel....

Ik hoop op antwoorden..

Groetjes, Tessa

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi tessa,

Wat vervelend dat je zoveel stress ervaart! Dat je je kindje soms een dag niet voelt komt vaak doordat de baby anders is gaan liggen. Als je kindje nu tegen de placenta of tegen je rug aan trappeld merk je daar nog niets van.
    Als je je zorgen maakt mag je altijd je verloskundige bellen voor een extra controle.
    Proberen geen stress te hebben levert vaak alleen maar nog meer stress op. De stress is er nu eenmaal het is beter dit te accepteren. Probeer zoveel mogelik rust te nemen. Van jou stress krijg je geen druk of veel huilend kindje. Geen zorgen daarover.

Imke

Share This Page