Hoi, 3 weken geleden ben ik bevallen van een 2e dochter en aan het einde van mijn kraamweek zat mijn baarmoeder alweer in mijn bekken en met 2 weken was het bloeden zo goed als weg voor een paar dagen, nou heb ik vorige week een beetje zwaar werk gedaan ( stal van paard gemest) omdat er toen niemand anders kon en toen ben ik weer meer gaan bloeden en heb ik het idee dat mijn baarmoeder ook weer is gegroeid, althans zo voelt het wel als of er weer een bal in mijn onderbuik zit.. nou was ik gister bij de huisarts geweest omdat ik een bekkenontsteking vermoede, nou heeft hij enkel alleen wat vragen gesteld en mijn urine gecontroleerd, volgens hem was het normaal door het zware werk om weer meer bloedverlies te hebben en soms steken erbij want die heb ik ook soms.. is dit wel normaal? ook het groeien van mijn baarmoeder? kan ik een ontsteking aan mijn baarmoeder hebben zonder koorts? ik heb het vermoeden dat ik gewoon onterecht naar huis ben gestuurd en het maar bij een op een laag pitje moet houden voor mezelf..
Als je dat gevoel hebt, zou ik als ik jou was teruggaan en om meer onderzoek vragen. Na 3 weken is het wel gebruikelijk dat het bloeden gestopt is. En het voelen van je baarmoeder hoort volgens mij ook niet meer. Toevallig had onze buurvrouw vorig jaar een paar weken na haar bevalling soortgelijke klachten en dat bleek niet in orde. Ik wil je niet bang maken en volgens mij is het ook niet nodig om je erg zorgen te maken, maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen. Zeker als jij zélf het gevoel hebt dat het niet in de haak is.
Bij mijn baarmoederontsteking had ik 37,8, niet echt koorts dus. Maar ik voelde me wel echt beroerd. Zitten deed pijn, lopen deed pijn. En constant zeurende pijn in mijn baarmoeder. Als je het niet vertrouwd moet je de verloskundige bellen. Tot 6 weken na je bevalling ben je nog gewoon hun "patient"