Ik heb sinds een dag of 2 een naar gevoel in m'n buik, lastig omschrijvend gevoel, het voelt in ieder geval niet lekker, ook een drukkende pijn bij schaamstreek. Ik vroeg mij af wat dit kan zijn. Afgelopen week controle gehad bij de vk, dit was allemaal goed, deze klachten had ik toen nog niet anders had ik er wel naar gevraagd. Moet ik mij zorgen maken? Kan het betekenen dat ik te vroeg ga bevallen?
Goedemiddag, wat vervelend dat je zo'n naar gevoel hebt. Het kan een aantal oorzaken hebben. Het kan komen dat het kindje aan het indalen is. Het kan zijn dat je last hebt van je bekken. Ook dit kan deze klachten geven. Tenslotte kan het ook zijn dat je last hebt van een blaasontsteking. Ik zou je zeker adviseren je urine te laten controleren bij de huisarts. Indien je het vermoeden hebt dat het om je bekken gaat zou ik je aanraden langs de fysiotherapeut te gaan. De fysiotherapeut kan je de juiste adviezen, oefeningen en tips geven wat betreft de bekkenpijn. Succes! Groetjes Monique
Ik heb helaas bekkeninstabiliteit, al vanaf 15 weken zwangerschap ongeveer. Hier loop ik ook voor bij een therapeut. Ik denk persoonlijk niet dat het blaasontsteking is, ik hoef niet vaker dan anders naar het toilet en plas ook geen kleine beetjes, ook heb ik geen pijn tijdens het plassen. Ik wil m'n urine wel voor de zekerheid laten checken bij de huisarts, maar denk niet dat er wat uit komt. Wat zou het anders kunnen zijn?
In de zwangerschap kunnen de klachten van een blaasontsteking zich heel anders uiten. Zo heb je in de zwangerschap juist geen pijn bij het plassen, maar voornamelijk pijn in de onderbuik en een druk op de onderkant. Dus zeker laten checken. Maar het kan ook goed komen door de indaling van het hoofdje. Ook dit geeft een druk naar beneden en vaak merk je dit ook aan een naar gevoel in de onderbuik. De indaling kan de verloskundige controleren. Dus als je ongerust blijft zou ik zeker een afspraak bij haar maken. Succes! Groetjes Monique