3 weken na iui nog steeds niet ongesteld

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anne123, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne123

Anne123 Actief lid

4 jan 2014
    125
    0
    0
    Hoi,

3 weken geleden heb ik de eerste iui gehad, na 2 lange wachtweken mochten we eindelijk bloed laten prikken. Uitslag helaas negatief.
    Nu vroeg ik me af of meer mensen er last van hebben dat ze na een iui niet ongesteld worden of pas heel laat.
    Ik heb voor de iui primolut en clomid gebruikt, en 36 uur voor de iui pregnyl.

Groetjes Anne

2. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Anne,
    Ondanks mijn onregelmatige cyclus voor de behandelingen werd ik na IUI altijd netjes binnen 2 weken ongesteld. Als ik een maandje oversloeg, had ik juist ineens een mooie cyclus. Zou het zeker even aan je arts voorleggen.

3. Anne123

Anne123 Actief lid

4 jan 2014
    125
    0
    0
    Hoi Wilma,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb afgelopen vrijdag naar het ziekenhuis gebeld die zeiden dat ik nog moesten wachten tot maandag/dinsdag. Ik had ook al een gesprek aangevraagd bij mijn behandelende arts ook nog voor andere vragen maar daar kan ik pas eind jan terecht.

Het is al lastig om telkens te wachten maar nu wordt ik er helemaal onzeker van.

Ik zie aan je onderschrift dat jullie ook al een hele tijd bezig zijn, hopelijk wordt 2014 jullie jaar!

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Normaal heb ik een lf van 14 dagen. Maar mijn lf na IUI (met Clomid en Pregnyl) was langer... 18 dagen. Maar dat is maar vier dagen langer, geen week.

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb al heel veel iuis gehad en mijn lf is het de iui en medicijnen nooit meer 2 a 3 dagen langer geweest. Je hebt geen utrogestan of pergnyl gedurende je lf gebruikt neem ik aan. Vreemd.

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik heb het ook een keer gehad. Ik kreeg toen provera om de menstruatie op te wekken..was niet leuk, want de menstruatie was toen ook extra heftig. succes !

7. Anne123

Anne123 Actief lid

4 jan 2014
    125
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb idd alleen pregnyl gebruikt 36 uur voor de iui.

Morgen/overmorgen mag ik weer bellen, dus ben benieuwd.

@beschuitje, wisten ze bij jou waar het aan lag dat je niet ongesteld werd na de iui?

8. Madi78

Madi78 Niet meer actief

Ook altijd bij de iui's 14 dagen na inseminatie menstruatie. Op de klok af bijna. Als je hcg waarde nog steeds nul is kunnen ze je idd primolut geven. Het lijf is af en toe maar een gek ding...

9. Anne123

Anne123 Actief lid

4 jan 2014
    125
    0
    0
    Het lijf is af en toe inderdaad echt een gek iets.

Ik moet morgen langskomen voor een echo, kijken hoe het er allemaal uitziet en daarna misschien weer aan de primolut.

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wat in theorie natuurlijk een keertje kan gebeuren is dat er ondanks de Pregnyl toch niets is gesprongen. Misschien heeft de arts op de echo de grootte van de follikel verkeerd ingeschat of was het blaasje een lege cyste en geen follikel met ei. Het is volgens mij vrijwel onmogelijk dat je wel een eisprong hebt gehad en niet zwanger bent (geweest) en dan toch niet ongesteld wordt. Pffff, vervelend hoor die onzekerheid. Hopelijk krijg je morgen meer duidelijkheid!

11. Anne123

Anne123 Actief lid

4 jan 2014
    125
    0
    0
    Nou vandaag weer een echo gehad. En zit nu alleen nog maar met meer vragen.
    Er werd gezegd dat als ze niet beter zou weten ze dacht aan de echo te zien dat ik voor een meting kwam, op dezelfde plek waar ze eerst het eitje dachten te zien van 1,7 cm zat nu weer iets van 2 cm. Ze kon niet met zekerheid zeggen of het een cyste was of niet.
    Ik heb bloed moeten laten prikken en morgen kan ik bellen voor de uitslag. Als er niks uit het bloed komt dan moet ik weer starten met primolut.

Ik vond het echt een rare afspraak vandaag, hoorde hele andere dingen dan normaal. Kreeg bv. te horen dat het zaad volgende x wel beter moet zijn en dat ze anders geen iui meer proberen. Terwijl tijdens de iui werd gezegd dat het zaad goed was.
    Ook vond ze het gek dat ik geen progesteron gebruikte. Doen jullie dit wel in combinatie met clomid en pregnyl?

Toen ik weg ging zei ze: als je nog niet ongesteld bent geworden dan ben je zwanger tot het tegendeel bewezen is. Ik vond dit nogal een vreemde opmerking...

Al met al had ik gewoon door moeten vragen naar verschillende dingen, maar ik was zo overrompeld..

Sorry voor mijn lange verhaal!

12. Pascale

Pascale Actief lid

20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal
    Kun je geen telefonische afspraak maken met de gyn? Kun je alsnog je vragen kwijt. Meestal hebben ze aan het eind vd middag daar nog wel ruimte voor.. Vaag is het wel

13. Anne123

Anne123 Actief lid

4 jan 2014
    125
    0
    0
    Morgen moet ik bellen naar het telefonische spreekuur voor de uitslag en zal dan gelijk vragen of ze me wat meer kunnen vertellen.

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wat een vervelende situatie. Het komt op mij een beetje onprofessioneel over allemaal. Alsof de persoon in kwestie hardop aan het denken was ofzo. Zeker die opmerking over het zaad. Dat is toch een hele serieuze beslissing en niet een tussen-neus-en-lippen-door opmerking. Dat soort dingen doet mijn vertrouwen in de medische mensheid altijd weer een klein beetje dalen ;). En dan die opmerking over een zwangerschap. Je zou toch zeggen dat iemand die op de fertiliteitsafdeling werkt snapt hoe het zitten met het opwekken van valse hoop, zucht. Ik heb dat ook wel eens gehad. Toen belde ik omdat ik 2 dagen over tijd was, maar een nega test had en toen zei die telefoniste heel opgewekt "misschien bent u wel gewoon zwanger". "Nee, stomme muts, dat was natuurlijk het eerste wat ik gechecked", grrrrr. Hopelijk vandaag meer duidelijkheid!

15. Expatje

Expatje Actief lid

9 dec 2013
    125
    1
    0
    NULL
    NULL
    Met nana33 eens... Gelukkig nog maar heel kort bezig, maar nu al te vaak het fenomeen van "eerst praten, dan na denken" meegemaakt. Meestal wel goed bedoelt, maar nog steeds frustrerend en kwetsend.
    Anne123 Ik hoop dat je alsnog goed nieuws krijgt.

16. Anne123

Anne123 Actief lid

4 jan 2014
    125
    0
    0
    Zo kwam het op mij ook over nana, en dat terwijl ik hiervoor op zich wel tevreden was.

Ik snap dat we voor de meeste een 'nummertje' zijn maar sommige opmerkingen kunnen gewoon echt niet. Sommige zouden zich echt meer moeten inleven!

Ik heb vandaag weer gebeld, uit mijn bloed bleek dat ik wel een eisprong heb gehad maar dat ik niet zwanger ben. Hetgeen wat ze zagen op de echo was een cyste. Ik mag nu niet starten met medicijnen. Over een week moet ik weer terug bellen tenzij ik in de tussentijd ongesteld wordt dan moet ik gelijk bellen voor een echo om te kijken of de cyste er dan nog zit en dan kijken ze weer verder.
    Ik had me er echt wel op ingesteld dat het hele proces lang zou gaan duren en dat het de eerste x echt niet gelijk raak zou zijn. Maar ik had niet verwacht dat er tussen iui 1 en 2 zoveel tijd zou komen te zitten. 24 jan hebben we een afspraak bij onze behandelende arts om alles nog eens goed door te spreken en nog meer vragen te stellen.

We hebben namelijk nadat we onze in het begin hebben laten onderzoeken als uitslag gekregen dat het ivf zou worden, maar omdat het zaad op het randje zat wilde de arts toch eerst iui proberen. Als ik dan van een andere weer hoor dat het zaad er toch niet goed goed voor is dan wil ik daar wel is duidelijkheid over.

Het is al 1 ding dat je steeds een ander krijgt voor de echo's en dergelijke, en dan snap ik ook ze kunnen allemaal je dossier in zien. Maar ik verwacht wel dat ze een beetje op dezelfde golflengte zitten.

Deel Deze Pagina