Hoe om te gaan met angst

Discussie in 'Miskraam' gestart door Patri1982, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik ben nu weer 8 weken zwanger maar ik ben constant bang dat ik een miskraam zal hebben. Mijn vorige zwangerschap eindigde het niet goed en ik verloor het vruchtje op 1 januari. Op 5 februari kwam ik achter dat ik weer zwanger was en nu ben ik bang dat het weer gaat gebeuren. Ik heb totaal geen vertrouwen in mijn lichaam ook al heb ik elke week een echo (kindje groeit perfect en het hartje gaat als een tierelier ;)) maar ik weet niet hoe ik hier mee moet omgaan. Heeft iemand advies voor mij, want ik geniet niet, ik ben constant bang (ik heb af en toe roze afscheiding). HELP!!

2. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    lieve patri,
    ik weet zo goed hoe je je voelt...ik heb een tweeling en toen ik zwanger van ze was had ik een probleemzwangerschap en vreesde men voor de kindjes...ik heb toen in heel de tijd dat ik zwanger was niets gekocht(ik kreeg wel allerlei spullen hoor)geen kleertjes,geen knuffeltje,niets....het leek alsof ik er onbewust vanuit ging dat het zou mis gaan.ik was constant bang,heb me al die tijd opgesloten en heb niet genoten...de bevalling was te vroeg en viel niet mee maar alles was goed met ze.achteraf heb ik zoveel spijt dat ik niet genoten heb va het heerlijke gevoel van zwanger zijn :(
    dus probeer aub te ontspannen..misschien helpt het als je een paar catalogussen bestelt met babyspulletjes om je wat te verheugen?of een paar boeken halen bij de bibliotheek over zwangerschap?afleiding kan je helpen.en praten.heb je iemand die je begrijpt of wimpelt iedereen je af met"het komt wel goed"?
    ik heb helaas nu een miskraam gehad in februari en probeer terug zwanger te geraken(dus jouw verhaal geeft mij hoop :)en ik zeg nu wel tegen je dat je moet proberen genieten maar de vraag is of ik dat zelf ga durven :(
    niet fijn hé zoiets meemaken.
    ik kan je niet geruststellen(behalve dat roze afscheiding heel normaal is bij zo een prille zwangerschap)ik kan je enkel zeggen dat je veel spijt gaat hebben als je de hele zwangerschap"ontkent"zoals ik dat heb gedaan...dan blijf je daar altijd mee inzitten.
    dit kleintje leeft lekker en groeit elke dag...jouw lief babytje ;)

3. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Heel herkenbaar helaas!Alleen maar angst dat het weer misgaat.Denk dat ik eerst de 12 weken voorbij moet zijn voordat ik er vertrouwen in ga krijgen....

4. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Bedankt voor de reacties. Ik probeer er van te genieten, ik kijk wel in tijdschriften over zwanger zijn, maar ik geloof het maar niet. Ik denk dat ik idd nog 3.5 weken moet wachten maar ik betwijfel of ik het dan geloof. Ik mag van mijn man niet meer op internet (had deze berichtjes ook eigenlijk niet mogen plaatsen) omdat ik alleen maar naar tekens zoek die wijzen op miskraam. Argh, ik wou dat ik dat los kon laten. Maar goed, in de tussentijd geef ik urine aan moeders voor moeders en dat laat me goed voelen en laten hopen dat deze 3.5 weken snel voorbij zullen gaan!

Deel Deze Pagina