Dat ik zwanger ben? Zal t ff kort uitleggen... In januari 2010 kwam ik erachter dat ik zwanger was terwijl ik de pil slikte. Niet gepland maar we waren er erg gelukkig mee. Na mijn bevalling in september ben ik vrij snel weer met de pil begonnen. 3 maanden geleden ben ik met de pil gestopt. Niet om zwanger te willen worden maar oa omdat ik geen zin meer had in sex en last kreeg van m'n borsten en nog wat andere klachten. We zijn er nog niet helemaal uit welke anticonceptie we willen en hadden voorlopig maar een pak condooms aangeschaft. Nu komt het... Zaterdag hebben we sex gehad en had het condoom al klaar gelegd. Maar in het heetst vd strijd hebben we deze niet meer gebruikt. Op dat moment had ik er geen zIn meer in. Stom natuurlijk. Later ging ik denken en volgens mij hebben we net sex gehad op de meest vruchtbare dagen. Ik hou dat niet bij maar ik moet 9 december ongesteld worden. Wat denken jullie? Is de kans groot dat ik zwanger ben? Is eigenlijk niet de bedoeling nu. Willen eigenlijk nog 2 jaar wachten. We hebben een zware tijd gehad en wilde eerst weer ff wat rust in de tent krijgen. Maar als het wel zo is dan is het natuurlijk welkom! En wanneer kan ik testen? Vorige keer door de pil heen zwanger geworden. Misschien ben ik heel vruchtbaar?
Het zou natuurlijk kunnen dat je nu zwanger bent geraakt. Testen kun je vanaf 9 december als dat de dag is dat je weer ongesteld zou moeten worden.
Dank voor je snelle reactie. Zondag had ik wat krampen. Zou dat de eisprong zijn geweest? Voelde dat eerder nooit omdatt ik al jaren de pil slik.
er zijn zoveel antwoorden, het kan, maar hoeft niet zo te zijn denk dat speculeren in dit geval geen zin heeft, je krijgt er geen zekerheid door. Wat ik zou doen is als je normaal gezien 9 dec ongesteld zou moeten worden, blijft dit uit... daarna testen
Het is ook een stomme vraag eigenlijk . Maar ben eigenlijk toch best geschrokken dus moest t ff kwijt. Morning afterpil kan volgens mij toch maar tot 24 uur erna? Maar dat wil ik ook niet eigenlijk. Als t zo is is het welkom. En anders hadden we dat condoom maar om moeten doen...
medisch gezien is de kans 15 % ofzo per cyclus, maar ja, je hebt niet heel veel aan percentages... want tot 9 december weet je gewoon niet of je wel of niet bij die 15 % hoort. als je een heel regelmatige cyclus hebt, zou je een dag na je eisprong hebben geklust, dus dan is de kans wel klein dat je zwanger bent, maar ja, ook daarvoor geldt: misschien had je lichaam er deze maand een dagje later pas zin in... fijn dat het kindje welkom is, ik denk niet dat je spijt hebt als je weer een frummel in je armen hebt en ook wel leuk voor z'n broertje, toch? mocht het zo zijn...
het kan dat je net een eisprong had en dan kan je natuurlijk zwanger zijn...ook wij hebben niet gepland en ik slik al jaren geen pil meer. wij hebben er 5 jaar over gedaan zwanger te raken (natuurlijk) en ik kan dus zwanger raken...we zouden heel graag nog een kindje willen maar nu nog even niet. toch ben ik waarschijnlijk deze maand bevrucht geweest, denk dat de innesteling niet goed is gegaan, had alle symptomen die ik alleen in mn zwangerschap had...en een heel licht positest. ben uiteindelijk (heel erg) ongi geworden maar we hadden het maar een keer gedaan die vruchtbare dagen...kan heel makkelijk dus!ik ken genoeg voorbeelden van per ongeluk...
@loving Thanx voor je heldere uitleg! Ik denk alleen dat zondag m'n eisprong was omdat ik toen krampen had. Dan hebben we dus een dag voor de eisprong sex gehad... Nou ja afwachten maar. En zeker zullen we er blij mee zijn. Maar wel ff slikken eerst