ervaringen johannesbroodpitmeel

Discussion in 'Flesvoeding' started by rensje, Nov 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

Nov 30, 2008
    2,079
    1
    36
    Heel even een klein vraagje want kan het nergens terug halen.
    Ik gebruik sinds 2 dagen johannesbroodpitmeel in de fles.
    Doe er 2 afgestreken lepeltjes in.
    Onze kleine wilde telkens nog ongeveer 7 tot 8 flessen per dag. En dit vond ik echt veels te veel. Hij moest ongeveer op 5 a 6 flessen zitten van 150/5. Nu voeg ik er dus sinds 2 dagen johannesbroodpitmeel in en nu laat hij wel dik 4 uur tussen een fles.
    Zou hij eerst gewoon niet verzadigd zijn ofzo, omdat hij dat nu wel is.
    En een mooie bekomstigheid hij spuugt niet veel meer, af en toe wel nog wat herkouwen maar het komt er niet meer uit.
    Alleen zijn er meer kindjes die er aan moesten wennen, want hij poept nu wel veel dunner en heeft volgens mij ook iets meer krampen na de fles????
    alvast bedankt voor jullie reactie
    groetjes rensje

2. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hoi Rensje,

een voordeel van Jbpm is dat het de voeding verdikt en je kindje in dit geval dus meer/sneller verzadigd gevoel heeft en het niet zo makkelijk omhoog komt. (ivm verzadiging zijn wij het destijds gaan gebruiken).

Noor heeft er alleen heel heftige diarree van gekregen en dus zijn we er na 2 weken mee gestopt. En met de diarree kwamen idd ook de krampen.

In principe zou de ontlasting na een paar dagen weer normaal moeten zijn is mij verteld.

3. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,059
    0
    0
    Winkel
    Hoi Rensje,

Ik gebruik nu al ruim 3 maanden johannesbroodpitmeel en Melvin had in het begin ook veel last van krampjes. Hij poept er wel wat dunner van, maar op zich niet om mij zorgen over te maken. Ik ben nu wel aan het afbouwen om te kijken of hij zonder kan en hij niet weer gaat spugen. Vanwege het vele spugen ben ik het gaan gebruiken. Het lijkt er op dat hij van het spugen af is. Ik was begonnen met 3 schepjes en zat op een gegeven moment op 6 schepjes en nu weer op 2 en hij spuugt nog steeds niet heel veel. Ik ga het straks helemaal zonder proberen als de rijstebloem helemaal goed aanslaat.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Daphne

4. misslizzy

misslizzy Bekend lid

Sep 12, 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    hai mijn kleine krijgt fles 150/5 met 3a4 schepjes jbpm tegen het spugen dit doen we nu zo'n 4 weken. ze krijgt de verdikking van de melk zodat ze rustiger drinkt en minder spuugt. Ze had in et begin obspipatie en krijgt nu lepetje laxeer middel. Krampjes heeft ze ook veel maar had dat al voordat we met jbpm begonnen. Krampjes leken te verwarren met terug komen van de voeding (winden en boeren tegelijk) Ik hoop dat je mannetje sneller verzadigd is maar is 2 schepjes niet weinig? dan dikt t toch nauwelijks in? Je mag max 4 schepjes op 100ml. Succes en o ja op advies van het ziekenhuis geven wij ook de fles op vaste tijden.. dus niet op verzoek weet niet of jij dat ook doet maar bij ons hielp het heel goed...ze was minder hongerig en begon te wennen aan de regelmaat.

5. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hey rensje

mijn ventje krijgt ook jbpm , dit voor zijn krampjes
    hij had er de eerste dagen hele dunne poep van maar dit gaat nu goed .
    mijn ventje zit nu op 5x 180+6 (3 schepjes jbpm 3 schepjes gewoon)

groetjes

heb geprobeert 4 gewoon 2 jbpm maar toen kon hij niet van zn poep afkomen tja haha

6. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Engeltje, je bedoelt 6 schepjes gewoon en 3 schepjes jbpm denk ik?

Jbpm is geen vervanging voor de normale voeding.

7. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    hihi Daan ik dacht precies hetzelfde toen ik het las.
    Engeltje, als je idd 4 gewoon en 2 jbpm gedaan hebt verklaard dat ook waarom hij zo aan de diaree was, hij kreeg gewoon ingedikt water met een melk smaakje ( iets overdreven bedoeld natuurlijk)
    Zoals daan al zegt is jbpm geen vervanging maar een verdikkingsmiddel.
    Ik geef mijn zoontje ook jbpm sinds hij 2 weken oud is en hier gaat het prima. Ik gebruik nu nog 1 klein schepje per fles 180/6 en dat werkt hier perfect. Het poepen gaat sinds ik bijvoeding geef een stuk beter, hij is vanaf zijn geboorte een luie poeper ( moest de thermometer of een wattenstaafje gebruiken zodat hij ging poepen) Ik moet wel zeggen dat ik de dr brown flessen gebruik dus eigenlijk geen krampjes gezien hier ( echt een aanrader dus).

Suc6
    Groetjes Kim

8. engeltje87

oo haha sorry dames ik was ook niet egt duidelijk ik gebruik frisso standaart (3schep) en frisso comfort(3schep) dus geen 'pure' jbpm .

lees nu ook pas dat rensje dat bedoelt !

knuff

9. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    aha hihi, Engeltje. Hier ook de standaard en de comfort 3 om 3. Gaat tot nu toe redelijk. Zit denk ik een kleinere hoeveelheid jbpm in.

10. engeltje87

drinkt mijn ventje nu al net zoveel als jou meisje ??
    jeetje heb wel een zuipert zeg :D

11. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    ??? ja, nu je het zegt. Hoe zwaar is jouw kindje dan? Wij zijn net sinds 3 dagen zelf overgegaan op 5x 180+6, daarvoor dronk ze 3 voedingen van 150+5. Noor is vorige week gewogen en woog toen 5970gr.

12. engeltje87

4 weken geleden woog hij 4920, moet volgende week weer heen wil ff vragen of hij een hongerige baby is en hij misschien andere voeding moet

13. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Rensje, gaat het inmiddels wat beter? Of nog steeds krampen en dunne ontlasting?

14. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Waar kopen jullie dit? Of kopen jullie de nutriton?
    Ik wil het ook gaan proberen.

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    gewoon bij de kruitvat of etos...

Door johannesbroodpitmeel kan de kleine wel wat dunnere ontlasting hebben dat zeiden ze toen in het ziekenhuis maar ik merk daar niks van...Quinn heeft er op 200 ml 6a7 schepjes in..maar meestal gaan er minder in dit is via het ziekenhuis bij hem bepaalt

16. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb eerste gewoon de nutriton geprobeerd. Maar daar kreeg Noor verschrikkelijke diarree van. Nu gebruiken we de de standaard met comfort (waar het al bij in zit) en het lijkt beter te werken.

Ik koop het gewoon van het kruidvatmerk. Maar elk merk heeft geloof ik de comfort in zijn assortiment zitten.

17. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

heb het gister avond meteen geprobeerd en madam heeft gewoon 7uurtjes geslapen vanacht ipv van 4 of 5!! Deed het voor het spugen maar dit is ook wel lekker :)

18. rensje

rensje Fanatiek lid

Nov 30, 2008
    2,079
    1
    36
    heey meiden,
    ik ben ondertussen gestopt met jhbp. Want ons kleine man had al een week ontlasting als water... en dat vind ik ook niet zo geweldig. Nu heeft hij medicijnen gekregen van de kinderarts zodat zijn voeding niet terug loopt. Want hij sliep ondertussen zo onrustig... je hoorde s'nachts zo goed dat hij last had. Hij huilde vaak op in zijn slaap. echt zielig....
    met de fles gaat het nu wel goed, er zit meer regelemaat in.
    Als ik geen jhbp gebruik heeft ons mannetje niet veel krampen.... dus hopelijk gaat het nu goed...
    groetjes rensje

Share This Page