Koemelkallergie

Discussion in 'Flesvoeding' started by guusje27, Apr 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Ik zit met een vraag;

Mijn dochtertje is tijdens haar voeding flink hysterisch,heeft eczeem en pukkeltjes in haar gezicht,last van winderigheid,huilt,trapt, rode ogen, en weigert op een gegeven moment haar fles. Arts denkt aan koemelk-allergie.

Maar als dit zo is moet ze toch elke keer als ik de fles geef zo zijn? Soms drinkt ze wel haar fles rustig, (helaas maar heel soms) en ze slaapt wel redelijk goed, verder is ze overdag een rustige vrolijke baby..

Liefs Guusje

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik kan geen echt antwoord op je vraag geven, maar bij Milan waren de klachten ook vaag en onregelmatig. Achteraf bleek het toch echt een KMA te zijn.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Het hoeft niet bij elke fles zo te zijn. Mijn zoontje dronk de ene keer onrustig en de andere keer niet.
    Heeft de arts je niet geadviseerd om te gaan elimineren / provoceren om koemelk vast te stellen / uit te sluiten?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter reageerde ook niet op elke fles, ze had last van kramp, heel veel buikpijn, heel veel huilen ( Gerust 5 uur op een dag ) overstrekken en vaak verkouden. Met de pep voeding ging het zo veel beter! Toen we geprovoceerd hebben kreeg ze na 3 flessen ( Met eerst 1, toen 2, toen 3 schepjes standaard voeding ) buikpijn, huilen en overstrekken. En 2 dagen niet poepen. Toch reageerde ze niet op elke fles die ze voorheen kreeg. Het zou dus wel kunnen!

5. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Heb ook CB gesproken, zij adviseerde mij om toch op de Pepti over te stappen. Hiervoor kreeg ze Nutrilon Hypo.
    Ik ben gisteren begonnen met de Pepti en gisteren heeft ze eigenlijk wel rustig gedronken!

Vanmiddag weer wat minder en vanavond weer hartstikke goed! Ik ga ook proberen om op verzoek aan te bieden. Ze kreeg 150cc om de 3 uur, nu krijgt ze een fles van 180. En ze heeft de laatste 2 flessen in 1 keer opgedronken! En ze viel ook gelijk in slaap net..hiervoor was ze altijd nog ca 15 min aan het huilen. Ik moet het nog maar ff aankijken maar misschien is dit toch wel de oplossing..

Groetjes Guusje

6. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ook veel vage kenmerken en wel degelijk een kma. Pepti gaf bij ons na ong 2 weken tot 1 maand echt verschil qua drinken, huilen en gedrag

sterkte!

7. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Hier ook een twijfelende moeder. Mijn zoon krijgt HA voeding maar heeft ook enkele keren standaard gehad (foutje vh ZH). Hij krijgt 5 flessen van 180+6 maar hij drinkt 100 daarvan rustig op. vervolgens zie je hem onrustig worden en begint hij te krijsen, te slaan en schoppen. Dan pauzeren we, verschonen we hem en krijgen we er soms nog wel iets in.
    Hij krijgt al nexium ivm reflux maar ik heb het idee dat hij huilt om iets anders. Ik denk zelf aan koemelkallergie. Hij is ook al vanaf de geboorte een soort van verkouden alsof zijn neus dicht zit, maakt piepende geluidjes, en niest ontzettend veel. Verder zijn zijn oogjes wat dikker maar niet ontzettend. hij heeft ook constant diarree of verstopping.
    Huisarts zegt nu dat hij teveel drinkt want hij is dikke drie maanden en weegt 6100 gram, terwijl hij bij de geboorte 27oo was. Hij zegt dat ze na 6 maanden pas verdubbelen in gewicht. Dus nu moeten we hem zoveel geven als hij wil en als hij huilt dan stoppen.
    Heeft gisteravond dus 120 gedronken om 23uur en vanmorgen 110. Heb er geen goed gevoel over en ben echt bang dat hij koemelkallergie heeft maar dat de symptomen misschien niet heel duidelijk zijn omdat hij al hypo allergene voeding krijgt.
    zou dat kunnnen?

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    @ supermam, kan goed zijn dat de symptomen minder duidelijk zijn door de hypo allergeen voeding. Daarin zijn de eiwitten ook verknipt, wel maar minimaal.
    Het onrustig worden na de 100cc zou inderdaad ook kunnen komen doordat hij teveel voeding krijgt en daardoor krampjes.
    Diarree, dikke oogjes etc vind ik wel bij kma passen. Zijn de oogjes dik door oedeem? Je kunt anders eens overstappen op pepti om te kijken hoe je zoontje daarop reageert. Sowieso luisteren naar je moedergevoel, dat zit namelijk meestal goed.

Mijn zoontje had de volgende symptomen (misschien heb je daar wat aan)
    onrustig slapen, huilen in zijn slaap.
    reflux, vooral verborgen reflux (was echter geen echte reflux, kwam door de kma)
    Rochelende en soms piepende ademhaling (was vooral na een fles)
    Veel niezen
    Dunne ontlasting en veel stinkwindjes (nog erger dan een poepluier)
    Onrustig drinken en overstrekken
    Eczeem
    Vanaf zijn 6e maand slecht groeien in gewicht
    Dit waren wel zo de belangrijkste symptomen die hij had.

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Oja, mijn zoontje was altijd erg bleek en dan rode kringen om zijn ogen. Was soms net een spook, zag er als een ziek kind uit. Volgens de ka een duidelijk allergiebeeld.

10. misa

misa Niet meer actief

Klachten kunnen volgens mij heel onregelmatig zijn. Maar ik zou een verwijzing vragen voor een ka en kma voeding proberen. :)

11. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

hallo antje
    mijn zoontje heeft precies dezelfde volgende symptomen:
    reflux, vooral verborgen reflux (was echter geen echte reflux, kwam door de kma)
    Rochelende en soms piepende ademhaling (was vooral na een fles)
    Veel niezen
    Dunne ontlasting en veel stinkwindjes (nog erger dan een poepluier)
    Onrustig drinken en overstrekken

en zijn oogjes zijn wisselend: zijn niet echt super dik maar wel dikker dan eerst en lijker ook roder. maar vind het allemaal zo onduidelijk. had wel de kinderarts aan de telefoon (hij is nog niet echt bij 1 arts daar in behandeling, is wel opgenomen geweest ivm koorts en diarree en slecht drinken) maar die zag er ook niet echt noodzaak in. Ik heb het gevoel dat ik dan snel overkom als een overbezorgde moeder. maar heb echt het gevoel dat er meer aan de hand is.
    Maarja, de huisarts heeft nu dus geadviseerd om hem minder te laten drinken. Dus dat doen we maar. Gevoelsmatig klopt het niet want normaal is 150 ml per kilo en dat haalde hij altijd zeker., dan zou hij nu dus zeker 900 moeten drinken en hij haalt nu 700. hoe snel zie je verschil als je overstapt op pepti? en moet dat via de kinderarts of kun je dat ook zelf aanschaffen?
    wat is het verschil met pepti en nutramigen en neocate wat ik ook vaker lees?
    groetjes

12. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Joa heeft precies dezelfde symptomen, ze krijgt nu 2 dagen pepti en is heel relax nu! ZOwel tijdens het drinken als verder overdag, ze heeft geen gebalde gespannen handjes meer,en is minder aan het huilen en meer aan het lachen. Wat HEERLIJK dit! Ik moet wel weer over 2 weken terug op de hypo, om te kijken of dit het ook echt is... Het lijkt mij sterk dat het niet zo is maar het is goed om het uit te sluiten..

Liefs Guusje

13. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    @ Supermam, pepti is de lichtste variant voeding voor kma. Nutramigen is sterker omdat de eiwitten daar veel kleiner verknipt zijn dat bij pepti. Neocate en nutramigen AA zijn voedingen op basis van vrije aminozuren, hier zit helemaal niks meer in van koemelk.
    Pepti kun je wel vrij makkelijk zelf aanschaffen via drogist en apotheek. De andere voedingen zijn prijzig om dit zelf te bekostigen, hiervoor is een machtiging van een arts wel gebruikelijk.
    Als je bij een ka bent, zou ik aankaarten dat je toch kma wilt uitsluiten dmv eliminatie / provocatie.
    Er kan al verbetering te zien zijn na de 1e fles.

@ Guusje, fijn dat je kindje het al veel beter doet op de pepti. Dus jij moet over 2 weken al provoceren. Wel snel trouwens. Meestal is dat pas na 4 weken.

Share This Page