Het cb was er vorige week, toen was ze 3800 gram, denk nu wel 4 kilo. Ze vond 7 x 100 een beetje veel, ze zei ze kan ook 600 ml drinken. Dus 6 x 100, omdat ze zich soms niet melde. Maar nu lijkt ze hongeriger, ik geef nu nog steeds 7 x 100. Wat krijgen die van jullie met 3 weken en dat gewicht? Wil eigenlijk 7 x 110 geven
Volgens mij zaten wij hier of op t zelfde of net op 6x120 dat weet ik nie meer.. Maar volgens mij isdat helemaal niet zo heel veel? En als ze honger heeft gewoon geven.. Er kan wel makkelijk gezegd worden 600 kan ook wel maar als dat gewoon te weinig is voor haar doe je daar niets aan Het is nou eenmaal zo
hoi eline, als ze 4 kg is mag ze 4 x 150ml = 600ml dat is wat ze minimaal moet drinken en maximaal mag ze 4 x 180 = 720 ml Dat is de richtlijn, moet zeggen dat Max met 3 weken ook wel meer dronk die kreeg 7x 110 toen en dat werd als snel 6 x 135, maar hij is wel iets zwaarder natuurlijk...
Wij zaten met 3 weken al een tijdje op 6 voedingen. Om de 4 uur. We boden 6x120/4 aan, maar ze dronk vaak iets minder. Maar 6x90/3 was weer te weinig. Vanaf die periode ging ze er 's nachts vaak wat langer tussen laten, dus toen over gegaan op 5 flessen (overdag om de 4 uur, 's nachts hoe het uitkwam) en dan 5x150/5. Ik zou in jullie geval waarschijnlijk wel overgaan op 6 voedingen, maar dan wat meer aanbieden dan 100cc..
6 keer 110 en 's nachts nog een van 65. Ik denk dat we morgen gaan ophogen naar 120 want hij komt steeds eerder (binnen drie uur) om zijn fles. Hij weegt al ruim 4300 Gr. trouwens.
7x 90/3? Of 120/4 afgegoten naar 100? Is toch prima! Als ze het drinkt en er blij mee is, niets aan veranderen en als ze meer wilt, kan je dat toch langzaam opbouwen.
Ik vind ook lastig, cb zei dat we mogen ophogen naar 120/4 maar dan komt hij gewoon ook elke 3 a 4 uur ook 's nachts. En 7*120/4 is eigenlijk teveel hijweegt denk ik nu 4 kilo
Hallo allemaal, Ben hier nieuw op het forum. Sinds 29-07 ben ik mama geworden van een mooie meid, Romi. Op zich gaat het allemaal goed met haar, alleen die voedingen vind ik zo ingewikkeld! Vorige week zat ik op 7 x 95 ml voeding (die ze niet altijd opdronk), hierbij kwam ze om de 2/3 uur. Van CB mocht ik ophogen naar 7 x 110 ml (ook dit drinkt ze niet allemaal op). Nog steeds komt ze om de 2/3uur en 's nachts soms om de 4 uur. Nu vraag ik me af of ze te weinig krijgt (omdat ze soms zo snel weer komt, ook al heeft ze de fles leeg) of juist te veel (omdat ze niet alle flessen leegdrinkt, en soms wat voeding teruggeeft). CB zegt dat ik het zelf maar aan moet kijken qua voeding en het vanzelf wel merk als ze meer honger heeft of wanneer ik een fles kan laten vervallen (wat ik voorlopig nog niet denk hoor..) O ja, Romi weegt nu zo'n 3400 gr. Kunnen jullie me advies/tips geven? Groetjes, Marleen
Stijn krijgt 6x 120 + 4 scheppen, ik bied alles aan.. Soms gaat alles op maar soms laat ie ook wel wat staan.. Als hij s nachts dan nog komt dan krijgt hij eeen kleiner flesje van 90 / 3 maar laat daar dan vaak wel iets van staan... Ik stoei nu ook beetje met voeding.. Hij krijgt zn een na laatste fles vaak rond 20 / 20.30 gaat tegen 21.00 zn bed in en dan laat ik hem zelf komen voor zn laatste voeding eerst was dat rond 0.00 / 1.00 maar vannacht werd ik om 2.30 wakker en had hij zich nog niet gemeld...dus maar wat gegeven.. Zou ik dan misschien over kunnen naar 5 flessen van iets meer of b.v de een na laatste fles wat meer geven en kijken of hij daar het grootste gedeelte van de nacht mee doorkomt? (een na laatste fles gaat goed op) Hij is 4220 gram
Onze zoon is nu 2 weken oud, krijgt 7x 120/4 met een mix van hongerige baby's 3 scheppen, 1 schep tegen het spugen, en 1 schep Johannes Broodpitmeel om de voeding dikker te maken. Hij komt zo om de 3 a 4 uur ook 's nachts. Afgelopen nacht heeft hij 6u tussen de voeding gelaten voor het eerst. We zijn er sinds gister achter dat hij een reflux heeft en spruw Hij woog 4500 gram bij zijn geboorte, zal nu bijna 5 kilo zijn
Ik heb vandaag nog contact gehad met het cb Mijn dochter is as woensdag 4 weken, ze is 3310 gram en krijgt 7 x 100 ml. De richtlijn is eigenlijk 600, maar ze vraagt om meer, en volgens het cb kan dit geen kwaad (ook al is het een klein poppetje) mag zelfs tussendoor 50 cc water geven mocht ze erge honger hebben. 700 ml is voor mij wel de max wat ik mag geven