krijgt fles niet leeg met jpmb

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door messema, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    Hoi,

Sam krijgt sinds 2 weken door zijn omneo voeding jpmb.Voordat hij dit kreeg dronk hij met gemak 180+6 weg. Daarna spuugde hij wel veel dus vandaar de jpmb op advies van cb. Alleen sinds hij dit krijgt drinkt hij dus heel weinig. Ik krijg er met moeite 130 in! ik bied wel 180 aan maar het is elke keer een drama met die fles. hij draait alsmaar z'n hoofd weg, de ene keer gaat hij tijdens de fles heel hard huilen en andere keren is hij gewoon heel onrustig. Nu is het straks kiezen uit twee niet leuke dingen, of telkens drama met de fles en te weinig drinken of genoeg drinken en de helft er weer uitspugen. Ik doe al weinig jpmb in fles, 3 kleine schepjes op 180 cc. Hij heeft een difrax 3 standen speen (ook een drama speen trouwens). Hebben jullie hier ervaring mee??

groetjes

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb de aventfles met speen 3 voor de omneo, want hier was het ook een drama. en ik doe ook lang niet zo veel JBPM in de fles als aangegeven staat. Op 180 cc, anderhalf schepje. Ik ben begonnen met 3/4 schepje, en toen ik merkte dat dat makkelijk ging ben ik gaan ophogen.

JBPM wordt steeds dikker nagelang het in de voeding zit, dus wrs drinkt je kindje eerst lekker door, en heeft er daarna problemen mee. De fles is ook veel eerder verstopt.

Mijn advies dus: toch wat minder JBPM in de fles doen...

3. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    Bedankt voor je reactie, hij krijgt zo een fles en dan doe ik er wat minder in, hoop dat dat beter gaat en dat hij er niet van gaat spugen!ik ben benieuwd!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij minder spuugt dan hoeft hij natuurlijk ook minder te drinken. Hoe drinkt hij als je 150/5 aanbiedt?
    Tijdens het afkoelen wordt het ook dikker en moeilijker te drinken, dat kun je oplossen om i.p.v. 1 grote fles 2 kleine flesjes achterelkaar klaar te maken en te geven.
    Maar het feit dat hij zijn hoofd wegdraait lijkt mij eerder te wijzen op dat hij gewoon aangeeft genoeg te hebben.

5. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi messema,

Mijn dochtertje heeft precies hetzelfde met drinken. In eerste instantie dacht ik ook dat het door de jbpm kwam, maar de KA denkt toch aan reflux. Ze krijgt nu echt te weinig binnen en groeit niet genoeg meer, dus ik vind het moeilijk om te denken 'ze heeft gewoon genoeg' omdat ze dat dus zelf niet meer goed aangeeft eigenlijk.
    Ik wil je dus niks aanpraten maar er kan ook iets anders aan de hand zijn waardoor je kindje niet meer genoeg drinkt.
    Sterkte!

6. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Wat ook kan, is dat er geen melk door die speen heen komt....dan worden ze driftig.
    Of juist teveel...worden ze ook onrustig/driftig.

3-standenspeen is een drama.....niet meer gebruiken dus!
    ik gebruik een Difrax maat M en gaat prima. Ook Omneo met 3 scheppen jbpm gegeven!!

Wat ook helpt: IS HEEL GOED SCHUDDEN!
    want de jbpm geeft klontjes, omneo ook............dus beide HEEL goed schudden...want anders raakt de speen verstopt...en worden ze driftig....

maar idd...als dit allemaal niet helpt, en hij blijft onrustig drinken, telkens minder drinken, huilen tijdens/na de fles...is het ook wel iets om aan reflux te denken...

maar een juiste fles+speen doen ook vaak al wonderen

succes

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Anders eens de Difrax M-speen proberen. En heeeeeel goed schudden. Wat ik vaak deed in het begin was: water verwarmen, helft van de melkpoeder toevoegen, schudden, dan de jbpm toevoegen, weer schudden, en dan de rest van het melkpoeder.
    Zo zorg je dat alles goed kan binden met het water.
    Hier werkte dat prima. Maar wij gebruiken geen Omneo, dus ik heb geen idee hoe de jbpm zich daarmee bindt.

8. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    Ik heb vandaag toch maar cb gebeld en tot mijn verbazing raadde deze mevrouw aan om het jpmb achterwege te laten omdat we al omneo gebruiken en daar zit het ook al in!! Maar als ik er niets in doet dat spuugt hij dus alles uit! Vandaag op het kinderdagverblijf heeft hij wel z'n flessen leeggedronken. Daar was ik wel heel blij mee want cb geeft aan dat hij minstens 800cc moet drinken en daar komt hij niet aan met 5 voedingen. Maar goed hij heeft dus vandaag 2x fles leeggedronken met difrax s fles met maat speen S. Ik heb M en L ook geprobeerd maar die gaan echt te snel! Heb voor de zekerheid nu ook een born free fles gekocht. mocht ik vanavond weer problemen hebben dan probeer ik die. Ook gaf het cb het advies om de voeding te roeren ipv te schudden... Ik vind het wel een drama hoor die flessen! vooral nu ik echt weet dat hij te weinig binnen krijgt. Als het woensdag nog niet verbeterd was moest ik weer terug bellen. Kindjes in z'n omgeving drinken al heel veel 210!

9. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    voeding roeren???
    wat een rare tip....schudden is het beste.

en waarom minimaal 800 cc?

ons kinjde is 4 maanden oud en drinkt hooguit 750 ml op een dag. Meer krijg ik er gewoon niet in.
    misschien komt het door een sprongetje....maar dit is nu al 4 weken zo.
    waarschijnlijk heeft hij zijn grootste groeispurt gehad, en heeft hij nu minder nodig....ik weet het niet....Hij slaapt de nacht erop door, is vrolijk etc. Dat is ook belangrijk....en hij houdt het 4 uur uit op 165 ml voeding...

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    en oja...in Omneo zit volgens mij geen jbpm....dat zit in de AR voeding van Nutrilon. Maar ik kan het mis hebben....
    Maar goed, de voeding is inderdaad wel iets dikker, maar niet dik genoeg hoor voor spugende kindjes. Gewoon indikken dus...alleen nog even een juiste speen vinden.

11. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb dus een topic dat over de zelfde voeding gaat alleen drinkt mijn zoontje juist veel te snel. Maar ik roer hem ook de voeding, ik doe eerst de voeding en de JBPM samen in een voedingstorentje dat schud ik vast en dan doe ik het in de fles, ff roeren met een vork en klaar.
    Op de verpakking staat ook het advies om de JBPM met de omneo te mengen ivm klontjes.

12. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    af en toe vind ik het tegenstrijdige adviezen om cb. de ene zegt mag wel met omneo en die van gisteren zegt dan weer dat moet je echt niet doen, zo weet je toch niet meer wat je moet doen? schema tot nu toe
    3.30 - 100 cc
    8.00 - 60 cc
    12.00 - 160 cc

nu maar hopen dat de volgende fles beter gaat. ik heb bij de laatste fles de nutriton eruit gelaten en dat ging eigenlijk best goed, niet echt veel gespuugd. deed wel lang over fles maar dat maakt me dan niet uit. Khad het niet erg gevonden als hij het hierop goed doet maar snachts is hij vreselijk onrustig en huilt om het half uur/uur om speen terwijl hij toen hij nog goed dronk 1x kwam om 3.30 en af en toe ook doorsliep.

13. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    Het is eindelijk gelukt!! Vandaag heeft hij 5 flessen van bijna 200 cc op!! Ik heb hem vannacht gevoed toen hij nog lag te slapen in bed, als in een reflex begon hij te drinken en was daarna zo tevreden zoals hij in 2 weken niet is geweest! Hij is daarna ook maar 1x om speen geweest en heeft voor de rest geslapen!! wat een opluchting!! Heb trouwens nu alleen de omneo voeding in fles en spugen heeft hij ook niet meer gedaan!! Ben er zo blij mee!! Iedereen bedankt voor het meeleven en de reacties!

14. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Hier ook net een gebruiker van jbpm..
    Ik heb de drie standen speen in een normale ring gezet, ik hou de ll maar aan.. Ze heeft de fles wel sneller leeg, maar anders doet ze er wel een half uur of drie kwartier over.. ik was al bang dat het met jbpm erger zou worden dus heb ik de drie standen sp. er bij gepakt!
    En nu.. hoppa, flesje zo maar leeg, niet te snel, en ze is tevreden!

15. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik zweer bij de born free fles met speen 2.

Tussen door keer fles eruit om te schudden en drinken maar.

Succes

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Schudden het beste? Dat vind jij, maar is geen feit! Van schudden krijg je erg veel lucht in de voeding, waardoor de kans op kramp of boeren veeeel groter wordt. En met boeren kan ook weer voeding terug komen, dus bij een spugertje zou ik persoonlijk dus nooit schudden, maar juist roeren. En zo raar is roeren niet hoor, er zijn erg veel mensen hier op het forum die bijvoorbeeld de comfort voeding (waar jbp doorheen zit) juist roeren ipv schudden, omdat de klontjes dan juist veel minder zijn (inclusief ikzelf, al is dat alweer 5 jaar geleden).

En in Omneo zit geen jbp! Comfort voeding gebruikt jbp, Omneo gebruikt een ander concept. Daarom kun je met een kindje dat geen jbp verdraagt (jbp kan soms ernstige verstopping veroorzaken) overstappen naar Omneo...

Deel Deze Pagina