Baby 12 weken drinkt flessen niet leeg

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Ange84, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Goedemorgen,

Onze dochter van 12 weken krijgt sinds een week volledige flesvoeding. Voorheen kreeg ze volledige borstvoeding, maar oa door een lage melkproductie ben ik hiermee gestopt.

Esmée weegt ongeveer 5 kilo en zou volgens cb 5 flessen van 150+5 mogen. Toen ze bv kreeg kwam ze om de 2,5 a 3 uur en zat ze op 8 voedingen, nu met de fles komt ze om de 4 uur en kom ik uit op 6 flessen van 120+4. Ze komt s nachts ook nog een keer en slaapt nog niet door. Probleem is dat ze vaak haar fles niet leeg drinkt! Misschien 1 a 2 keer per dag drinkt ze hem leeg en misschien 1 x per dag vraagt ze om meer en drinkt dan ca 165cc. De overige flessen drinkt ze gemiddeld 95 tot 115cc per keer. Meer erin krijgen lukt dan niet, want ze krijst als ze niet meer wil. Vaker voeden lukt niet want ze slaapt gewoon tussen de voedingen door. Wat moet ik doen? Hoe krijg ik er meer in? Ze zou volgens cb met haar gewicht 750cc per dag moeten drinken, maar hier komt ze echt niet aan :(

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Ange84,

Het is moeilijk aan te geven waarom je kindje niet goed drinkt. Echter omdat je aangeeft dat je kindje nog maar sinds een week is overgestapt is het advies om het nog even aan te kijken omdat je kindje waarschijnlijk nog even moet wennen aan flesvoeding.

Fles voeding geeft meestal iets meer verzadiging dan borstvoeding. Blijf nog even op het schema van 120 ml. Sommige kindje hebben in het begin even moeite met het drinken van de fles omdat het een andere techniek is dan zuigen aan de borst. Normaal gesproken moet een kindje maximaal 20 minuten doen over het drinken de fles. Doet je kindje langer over dan kost het teveel moeite en zou je kiezen voor een speen met een iets groter gaatje.

Wanneer je kindje verkouden is drinken ze ook slechter neem in een dergelijk geval even contact op met je huisarts.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina