Hoe doen jullie dat 's nachts met jullie +/- 1 maand oude baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Myo, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Het ging hier wel aardig, maar de laatste nachten wil helemaal niets meer, wat we ook proberen. Hoe doen jullie dat met slapen (of misschien beter gezegd, met niet slapen ;)) met zo'n jonge baby?

2. buikje2

buikje2 Actief lid

30 mei 2014
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat te drinken geven, tot rust wiegen en goed strak inpakken in zn wiegje zodat ie zich niet los woelt en wakker maakt met de handjes. Verder kan een tutje helpen. Hand op het voorhoofd leggen of van midden neus naar de slapen wrijven wil ook helpen om ze te laten slapen.
    Heel veel succes! Over een paar weken zit er meer dag en nacht ritme in. Nog even volhouden!

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Flesje geven, lekker oppakken en wiegen/knuffelen en desnoods bij je in bed nemen. Geef hem gewoon lekker waar hij rustig van wordt. De eerste maanden zijn zwaar, maar uiteindelijk wordt het vanzelf makkelijker. Maar dat weet je natuurlijk allang, want ik zie dat dit je derde is. ;)

4. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Bij je houden. Ik deed de eerste helft van de nacht, mijn man de tweede helft van de nacht.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik verschoonde, gaf een flesje, troostte en troostte verder in het eigen bedje. Altijd gelukt (in het begin zat ik er soms wel eens lang naast) en ik heb kinderen die super graag in eigen bed slapen. Troosten gebeurd hier nog steeds op de eigen kamer en in eigen bed.

6. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Snachts slaapt ie lekker.. komt om de 3uur bv.

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn mini heeft de eerste 5 weken bij mij gelegen en daarna steeds langere delen van de nacht in haar wieg. Lukt dat niet dan weer bij mij. Ik accepteer en ga er lekker in mee, ze wordt al zo rap groot :)

8. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Haha malika1989; helaas hield deze simpele eenvoud hier geen stand!

Inderdaad humptydumpty: De jongeman in kwestie is inderdaad onze derde en als we iets geleerd hebben, is om er inderdaad in mee gaan, te geven waar ze behoefte aan hebben. En tot een paar dagen geleden werkte dat best aardig (voor een pasgeborene natuurlijk ;)). Onze trukendoos begint nu behoorlijk leeg te raken, dus ik kan wel wat inspiratie gebruiken voor mijn duffe hoofd.:D

Dank buikje2! Borstvoeding op verzoek, vandaar nog heel even geen speentje aangezien hij nog wat stimulatie nodig heeft om groot genoeg te happen. Maar dat zou straks misschien wel een uitkomst zijn :).

Nafnaf en rijtjes hij slaapt ook bij ons. Ik heb soms het idee dat het nu averechts aan het werken is. Bij mij gaat hij steeds zoeken. Eenmaal aan de borst doet hij dan vaak niet veel, behalve in slaap vallen. ;) Alleen val ik dan niet meer in slaap in zo'n houding (ook niet liggend). Wanneer ik hem ook maar iets verplaats, begint de onrust opnieuw.
    Hem bij mijn man laten slapen (voor iig een deel), is absoluut een goed idee, ware het niet dat die van mij 's nachts zowat in coma gaat, dus dat vertrouw ik niet.

Blijft lastig dat begin! :)

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heb je ook een co-sleeper of is dat niks voor jullie? Of op een aankleedkussen boven in jullie bed tussen jullie in leggen?

Ben zelf ook voorstander van rooming-in. Vooral als je borstvoeding geeft.

En de eerste maanden zijn inderdaad slopend. Je moet elkaar leren kennen, je bent de gebroken nachten niet gewend.

Aiden heeft wekenlang op mijn borst geslapen. Niet echt comfortabel, maar op den duur lukte het mij ook om zo te slapen.

Finley lag wel vrij snel in zijn wiegje naast ons bed. Hij hoefde gelukkig niet op mijn borst te slapen.

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik wilde het zelfde zeggen als Be-happy
    ik zou kijken voor een co sleeper, is echt heerlijk!

Novan slaapt snachts goed, heeft al een keer een week doorgeslapen en de afgelopen 3 nachten deed hij dit ook weer.
    In de nachten dat hij wel na 4/5u wilt drinken slaapt hij daarna vrijwel direct weer.

Hij slaapt in de wieg naast ons bedje.

11. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op je borst (of die van je man) neerleggen. Buik tegen buik, eventueel pink in de mond. Wij hebben uren geslapen op die manier.
    Of als je borstvoeding geeft, leggend op je zij voeden tot hij/zij in slaap valt.
    Al een speentje geprobeerd?
    Kruikje in bed/wieg voordat je kindje erin gaat, voorverwarmen zeg maar.
    Slaapzakje misschien?

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben dit zo eens aan het lezen want wil me erin verdiepen mocht F. ook eens een onrustige nacht hebben, meestal meldt hij zich 1 tot 2 keren en als hij verschoond is en gedronken heeft dan slaapt hij meestal snel wel weer maar heb ook eens een hele nacht met hem opgezeten en werkelijk maar 1 uurtje geslapen.

Ik dacht dat een baby nooit bij je in bed mocht slapen omdat dat zo gevaarlijk is?
    Ik durf dat dan ook niet aan want ben bang dat hij van mijn borst valt of dat ik (of mijn man) per ongeluk op hem rol als ik diep slaap?

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook heel wat uurtjes 's nachts met een baby op mijn borst geslapen.
    Ik hing dan half onderuit gezakt in bed met een baby op m'n borst, dus dan kan je niet diep in slaap vallen, althans, ik niet, ben niet zo'n beste slaper :p
    Als hij dan goed sliep legde ik hem tussen ons in op het aankleedkussen. Het aankleedkussen lag tussen onze kussens en hij had dan zijn eigen dekentje over zich heen.

14. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik heb ondertussen weer hernieuwde moed; vannacht zowaar wat meer kunnen slapen. :) Eerst in zijn wieg (we hebben een cosleeper inderdaad, maar dol is hij er niet op;)) en daarna bij mij op de borst. De onrust van vorige nachten was er nu duidelijk niet, dus er zal wel iets dwars gezeten hebben.

Drieka ik durf alleen half rechtop met hem op mijn borst te slapen hoor. Met aan weerzijde een kussen tegen mijn zij om mijn armen/ellebogen te ondersteunen, zodat hij er niet af kan rollen. En apart toedekken met een ledikantdeken/wiegdeken, niet met je eigen dekbed. Ik trek dan iets warmers met lange mouwen aan, dekbed tot mijn middel, baby op mijn borst en dan een los dekentje over hem heen.

15. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Mijn zoontje sliep met 4.5 week op zijn eigen kamer,hij was veel rustiger daar met slapen.
    Hij had/heeft echt rust nodig met slapen!
    Ik ben de eerste weken ook regelmatig met hem in slaap gevallen op mijn borst voor een uurtje ofzi in bed ik bewoog geen cm.

16. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Ik was ook anti samen slapen maar sinds baby niet meer in eigen bed wilt en het dus wel moet is het niet anders. Door ervaring ben ik van mening dat het veilger is dan ledikantje, omdat ik zo dicht bij m ben dat ik het gelijk merk wanneer in m slaap spuugt/kramp heeft etc. Dan kan je er gelijk op inspelen en weer doorslapen. Maar dat is mijn gevoel.

Trouwens: de moeders de zeggen dat ze liggend bv geven en dan weer doorslapen: verschonen jullie dan geen luiers en laten jullei geen boertjes? Bv is eenvoudig snacts maar ik moet er uit voor de luier en ik moet zeker wel 10 min baby omhoog houden omdat de bv er anders uit komt voor een gedeelte . En voor een boertje

17. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Onze dochter sliep de eerste 2 weken ook veel bij mij op de borst. Ik vond het zelf dan wel fijn om wat verhoogd te gaan liggen. Een beetje onderiut gezakt hangen zeg maar, en dan lekker in het voedingskussen. Zo kon mijn arm niet weg glippen en dochter er dus niet tussen vallen haha.
    Moet wel zeggen dat ik dan niet heel vast sliep hoor, t was meer doezelen maar beter dat dan niets haha.,

We probeerden ook wel het aankleedkussen tussen onze hoofden. Werkte een enkele keer ook wel eens.

@kkatinka: Ik ben op den duur, na een aantal weken (week of 3/4) wel minder gaan verschonen in de nacht. Enkel met een poepluier.
    Maar ik gaf flesvoeding en dan wel ook een boertje nog.
    Maar ik vond dat ze vaak zo wakker werd van het verschonen. Ze sliep ook ingebakerd dus dat was dan zo'n heisa iedere keer.

Deel Deze Pagina