Hoi, Sinds een paar dagen heb ik pijn rondom mijn buik zeg maar. Vandaag had ik er echt veel last van. Het voelt alsof ik een bal heb ingeslikt en dat de spieren zich daaromheen aan het uitrekken zijn. Nu zou je denken bandenpijn. Maar ik voel dat in mijn hele buik en vooral aan de voorkant. Niet zozeer de opperhuid maar die lagen daaronder. Het trekt heel erg. Wat zou dat kunnen zijn? Een collega zei al harde buiken, maar dat kan toch niet zo vroeg in de zwangerschap? Maak me er best een beetje zorgen om. Herkent iemand dit?
Ik heb dat gevoel ook. Heb je het de hele dag door? Of alleen '' avonds? harde buiken komen en gaan heb ik begrepen, dus duren maar een paar minuten. Ikzelf heb het gevoel dat er een baksteen in mijn buik ligt en mijn buik naar voren trekt. De zijkant van mijn buik/ rug trekt dus enorm. Ik heb het idee dat het door het groeien van mijn buik komt. Dat je vel gewoon onder spanning komt te staan.
Hoi Karel, ik denk dat dat inderdaad het geval is. Heb een goede nachtrust gehad en bij mij is het nu wel wat minder erg al. Toch heb ik me er best wel zorgen om gemaakt en nog steeds. Ik had gisteren voor de eerste keer in weken de hele dag gewerkt en het ook erg druk gehad. Heb het idee dat het toch daardoor gekomen is. Aanstaande maandag heb ik een afspraak bij de verloskundige, dan ga ik het toch eens vragen. Het is ook mijn eerste kindje dus denk dat je je dan toch sneller ergens zorgen over maakt. Alvast bedankt voor je antwoord. Zijn er nog meer dames die hierover mee kunnen praten of misschien wel weten wat het is? Alvast bedankt.
Ik heb de verloskundige maar even gebeld. Het was toch een harde buik. Moet me rustig houden maar vindt het raar dat ik dat al heb gehad, want ik heb me gisteren al heel rustig gehouden.
Hi Luna, ik heb dat ook 1 1/2 week achter elkaar gehad, nu sinds een week niet meer. Voorgelegd aan de verloskundige en zij gaf aan dat het te maken heeft met het groeien. Ik had het idee alsof ik helemaal een verkramping in mn buik had en soms moest ik ook echt gaan liggen van de pijn. Hoort er allemaal bij zei ze! Doe rustig aan he! Ps, kom je niet meer in het oktobermama topic?
Heb ook al eens een topic geopend omdat ik het gevoel had alsof ik een skippiebal had ingeslikt. Heb nog steeds eens in de zoveel tijd 2 a 3 dagen een strakkere buik, voor mijn gevoel moet me buik dan weer wat meer uitrekken ofzo.
Hihi, en wij zingen dan altijd vrolijk: 'Mijn buik lijkt wel een luchtballon. Ik wou dat ik er in prikken kon!' Kennen jullie dat liedje? Nou ja, ik heb sinds een paar weken ook af en toe die harde buiken. Soms ook nog later wanneer ik een paar dagen drukker ben geweest en dan weer even niet. Je buik heeft weer de tijd nodig om zich te ontspannen blijkbaar. Lekker even rustig tussen de middag helpt bij mij wel om beter te ontspannen. Succes!
Hoi, bedankt voor de antwoorden. is een hele geruststelling dat er meer mensen last van hebben en het schijnbaar toch vrij normaal is. Ik maak me dan al meteen zorgen om een vroeggeboorte enzo. Het is ook pas mijn eerst zwangerschap dus... Ga me nu proberen te ontspannen. Hoef alvast niet zelf te koken vanavond. Dat doet een vriendinnetje voor mij. @ Odess; ik ben wel van plan om nog in het oktober topic te komen hoor! Denk alleen niet dat ik het heel vaak bij kan houden i.v.m. mijn werkdagen en drukte thuis. Maar ik ga wel proberen regelmatig mee te komen kletsen...