damesss. even een vraagje wat voor jullie de ´keuze´ is geweest om voor meerdere kindjes te ´kiezen´ ik vraag mezelf toch vooral af wanneer je er als ouder´s zijnde klaar voor bent
Ik kom zelf uit een groot gezin ben zelf de jongste. Heb dit altijd als zeer prettig ervaren om broers en zussen te hebben. Ook een reden is toch wel dat ik vrij jong mijn beide ouders heb verloren en ik er niet aan moet denken dat ik geen broers en zussen zou hebben om op terug te vallen, maar dat je helemaal alleen achter blijft en je verdriet niet met iemand anders kan delen. Je man/vriendinnen begrijpen op dat moment niet wat je doormakt al doen ze nog zo hun best. Je broers en zussen daarentegen weten het wel.
Ik daarentegen heb helemaal geen band met mijn zusje. Deel echte zorgen niet met haar en ze is zeker niet de eerste persoon waarbij ik hulp zou zoeken. Ken ook genoeg gezinnen waar ruzie is tussen broers en zussen. "Neem" niet nog een kind omdat je een broertje of zusje voor je kindje wil maar omdat je het zelf wil. Je moet zelf voelen wanneer je klaar bent voor een kindje. Wanneer dat is? Tsja. Wanneer ben je überhaupt klaar voor kinderen? Zie dat jullie kindje net een jaar is geweest (nog gefeliciteerd!). Er wordt vaak gezegd dat het eerste jaar het zwaarst is. Ik lees hier heel vaak dat men binnen een jaar voor de 2e gaat hier maar ik ken genoeg mensen die bewust kiezen voor een groter leeftijdsverschil. In ieder geval zo groot dat het oudste kind zelf kan (trap)lopen en niet meer getild hoeft te worden. Ook met 3-4 jaar leeftijdsverschil kunnen ze nog veel aan elkaar hebben hoor. Weet de precieze reden van je vraag natuurlijk niet maar als je nog heel erg twijfelt kan je er natuurlijk voor kiezen om het er over een half jaar nog een keer over te hebben en het onderwerp in tussentijd even te laten rusten.
Omdat het echt het mooiste is wat je kan overkomen. Mij maakt het echt compleet! Ik was er op een moment gewoon echt klaar voor, we hadden de kriebels zeg maar. Wanneer je er klaar voor bent? Ik weet het niet, zoiets voel je gewoon... Succes
Omdat het ons gezin , ons leven verrijkt ! Wij hebben besloten er vanaf nu weer voor te gaan. In het begin had ik heel veel angst en twijfel of ik dan wel aan kan enz. Maar je groeit erin met twee kindjes , alsof je nooit anders hebt gedaan net als bij je eerste ..zo is mij verteld En daar geloof ik ook wel in. Ml wilde alweer toen onze dochter 10 maanden was maar toen was ik er echt nog niet klaar voor. Omdat mijn lichaam nog veel last had toen van de bevalling dat heeft een lange na sleep gehad hier
Dat "klaar zijn" ervoor was bij mij pas toen spruitje 2 was. Ik moest er echt niet aan denken en nu kan ik nergens anders aan denken. Het komt vanzelf... Of het komt niet, ook goed.