Zwanger zonder fratsen :-)!!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ennovy, Oct 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Lieve meiden,
    Zo juist had ik een tuurtestje in handen!! Zo gelukkig en zo onwerkelijk nog!
    Na maanden iedere maand rond de eisprong, letterlijk en figuurlijk in alle bochten ( ovulatie testen, ml bovenop, diep klaarkomen, liggen blijven, proberen te randje fietsen, iedere dag seksen...) nu zwanger in een maand dat we NIETS van dat alles hebben gedaan!!

We waren rond de eisprong een paar dagen weg met de hele familie. Geen testen gedaan, gewoon 2x spontane seks zonder fratsen en nu ineens zwanger!

Daarmee wil ik laten zien: Het is gewoon een kwestie van geluk hebben...Als het gebeurt, gebeurt het. Is niet af te dwingen met allerlei tips. Ben maanden bijna obsessief bezig geweest. Lezen lezen lezen, en doen doen doen. Nu een maand los gelaten, en het is gewoon raak!! Terwijl het voor mijn gevoel een 'verloren' maand was geweest.

Loslaten is gemakkelijker gezegd dan gedaan hoor! Heb dat zelf geprobeerd maar is onmogelijk. Nu gedwongen eigenlijk omdat ik mijn zusje en haar gezin bijna 2 jaar niet had gezien omdat ze in het buitenland wonen. Dus heel heftige week met veel emoties en daardoor geen tijd en ruimte om met het zwanger worden bezig te zijn.

Deze maand ook geen enkel symptoom in tegenstelling tot andere maanden. Vond alleen vanochtend met schoonmaken de chloor zo extreem scherp ruiken. Toen dacht ik wel even: ik zal toch niet....?!
    Ben nog steeds in de war en het voelt nog steeds heel onwerkelijk...

Nou het is een heel verhaal geworden, maar ik wilde het toch even met jullie delen!

Liefs,
    Yvonne

2. maximell

maximell Actief lid

Oct 15, 2014
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Yvonne, wat een super verhaal!! ontzettend gefeliciteerd en zo zie je maar, op de momenten waar je het het miste verwacht...
    Helaas wat je zegt, het is makkelijker gezegd dan gedaan, wij proberen ook niet met ovu testen en kussens onder de kont na het vrijen aan de gang te gaan, maar het is toch wel iets (zeker voor ons, het is nog vrij pril) waar je je toch mee bezig houdt..

Heel erg bedankt in ieder geval voor het delen van je verhaal, het geeft mij weer wat meer motivatie om het gewoon proberen los te laten hihi ;)

Geniet van deze tijd in ieder geval, hou ons op de hoogte :D

3. Missaniet

Missaniet Fanatiek lid

Sep 14, 2014
    1,277
    0
    0
    Mooi geschreven!!
    Super dat het gelukt is, gefeliciteerd!! En nu genieten! Laat je ons nog even mee genieten met een foto van een testje? :D

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zo zijn wij ook zwanger geworden!

14 ronde's echt geobsedeerd bezig geweest met zwanger worden, ik was er klaar mee en mijn man ook! Ronde 15 niks bijzonders gedaan en 2 dagen na NOD een knaltest :D

5. Lismam

Lismam Actief lid

Oct 14, 2014
    288
    0
    0
    Mooi verhaal en weten eigenlijk allemaal wel dat het, het beste is om het los te laten... nu nog doen... Ik ga het aankomende maand zeker proberen, geen fratsen!

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Gefeliciteerd! !!!!!

7. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

Nov 18, 2013
    621
    0
    16
    Jou verhaal geeft mij nog extra hoop! Thanks!

8. Ziva88

Ziva88 Nieuw lid

Sep 4, 2014
    3
    0
    0
    Hier ook een positieve test!.. Ook wij hebben het de afgelopen maand los gelaten. Niks geen gedwongen seks of 'plannen' van seks. Gewoon genieten van elkaar. En ja hoor.. vandaag 2 dagen over tijd. Had vlekjes in m'n gezicht maar verder nergens last van. Behalve onmeunig boeren haha!... Na m'n werk een test gedaan. 1-2 weken zwanger!!!

9. Oxygen

Oxygen Actief lid

Oct 4, 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk!!!

Goeie tip voor zovelen: los laten..

Gefeliciteerd! :D

10. Dita84

Dita84 Niet meer actief

Wat een mooi verhaal, gefeliciteerd! :)

11. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Het is zeker geen verwijt naar mensen toe die er teveel mee bezig zijn, want daar hoor ik ook bij :) En inderdaad: er zit geen knop in je lijf die je even in de chill-stand zet. Als je ZO graag zwanger wilt zijn, ben je er natuurlijk iedere maand in de vruchtbare periode veel mee bezig! Dat is niet uit te schakelen. Bij mij werd het nu gedwongen door een heftige week met veel afleiding. Vooraf baalde ik dat het in mijn vruchtbare periode was, maar achteraf is het maar goed geweest.

Heb dit ook geschreven om mensen hoop te geven. Dat het echt een heftig proces is wat zich in je lichaam moet afspelen, en dat het echt een kwestie van geluk is. Afgelopen maanden zooo aan mezelf getwijfeld! ALLES er aan gedaan om zaad en eitje het zo gemakkelijk mogelijk te maken. Ik zei het laatst al: ik gaf de zaadjes bijna de tomtom èn een kaart mee!! Dat het dan nog niet lukt, is zoo frustrerend!! Doordat het nou raak is, is voor mij het besef dat het niet op de tomtom neer komt, maar gewoon geluk op het juiste moment...

Voor alle meiden die nog wachten op een tweede streepje: geef de moed niet op!

Liefs,
    Yvonne

12. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    En bedankt voor de lieve reacties <3!

Ziva88, wij gaan dus gelijk op! Gefeliciteerd!!

13. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    En hier mijn (nog erg vage!) test, 2 dagen voor NOD

Attached Files:

14. Loving

Loving Bekend lid

Apr 24, 2008
    904
    0
    16
    Gefeliciteerd! Ik moet zeggen dat ik bij ons eerste kindje er wel erg mee bezig was (al hebben wij nooit ovutesten gedaan, niet getemperatuurd, geen pillen/voedingssupplementen) en toch in ronde 3 zwanger. Bij de tweede in eerste instantie erg mee bezig, toen ik het los liet raakte ik zwanger in ronde 7. Deze zwangerschap eerst juist helemaal niet mee bezig, zelfs niet op het juiste moment vrijen (rond ei). Maar omdat we het (om privé redenen) handig zouden vinden om in voorjaar 2015 een kindje te verwachten, gingen we vanaf juni meer ons best doen. In juli/augustus (ei 31 juli of 1 augustus geweest :) ) zwanger geraakt. Dus bij ons elke keer weer anders. Het is zoals je zegt: het komt wanneer het komt. Geniet van je zwangerschap!

15. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Je verhaal heeft me heel veel hoop gegeven, dankjewel!! :):):):):):):):):):):):):):):):):):)

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Gefeliciteerd met deze mooie verrassing. Het had mijn verhaal kunnen zijn. 24/7 met alles bezig wat kon bijdragen aan zwanger worden, kapitaal aan potjes, pilletjes, accupunctuur e.d. uitgegeven. 3 ivf-pogingen achter de rug en al in gedachten aan het plannen voor poging 4. In die tussenmaand wel ovulatietesten gebruikt, maar voor mijn gevoel mijn eisprong nèt gemist. Vandaar dat zwanger zijn helemaal niet in mijn woordenboek voor kwam. Maar het was wel zo! Geniet ervan!

17. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    1,601
    1,098
    113
    Allereerst Gefeliteerd

hier ook een bewijs dat het een kwestie van loslaten en geluk is

na mijn miskraam was ik er ook heel erg mee bezig en ook vanalles geprobeerd, na 3 maanden had mijn vriend zulke wisselende diensten dat we elkaar amper zagen.

In die maand welgeteld 1 keer sex gehad, en zie daar inmiddels 34weken zwanger :D

18. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,712
    4,031
    113
    Overijssel
    Gefeliciteerd!
    Hier een jaar bezig geweest en na een 'mindere'maand ineens zwanger!
    En ook nog tijdens een weekend dat het qua alcohol zeer gezellig was ;)
    Begon al moedeloos te worden aangezien ik al bijna 36 jaar was.
    Nu een schattig mannetje van 8 maanden die door de hele kamer heen tijgert :)

19. Coach

Coach Actief lid

Feb 8, 2014
    240
    0
    0
    België
    Er is (helaas) geen enkel bewijs dat je van "los laten" sneller zwanger kunt worden. Het is gewoon toeval. Je was net zo goed zwanger geworden als je deze maand OOK met alle "truukjes" in de weer was geweest.

20. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Dat zeg ik ook ZEKER niet Coach :) Het is voor mij gewoon nu bevestigd dat het niet EXTRA helpt. Los laten is misschien niet de reden geweest, maar alle truukjes de afgelopen maand óók niet.

Het is echt een kwestie van geluk......Sommigen hebben dat de eerste maand, weer een ander pas na 2 jaar.

Liefs,
    Yvonne

Share This Page