Mijn dochter was er met 36 weken,dus 4 weken "te vroeg"maar ze was er meer klaar voor dan ik haha ze woog 3225 en 50 cm.. met 37 weken is toch mooi als alles goed gaat?Je mag dan gewoon bevallen idd dus...
Ja zekers, broertje van Myrna (bij haar vader) is 6 weken te vroeg geboren en 6 pond (hoe groot weet ik niet maar was wel beetje groot) Idd, Myrna was al klaar voor Hihi! Was ik achteraf wel blij mee hoor
als het komt dan komt het en dan kan iedereen heel hard roepen "rond de 40 weken is het beste" maar als jou kindje met 37 weken komt dan is hij/zij er gewoon klaar voor.... pff ik snap niet waar mensen zich zo druk over maken en dan helemaal mensen die vrouwen die zwanger zijn van de 1e op gaan zitten naaien.... ik heb ook al 100 bevallingsverhalen naar mijn hoofd gehad en dan aan het einde "nou ik hoop voor jou dat het anders gaat" ik kan er zo moe van worden.... sorry hoor moest het even kwijt
ja erg is dat he al die waarschuwende verhalen, het lijkt wel of iedereen je zo nodig moet gaan vertellen wat er allemaal wel niet mis kan gaan en dan vaak ook nog van "horen zeggen" ja een zus van een buurvrouw bla bla bla... maar soms moet het kindje met 37 weken gehaald worden om een andere reden bv dat er iets met de moeder is of met de placenta en dan kan het toch voor het babietje niet zo goed zijn en beter om dan langer te blijven zitten. maar als je met 37 weken weeen krijgt dan ben iker ook van overtuigd dat de bb er klaar voor is!
Toch hoeft dat niet zo te zijn. Ik denk dat ik met 37 weken bevallen ben (spontaan) doordat achteraf mijn placenta niet goed heeft gewerkt. Met als gevolg dat mijn dochter vrij licht was, nog geen zuigkracht had en niet aan de borst kon drinken, zichzelf niet warm kon houden, etc.
Ik ben optijd bevallen met 38w6d maar een kennis van ons is met 36 weken bevallen, zij rookte de gehele zwangerschap en haar dochtertje was maar 1,5 kilo....de placenta was geheel verkalkt.