cystes eierstok

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door waussie, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. waussie

waussie Actief lid

4 apr 2014
    212
    2
    18
    Hallo dames,

Ik en mijn man zijn nu al een jaar bezig met zwanger worden.. We lopen nu ook bij een fertiliteitsarts en daar is uit gebleken dat het aan mij ligt dat we nu moeilijk zwanger worden.. Ik heb cystes op me eierstok en ben heel erg teleurgesteld en heel erg verdrietig. Gelukkig troost mijn man me wel maar mijn vraag is nu heeft iemand ervaring met cystes op de eierstok? Want ben heel erg bang dat het misschien het ' grote K woord ' kan zijn :(

2. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Hier hetzelfde .... de cystes zijn vaak het gevolg van eicellen die niet hard genorg groeien waardoor ze heel klein blijven en niet kunnen springen. Hierdoor groeien de volgende er achteraan Waardoor ze ophopen dit noemen ze cystes. Bij mij ging het niet snel genoeg. dus tabletten gekregen op maandstonden op te wekken... nu begonnen met clomid op de groei van de eicellen te bevorderen en de ovulatie tot stand te brengen. Dit zie je vaak met pcos. Bij mij is dit gelukkig niet het geval mijn hormonen zijn in orde. Ze hebben bij mij ook n onderzoek gedaan naar bmhk dit was ook niet het geval gelukkig!

3. waussie

waussie Actief lid

4 apr 2014
    212
    2
    18
    Dank je wel voor je reactie. Het klinkt bij jou in ieder geval goed hoop dat het bij mij ook zo mag zijn! En wat goed dat het geen bmhk is!

4. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Cystes "kan" k.. zijn, maar dat is maar een kleine kans! Het is best normaal om cystes op je eierstokken te hebben. Ik had een hele grote zitten van 5 cm diameter. Ben overigens probleemloos zwanger geraakt met die cyste. Je andere eileider gaat dan gewoon extra hard werken, maar ook de eileider met cyste, daar sprong gewoon een eitje hoor. Dit kunnen ze nakijken he, of je daadwerkelijk een eisprong hebt iedere maand, in dat geval moet je rond je ovulatie een echo laten maken, dan volgen ze het. Wat betreft een cyste die k... verwekkend is, mochten zij zich hier zorgen over maken, dan gaan ze dit testen. Als ie niet zo groot is, doen ze niks volgens mij en wachten ze af. Ik zou me er totaal niet druk om maken en ik geloof niet dat een cyste de reden is dat iemand niet zwanger wordt. Nog nooit van gehoord in ieder geval. Een vriendin van mij had trouwens ook een cyste en is ook gewoon zwanger geworden meerdere malen.

Als ik jou was zou ik never nooit meer de pil slikken, want die hormonen zorgen juist voor cystes!

Er zijn trouwens verschillende soorten cystes. Ontstaan niet allemaal op dezelfde manier.

5. waussie

waussie Actief lid

4 apr 2014
    212
    2
    18
    Ja ik heb gelijk weer moeten bloedprikken voor verdere Testen maar een eisprong heb ik wel gewoon was ik ook al op getest. Me vriend zijn zaad was ook getest en was gewoon prima. De arts zei tegen mij dat het wel moeilijker kon zijn door de cystes. Maar over 2 weken hoor ik meer dus we zullen het horen!

6. waussie

waussie Actief lid

4 apr 2014
    212
    2
    18
    Oh en zat niet aan de pil had een implanon hiervoor

7. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Cystes kunnen idd het zwanger worden en zwanger blijven beïnvloeden. Ik zit zelf ook in de mmm en word met regelmaat gecontroleerd op cystes. Want als er cystes zijn mag ik niet starten of doorgaan met de behandeling juist omdat de cystes dit dus negatief kunnen beïnvloeden.
    Ik heb 1x twee cystes tegelijk gehad van beiden 4cm doorsnede... echt geen pretje. Net op t nimmertje werden ze kleiner anders waren ze operatief verwijderd.
    Ook bij mij is er getest op bmhk, en dat was t niet.
    Aan de structuur van de cystes kunnen ze op een echo al veel zien hoor. Als de arts had getwijfeld had hij je al wel doorgestuurd.

8. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Hoi Waussie,
    Ik werd na mijn mirena verwijderd te hebben niet ongesteld en mijn eierstokken bleken VOL te zitten met cystes. Het waren er echt een stuk of 12, 4 op de ene en 8 op de ander geloof ik. Ik schrok hier ook erg van.
    Ik heb toen een hormoongehandeling gehad die er voor zorgde dat mijn ene eierstok (die met de 4 cystes) helemaal schoon was, maar op de andere zaten nog een stuk of 5 cystes, al waren ze wel kleiner geworden. Dat was voor mij toch even slikken, dat ze er nog zaten. Gelukkig is mijn menstruatie toen wel normaal geworden.

Maar, we zijn nu 4 maanden verder en ik heb vorige week positief getest op zwangerschap! Nog geen echo of niks, maar het lijkt er op dat ik nu zwanger ben!
    Hopelijk is dit bij jou ook het geval!

Veel succes!

9. waussie

waussie Actief lid

4 apr 2014
    212
    2
    18
    Dank jullie wel voor de reacties. Als ik jullie zo hoor lijkt het allemaal wel mee te vallen gelukkig. Was nogal bang namelijk maar dit stelt Me aardig gerust. Ik heb 18 maart weer de afspraak dus we zullen zien hoe het verloopt!

10. Esmeralda218

Esmeralda218 Actief lid

19 feb 2015
    132
    0
    0
    Krimpen aan de lek
    Knuffel voor jouw lieverd! En hoop dat je snel duidelijk hebt!!!

11. waussie

waussie Actief lid

4 apr 2014
    212
    2
    18
    Dank je wel meid!! En zal vast wwl goedkomen als ik het zo allemaal lees!

Deel Deze Pagina