Hallo! Ik begin me steeds meer te irriteren aan mijn vriend die regelmatig lekker een biertje pakt. Oke daar heb ik nog niet zo'n probleem mee. Het is meer dat hij op avonden in het weekend en op zondagen met lekker weer zich niet kan inhouden. Hij drinkt tot ie zich minimaal een beetje aangeschoten voelt en dan merk ik dat aan zijn gedrag. Dan vind ik het gewoon niet meer zo leuk. Ik zou gewoon willen dat ie af en toe gewoon niks pakt, uit respect voor mij. Hij weet namelijk ook dat ik er zo over denk.. Hij is gewoon zo gek op bier.. Kan ie echt van genieten. Misschien is het ook jaloezie ik wil ook lekker een wijntje drinken! En hij zit dan lekker in zn flow, en ik zit er nuchter naast.. Hebben jullie ook dit soort issues?
idem, maar dan met roken (bij de eerste...) vond het echt vreselijk. ik moet zoveel opgeven en hij... ho maar... gelukkig stopte hij na de geboorte en niet meer begonnen gelukkig. maar herken dat gevoel wel. probeer het toch bij jezelf te houden en koop anders een 0,0. zijn ook lekker.
Dus omdat wij het niet meer mogen, mag hij het ook niet meer? Nee,mijn vriend drinkt ook graag z'n whiskey maar ik heb er geen moeite mee. Je weet waar je het voor doet. Weet je wat ik veel oneerlijker vind? Dat hij nog 9 maanden lang kan genieten van z'n nachtrust en uitslapen en ik vanaf 20 weken al slecht slaap, hahaha.
Ik snap je helemaal hoor! Mijn man vind z'n whisky/bier/wijn ook erg lekker... Kan zich dan soms ook niet inhouden en drinkt dan net even teveel... Ik vind het echt niet erg als hij af en toe een beetje drinkt, maar vind het nu naar het einde vervelend.. Wat nou als ik naar t ziekenhuis moet... Kan ik familie gaan bellen omdat meneer teveel gedronken heeft! :-/
Ik zie dat je nog maar 14 weken zwanger bent. Ben je dan van mening dat hij de komende 26 week niet mag drinken? Ik ben 34 weken zwanger en heb geen probleem dat mijn vriend een biertje drinkt. Ben niet van mening dat hij alles moet laten wat ik nu ook niet mag. Sommige dingen mag ik nu ook niet eten. Pech maar straks wel weer. Wel vind ik dat hij nu de geboorte dichterbij komt wel rekening moet houden dat hij mij misschien naar het ziekenhuis zou moeten rijden en dus niet veel moet gaan drinken
Mijn man lust ook graag een biertje en een whisky, maar moet ik dan zeggen dat hij t niet meer mag omdat ik niet kan drinken omdat ik zwanger ben??? Nee dat zou ik niet doen. Van't weekend kwam tie ook aangeschoten thuis hihi, maar hij moet toch ook nog lol kunnen hebben met z'n vrienden? Ik heb zelf al kuren genoeg van de hormonen waar ik hem zot mee maak tsonde haha
Sorry maar ik vind het een beetje gezeur. Dus omdat jij nu niet mag drinken, irriteer je je aan hem omdat hij wel een biertje mag? Get over it en neem een lekker smoothie
Weet je wat ik oneerlijk vind, dat ik er niet meer uitzie, dikke buik striae etc. en mijn man heeft dat allemaal niet gekregen, maar we hebben wel hetzelfde geschenk gekregen, hij net zo goed als ik.
TS zegt toch niet dat hij helemaal niet meer mag drinken?? Alleen dat ze zich soms eraan irriteert! Dat mag toch? Er wordt zo snel geoordeeld of eigenlijk veroordeeld! Kap daar eens lekker mee!
Ja dat mag.. maar evengoed mag er ook iets anders gezegd worden dan "ik snap je wel..." het is en blijft een forum
Ik snap TS zeker wel. Heel eerlijk dacht ik voordat ik zwanger was ook dat ik er moeite mee zou hebben geen wijntje meer te mogen drinken terwijl manlief aan het bier zou zitten. Nu ik eenmaal zwanger ben taal ik helemaal niet naar alcohol en heb ik het er dubbel en dwars voor over. Maar kan het me dus wel voorstellen.
Had daar zelf nooit zo'n last van. Want t is niet alleen je vriend die nog steeds alcohol mag drinken, maar de halve wereld. Als zwangere kan t nou eenmaal niet en die behoefte was ook helemaal weg eigenlijk Ik was wel een beetje jaloers op de gerookte zalm uit de winkel, de filet americain dus ik begrijp je wel. Als ie t continue voor je neus zou doen terwijl ie weet dat je dat niet leuk vind zou t me wel gaan irriteren
Ik snap het zeer zeker wel en is geen gezeur zoals sommige beweren. Soms is het gewoon echt niet leuk om een kerel naast je te hebben zitten die vaak genoeg aan de drank zit. Mijn ex dronk iedere dag een biertje en werd zelfs boos als er geen sixpack in de koelkast stond. Om het nou meteen op 'ow dus jij mag niet dus hij mag ook niet te gooien' vind ik zo een BS. Ik kon mij namelijk ook mateloos irriteren als hij weer aangeschoten raakte en dan was ik niet eens zwanger. Een kerel die vaker niet als wel aan drank denkt is gewoon veel fijner!
Dit zal niet iets zijn van de laatste paar weken? Waarschijnlijk ook al voor je zwangerschap. Ik zou de hormonen de schuld geven 😆😆
Ken het gevoel van de eerste paar weken, maar kwam ook omdat ik last van veel ongemakken had. Dit gevoel vervaagde toen hij ongevraagd meer huishoudelijke taken op zich nam, waardoor ik me begrepen voelde. Ik vond dat belangrijker dan het feit dat hij wel dingen mocht blijven eten en drinken wat ik nu moet laten staan. Ook heeft hij een x jillz voor me gekocht en ik doe nu gezellig mee met jillz 0,0 😉
Gelukkig geen last van , ik drink en rook niet en ben vegetariër dus de dingen die je tijdens een zwangerschap niet mag eten, eet ik toch al niet. Ik zou het wel vervelend vinden als ik hoogzwanger zou zijn en hij zou teveel gedronken hebben. Gelukkig komt dat vrijwel nooit voor en hij heeft geen rijbewijs dus we zouden toch op een andere manier naar het ziekenhuis moeten
Ik snap je wel hoor, kan er ook slecht tegen maar dan puur uit jaloezie haha. Heb ook wel zin in een biertje als het mooi weer is! Maar ik laat 'm lekker drinken, zou ik zelf ook doen als ik hem was.
ik snap het wel hoor. niet iedereen heeft ook dezelfde thuissituatie ik erger me namelijk ook wel eens. helemaal de vorige keer aan 't eind van mn zwangerschap maar toen is die ook er maar ff mee gestopt de schat