Wij hebben een 3-wiel quinny. Als onze 2e geboren wordt is onze oudste bijna 2,5. Ik neem aan dat het dan niet meer de moeite is om nog een duo-wagen te kopen. Hoe lang hebben jullie de kinderwagen voor de oudste gebruikt? Het schiet nu nog niet op als ze zelf mag lopen. Doordat het een 3-wiel model is heeft hij aan de achterkant geen horizontale stang om zo'n kiddy-board aan te bevestigen voor mijn dochter om op te staan. Vanaf de achterwielen lopen de stangen naar voren toe in een driehoek i.p.v. dat ze recht met elkaar verbonden zijn. Heeft iemand suggesties? Is er een manier om toch zo'n plank te bevestigen? Ik overweeg nu de baby straks in een draagzak te vervoeren in het begin. Heb ik bij de 1e nooit gedaan. Wordt je dat niet snel zat? Of is zo'n duo-wagen toch aan te raden?
Deze past wel.... Lascal Ltd | BuggyBoard Maxi+ - de kunst van het voortbewegen met twee kinderen heb ik mijn peuter ook van begin afaan op gehad... (nu nog) en mijn kindjes schelen twee jaar..... heb hem gekocht bij prenatal.... duowagen vond ik hier geen optie, aangezien ik hier in de supermarkt al bijna niet met een gewone kinderwagen door de kassa's kom....
Oh, wouw! Geweldig! En fijn om te horen dat dit bij jou bevalt met zo'n zelfde wagen en peuter in vergelijkbare leeftijd! Ik had het nog nooit gezien, dus ben blij dat het bestaat. Dank je wel voor het opzoeken!
als onze tweede wordt geboren is onze oudste ook 2,5jr. Wij hebben toch maar een duowagen (phil en teds) besteld. Maar ik moet erbij zeggen dat wij heeel veel wandelen, daarnaast is het zomer als ik beval en ik denk dat ik dan heel wat ga wandelen met de kids. Het voordeel is dat je van deze wagen later weer 1 kan maken. Dus dat leek me wel ideaal. Mijn zoontje loopt goed, maar hij wordt wel gauw moe, vandaar dat ik een buggyboard niet zie zitten.
Hier ook de Phil & Teds nu 3 mnd in gebruik, ben er super blij mee! Had ook de quinny die heb ik op MP verkocht daar kon geen plankje. Ben blij dat ik dat had gedaan hoor! De oudste zit nog heel graag in de wagen. Phil & Teds is erg lang door te gebruiken, echt n aanrader!
Mijn peutertje wordt volgende week 2 en maandag ben ik uitgerekend. Ook hier de Phil & Teds, ben er erg blij mee, ook omdat je het als 1 kind's wagen kan gebruiken. Mijn quinny buzz 3 heb ik verkocht. Was zeker ook een fijne wagen, maar aangezien de oudste toch zijn middagslaapje doet, wil ik relaxed kunnen winkelen.
Bedankt voor jullie reacties. Handig de tips. Er kan meer dan ik had kunnen bedenken. Ik kijk het nog even aan hoe het met de oudste gaat.
Mijn dochter is 3 als de baby word geboren.. maar ook wij nemen nog wel een buggyboard. Vooral met winkelen etc vind ik het erg handig dat ze toch even daar op kan staan. Lange einde lopen zijn toch nog wel veel voor haar.... Dit is een makkelijke oplossing vind ik.
Mijn oudste is 2 jaar en 4 maanden en ik heb net zo;n buggyboard gekregen als kraamcadeau om achter onze Quinny Buzz 3 te doen, dus ben blij dat het bevalt bij jou, Seth! Als we met z'n allen weg gaan, kan altijd nog de gewone buggy mee.
Hier ook een Phil en Teds gekocht. Mijn middelste is precies 2 als de jongste geboren wordt. Ik kan namelijk echt niet fatsoenlijk achter de wagen lopen met zo'n buggyboard 8) Maar nou was mijn Buzz ook wel een beetje kapot hoor, dus vond het gelijk een goed excuus om een nieuwe wagen te kopen Liefs Elea
Ik heb laatst in de Prénatal iemand met een Quinny Speedi met een Buggypod eraan vast zien lopen. Da's een soort zijzitje. Was blij verrast dat dat paste, want wij hebben die wagen ook. Al word je dan wel heeeeel breed natuurlijk. Persoonlijk zou ik denk ik een draagdoek doen, waar je de oudste in kunt doen als die moe wordt, en de kleine fijn in de kinderwagenbak. Of oudste in de wagen/buggy en de uk bij je in de doek. Een draagzak zou ik niet doen, tenzij het een ergonomische drager (beco, ergo, mei tai ofzo) is. Zo'n babybjorn of zoiets is echt niet fijn voor de heupen/rug van je kind, en voor jezelf ook niet fijn dragen. Ik weet niet hoe je lijf is, maar als je sterk bent, zou je je oudste in een ringsling ofzo kunnen dragen als hij moe wordt. Of met een korte knoopdoek snel op je rug knopen. Het is echt veel makkelijker dan het lijkt. Bovendien een goedkope oplossing, en zo'n doek is altijd ook handig als dekentje, sjaal, picknickkleed etc.
Daar moet je even mee oppassen..... ik heb namelijk gelezen dat een quiny onderstel, maar gemaakt is om 15-20 kilo (? ik dacht, weet t nu ff niet meer) maximaal te dragen.... als je zo'n zitje gebruikt komt het volle gewicht van de peuter ook op het onderstel... dit KAN problemen geven.. (verbuigen etc) Dit was voor mij dus mede van doorslag om voor een Board te gaan,.... hier zit ik nu dus zeker ruim boven die aantal kilo's!
wij hebben ook de quinny buzz, en als de 2e geboren wordt is de eerst nog net geen 2 jaar (scheelt een maandje ongeveer) ik heb nog niet zo plankje gekocht omdat ik ons mannetje er niet op zie blijven staan, hij vindt alles interessant en zal juist ook in winkels zijn eigen weg willen gaan. daarom ga ik het eerst proberen met de oudste in de quinny buzz of zapp en de baby in de draagzak. onze oudste vond de draagzak ook heerlijk toen ie klein was, dus hopelijk is dat nu ook weer een succes... als ik langer weg ga, of verder weg dan is er altijd wel iemand die met mn mee gaat en dan wil ik de baby in de quinny buzz en de oudste in de quinny zapp doen, dus twee wagens. een duo wagen koop ik niet (kan altijd nog tenslotte), want van een vriendinnetje hoorde ik dat haar oudste daar een maand in wilde en toen niet meer... dat vind ik dan weer zonde, daarnaast hebben wij ene hele kleine hal en de schuur staat al ubervol (hihi)... kortom we proberen het gewoon uit, kunnen altijd nog dingen kopen mocht het zo niet gaan...