De titel zegt het al een beetje. Momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer. Wij zijn bezig voor ons eerste kindje en met het oog op een hopelijk snelle zwangerschap wil ik overstappen naar een andere verzekeraar of polis. Momenteel ben ik verzekerd bij CZ en heb ik een jongerenpakket. Omdat mijn contract volgend jaar niet verlengd word wil ik niet voor extra kosten komen te staan bij de bevalling en met kraamzorg. Ook wil ik dan voor de baby een fijn pakket hebben. Welke zorgverzekering raden jullie aan en wat betalen jullie per maand? Het liefst wil ik in het ziekenhuis bevallen dus het zou fijn zijn als dit ook word vergoed.
Zit nu bij Menzis extra verzorgd 3 wel redelijk prijzig. Zit nu te kijken naar FBTO en dat ziet er goed uit
Ik heb cz gezinnen,toen ik aangaf dat ik zwanger was bij hun en de kraamzorg aanvroeg via hun kreeg ik automatisch de melding dat als ik dat niet had gratis naar dat pakket kon overstappen,cz gezinnen vergoed volledig de eigen bijdrage van de kraamzorg.en nog een aantal zwangerschapgerelateerde dingen.en het pakket kost 40,60 boven op de basisverzekering.ik zou eens nakijken of dat overstappen van het ene pakket na het gezinnen pakket volgend jaar ook kan.want dat zou veel geld schelen,want het jongerenpakket is geloof ik maar de helft.dan zou je gewoon bij cz kunnen blijven.want ik heb gemerkt dat veel andere verzekeringen max 24 uur kraamzorg vergoeden terwijl je toch al gauw op het dubbele uitkomt.
Ik zit nu 2 jaar bij cz met aanvullend gezinnen. Qua bevalling en kraamzorg is daar alles goed geregeld (tenminste was altijd, weet nu niet zeker met die nieuwe polis) Ik hoefde na de bevalling van mijn eerste niets bij te betalen aan eigen bijdrage kraamzorg etc. Vind ze alleen wel erg duur dus ben nu rond aan het kijken bij andere verzekeraars.
Ik zit bij de Friesland net mijn polis binnen, ga 124 euro betalen, en ben volledig verzekerd voor eigen bijdrage kraamzorg, ook 15 uur uitgestelde kraamzorg kan ik krijgen. Heb een optimaal pakket
Nadeel van de hema vind ik dat ze zo 'nieuw' zijn en niet overal mee gecontracteerd zijn qua zorgaanbieders. Ik zou het niet aandurven met kinderen.
Ik had vgz gezin. Erg fijn achteraf, rond vroeggeboorte is alles vergoed incl. uitgestelde kraamzorg en ook kregen we een groot deel van de kosten van het Ronald mcdonald vergoed. Nu mijn zoon een bril nodig heeft en omwille van andere eventuele begeleiding, stap ik per 1 jan. weer over op hetzelfde pakket.