3 x is scheepsrecht, 8 dpo

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Izzie7676, 29 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Dat hef mooi hoog was en maandag weer idd

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik blijf je volgen meis en hoop echt op een goede echo volgende keer !

Izzie7676 vindt dit leuk.
  3. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Krijg je volgend week nog een controle echho. Ga toch gewoon duimen voor een wonder! En dat de echo toch net te vroeg was.

Thea23 en Izzie7676 vinden dit leuk.
  4. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Mag ik even heel eerlijk zijn. Is dat niet vrij laag voor 7 weken? :(
    Wil je zeker niet ontmoedigen en ik blijf ontzettend hard duimen

5. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Tussen de 7-8 weken moet de waarde tussen 7,650 en 229,000 zijn. ;)

6. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Volgens alle schema’s niet. Maar aangezien t vruchtje geen hartje heeft denk ik dat t ergens begin deze week al is mis gegaan. Maandag moet ik opnieuw bloedprikken en dan weet ik meer.

Ik ben al de hele ochtend aan het speuren naar cijfers maar ik word er geen wijs uit. Ik zal geduld moeten hebben

En ik zou een week achter lopen volgens de echoscopiste, eerder 6 als 7 weken. Het is wel 7,2 weken sinds de eerste dag van mijn laatste menstruatie dus ik heb geen goede hoop

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Maar dat gaat niet altijd op? Ik ben deze keer ook in een wat langere cyclus zwanger geraakt en zou ook ruim een week verder zijn als ik van eerste dag laatste menstruatie uit ga.

8. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nou volgens de verloskundige zou ik 7,4 dagen zijn geweest toen ik de echo kreeg, de eerste dag van mijn laatste menstruatie was echter exact 7 weken terug toen ik 7,4 zou zijn, dat klopt dan toch nooit?

10 januari s’ avonds laat heb ik mijn menstruatie gekregen, dat was afgelopen woensdag 7 weken terug, dan kan ik sowieso al niet 7,4 zijn geweest.

Maar dan alsnog zit er een gat tussen 7 weken en volgens de echoscopiste eerder 6 weken. Die week kan ik niet verklaren.

Ik had op 19 januari een positieve ovulatietest ( cyclusdag 10) en op 29 januari een positieve zwangerschapstest, een tuurstreepje op de Kruidvat test

9. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Wellicht late innesteling.? Dat je daarom bent teruggezet? Maar bij die verloskundige zet ik inmiddels wel mn vraag tekens. Te lang termijn én niks kunnen zien...

Ik duim echt kneiter hard voor je!

10. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Als je op 19 jan je ovulatietest had, dan was je eisprong op 20 januari (of 21 januari) en ben je vandaag 7+6 (of 7+5). Om exact het termijn uit te rekenen tel je 14 dagen terug vanaf je eisprong, dus 14 dagen voor 20 januari.

Ik had bijv ook mij eisprong op dag 12, waardoor ik ook 2 dagen langer zwanger ben, dan dat ik uit zou gaan van mn eerste dag van mn laatste menstruatie. Hoop dat ik het zo goed uit leg?

Vanwege je vroeg positieve test op 9 (of 8) dpo is het ook wel zeker dat toen je eisprong is geweest en dat je niet korter zwanger kan zijn. Je vruchtje zou vandaag 1,5 cm moeten zijn ongeveer met duidelijke hartactie. Ik weet niet hoe groot het gemeten vruchtje was bij de meting gisteravond, maar het feit dat er geen hartje zichtbaar was is niet positief. Vaak kunnen ze aan de grootte zien wanneer het gestopt is met groeien.

Er zijn heel uitzonderlijke gevallen bekend van een ‘dia-pauze’ maar komt bijna nooit voor. Plus met bijna 8 weken zou je al echt een duidelijk beeld moeten hebben met goede echo apparatuur.

Liefs en een dikke knuf

11. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Mijn positieve oculatie test was op cyclusdag 10 al. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ik zo idioot vroeg positief heb getest is omdat het er 2 waren. Wellicht is er 1 gestopt en heeft de andere een diapauze gehad.

Waanzin, maar toch. Ik kan niet stoppen met piekeren

12. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Positieve testen voor 8dpo komen bijna nooit voor, ook niet als je zwanger bent van een achtling..

Het embryootje heeft namelijk ongeveer vijf dagen nodig om naar de baarmoeder te komen, dan gaat het zich nestelen en dan duurt het 2-3 dagen voor het hcg aantoonbaar is in het bloed. Je kan dus niet voor 7dpo positief testen. Vrouwen die beweren van wel blijken later niet goed te hebben geweten wnnr hun eisprong was.

Jouw eisprong moet wel gekomen zijn na je positieve ovu test omdat je op 8dpo positief testte. Ik heb zelf ook bijna al mijn zwangerschappen op 8 dpo al positief getest dus dat kan gewoon, dan is de innesteling lekker op tijd. Inderdaad wat je zegt het enige dat gebeurd kan zijn is een diapauze al komt dat bijna nooit voor. Al snap ik dat je daar je hoop op vestigt, het alternatief is namelijk vreselijk...

En helaas is het zo dat de kans dat je een miskraam krijg op jouw leeftijd een stuk hoger ligt helaas....Ik heb iemand in mn omgeving die er ook vier had in de leeftijd van rond de 40 en daarna gelukkig wel een gezonde zoon.

Ik hoop met heel mn hart dat het je gegund is Iz❤️

13. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Wat een onzekerheid maar zolang je een vruchtje bij j je draagt kan het lichaam nog hcg afgegeven en kan je maandag volgens mij nog stijgend hcg hebben

14. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Klopt maar verdubbelen zal t niet doen gok ik.

@Frummels klopt hoor, ik heb al een verhoogde kans op een miskraam maar 3 in 7 maanden tijd vind ik toch pittig. Ik denk daf ik wel minder utro neem, 400 Mg IOC 600, voor de vorm. Zo stom. Ze hadden eigenlijk niet moeten zeggen dat ze het vaker zagen, zelfs met ovulatie testen etc.

15. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Meh. De dagen duren afschuwelijk lang. Dir is echt het allerlelijkste wachtbankje. Ik voel me zwanger maar ben het waarschijnlijk niet. Echt zo akelig. Ik heb alle verhalen al gelezen op internet en de conclusie blijft hetzelfde: er zit 1 week verschil in mijn echo en zwangerschapsduur en dat is niet goed.

En er zijn wonderen hoor, Rogijuli had t zelfs met ivf, met zes weken terug gezet naar 5 en een week later naar 7 met prachtig kindje, en een andere dame hier die een leeg zakje had en een week later toch gewoon 8 weken was.

Het kan. En ik wil t zo graag dat t bij mij ook zo is maar tegelijkertijd vertel ik mezelf dat dat niet gaat gebeuren. Mijn gevoel en verstand zijn constant met elkaar in de clinch, dodelijk vermoeiend en ik word er zo verdrietig van ☹️

Pink06 vindt dit leuk.
  16. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

Ach meid toch wat een onzekerheid zo. Verschrikkelijk dat je nu zo tussen hoop en vrees moet zitten. Ik begrijp je hoop en begrijp ook dat je jezelf niet blij wilt maken met een hele kleine kans. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt meid. Nogmaals een hele dikke virtuele knuffel

17. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Bah izzie vind het echt heel erg voor je!!ik ga echt hopen dat jou beebje bij een van die wondertjes hoort!!

18. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    He meid ik snap dat die onzekerheid je gek maakt!!! Wanneer heb je weer een echo??

19. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Slopend dit zeg.
    Sterkte :(

20. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Maandag eerst bloed prikken voor hcg. Als dat niet verdubbeld is maar gelijk blijft/traag stijgt/daalt dan stop ik direct met de utro en hoef ik geen echo tot aan 15 maart. Mocht t wel flink verhoogd zijn dan donderdag weer een echo maar ik ga uit dat t aan t dalen is. En ergens hoop ik dat ook, dat t of flink gedaald is of flink verdubbeld is. Duidelijkheid heb jk nodig

Deel Deze Pagina