Dank je wel allemaal. De duidelijkheid is inderdaad fijn vergeleken met het tussen hoop en vrees in hangen. Ik hoop dat het heel snel los laat vanzelf
Dat t hcg daalt is toch in deze hoop ik een goed iets. Moet echt niet denken aan pillen of curretage. Heb teveel horror gelezdn
Heb zelf ook curretsge gehad en is mij zeer goed bevallen... ik bedoel dan de ingreep en niet het verlies op zich.
Wat ontzettend kut, had nog zo gehoopt voor je dat het toch goed zou zitten. Hele dikke digitale knuffel voor weer deze rot teleurstelling
Ik heb geen horror verhaal . Vond het vooral fijn dat ik zelf in de hand had waneer het ging gebeuren . Curretage werd ik door vriendelijke mensen begeleid en mijn man mocht bij me blijven tot ik aan de beurt was, eenmaal aangekomen word je in slaap gebracht en als je eenmaal wakker ben word je weer naa kamer gereden en was mijn man daar alweer . Je voelt je alleen wel leeg maar dit is met pillen ook zo. Asherman enz enz gebeurd niet bij iedereen hoor ik heb 4/5 keer curretage gehad. Pillen persoonlijk slechte ervaring mee maar meer omdat je niet precies weet waneer het gebeurd wn omdat je het zelf moet inbrengen. Dat laatste vooral vond ik moeilijk het zelf opgang brengen van ... Daarbij kan het zijn dat ze niet werken en je uiteindelijk toch ecureteerd moet wordeb Hopelijk komt het vanzelf af zo niet moet je doen waar jij jezelf fijn bij voelt
Oh meid wat ontzettend verdrietig!! Heel veel sterkte!! Gelukkig nu van de onzekerheid af maar niet de kant op die we allemaal hadden gehoopt. Curretage niet bang voor zijn hoor, ik was er ook bang voor maar de ingreep zelf stelt echt niks voor (psychische deel wel heel zwaar maar dat is met elke miskraam). Ik moest met 12 weken gecurretteerd worden.
Dank je wel allemaal voor het meedenken en antwoorden, ik haal daar veel troost uit. Voor nu ga ik sowieso afwachten tot aan volgende week woensdag. Dan zou ik terug moeten naar de verloskundige. Die me overigens totaal niet verteld heeft wat ik kan verwachten of moet doen als het wel mis gaat. Alleen maar dat ik kan bellen als ik wat wil vragen. Eigenlijk heel gek gezien t feit dat er al duidelijk een kans was dat t mis zou zijn. Dan ga je toch in ieder geval vertellen wat er eventueel kan gebeuren en wanneer ik eventueel zou moeten bellen. Nou ja illusie armer ervaring rijker maar deze praktijk ga ik nooit weer heen na dit gedoe. Zijn er trouwens dingen die ik zelf kan doen om de zaak te bespoedigen? Hoe lang kan het duren eer de boel los laat? En kan ik er ook van uit gaan dat omdat mijn hcg al daalt er ook geen nieuwe aanmaak van slijmvlies/vruchtzak etc is? Ik vermoed dat t het vruchtje gestopt is toen het hartje moest gaan kloppen, zo eind week 5 begin week 6 ( zou die nachtmerrie dan toch een voorspellende droom zijn geweest) Ik hoop ook dat de symptomen snel afnemen nu ik gestopt ben met utrogestan. Mijn borsten geven nog een signaal elke keer en dan lijkt t of ik het even vergeten was dat t mis was en dan schiet het me weer in gedachten .
Hoe lang het duurt is voor iedereen anders. Ik kreeg bij 11,5 week te horen dat het met 7 weken al gestopt was. Echter nog geen veranderingen te zien of te voelen, geen kramp geen bloedverlies. Daarom besloten om te curetteren. Eerst wilde ik dat niet ivm klein risico voor littekenweefsel maar het idee dat ik er controle over had vond ik wel fijn. Ik zag op tegen het onverwachte beginnen. Je krijgt gewoon bloedingen en weeen. Wilde niet det dit op het werk zou gebeuren. Uit eindelijk super blij met de ingreep. Denk dat niks helpt om te versnellen, net als ananas eten en drempels rijden om bevalling op gang te helpen... sterkte
Ach lieve meid toch, wat ontzettend oneerlijk. Ik hoopte zo dat je hcg flink gestegen was!!! Na mijn bevalling van b* kwam de placenta niet los en moest ik ook een soort van currerage, ik vond het ook best eng door wat ik gelezen had, maar heb er 0 last van gehad. (Wel een aantal weken gebloed) er is inderdaad niks te zeggen over hoe en wanneer het los komt. Wel kan je beter geen tampons gebruiken dacht ik. Ik hoop dat je geen keuze hoeft te maken en deze week je lichaam het zelf oplost. Ik blijf zo voor je duimen dat je snel zwanger mag zijn van een gezond kindje. Potverdorie wat oneerlijk, 2 kansen in 1 ronde, 2 vruchtjes die het niet gehaald hebben. Ongelofelijk.
Maandag gestopt met utrogestan en heb wel wat bruinverlies en gisteren iets rood maar echt doorzetten doet het nog niet. En daar baal ik wel van. Ik wil geen curretage en geen cytotec/mifegyne tabletten. Dus ik baal als een stekker en heb enorm last van mijn hormonale schommelingen ( zeer kort lontje , gefrustreerd en vaak janken)