Hallo allemaal ! Ik ben op zoek naar mede lot genoten Ik ben 26 jaar moeder van een dochter van 3 jaar oud. Van mijn dochter was ik na 1 keer onveilige seks zwanger. Mijn partner en ik zijn nu 13 maand bezig met zwanger worden. ( dochter is niet de biologische dochter van mijn vriend ) Hebben alles geprobeerd wat ons kon helpen ( ovulatie testen etc ) Na 12 maanden geprobeerd zwanger te worden zijn we vorige maand doorgestuurd naar een kliniek. Eerst hebben ze het zaad onderzocht van partner omdat ze het bij hem gingen zoeken maar het zaad bleek juist super sterk te zijn. Ik heb een echo gehad van mijn baarmoeder maar daarop bleken geen afwijkingen te zitten. Paar weken terug mijn hormonen laten prikken 7 dagen na ei Heb vanmorgen de uitslag van alle onderzoeken gekregen. Progesteron bleek 26 te zijn en je moet 20 hebben als je een eisprong hebt gehad. Andere hormonen bleken ook keurig in orde te zijn en heb geen chlamidia gehad in het verleden. Volgens de gynaecoloog is de kans dat wij dit jaar wel zwanger worden 62 procent.. als het binnen een half jaar nog niet is gelukt moeten we terug komen en krijgen we toch een behandeling. Bah ik word hier zo onzeker van.. tuurlijk ben ik blij dat de uitslagen goed waren maar dan ga ik juist nog meer twijfelen en nadenken waarom het dan de afgelopen 13 maand niet is gelukt Zelf denk ik dat de luteale fase te kort is bij mij.. Dag 15 positieve ovulatie test dus dag 16 of 17 eisprong Dag 25 begin ik altijd al een beetje met bloeden en dag 27 word ik echt ongesteld. Maar goed de Progesteronwaarde was wel 26.. Moeilijk dit.. Liefs
Hey Flowerpower, bekend verhaal! Wij zijn nu bezig met ronde 11. Ook al bij gyno geweest, op dag 11 van mijn cyclus bloedonderzoek gedaan en inwendige echo. Bleek allemaal goed te zijn. Weer op aanraden gestart met temperaturen... nu blijk ik gisteren mijn eisprong te hebben gehad en ik zou morgen ongesteld moeten worden! Mijn lf is dus zelfs maar 2 dagen.... erg raar.. Ik kan dus maandag weer bellen voor een nieuwe afspraak bij de gyno... dan willen ze in het tweede deel van mijn cyclus bloed afnemen e.d. Ook wij waren meteen zwanger toen we voor de eerste gingen.. Blijft spannend he! Hopen dat het voor jullie ook snel raak is! liefs
Hallo flowerpower, Je verhaal komt mij ook bekend voor! Hier ook in ronde 13, wel voor eerste kindje. 2 maanden geleden naar huisarts geweest. Sperma vriend is goed en ik heb ook geen chlamydia. Wij moesten het zelf nog een half jaar proberen en dan konden we pas terug komen. Wat frustrerend he, iedere maand weer die laatste week van de cyclus zo spannend. Ik heb zondag mijn nod, maar vanmorgen al wat bruin bloed ontdekt dus denk dat mijn menstruatie er helaas alweer aan zit te komen. Ik heb door ovulatietesten ook wel eens mijn eisprong gehad op dag 18 en wordt vaak de 28e dag ongesteld. Ik heb veel gelezen dat het niet moet uitmaken, maar ik denk dat dit ook vrij kort is om in te nestelen. Zelfde als bij jou! Ik heb ook een paar cyclussen gehad waarbij ik al op de 22e dag begin met bloeden, heel klein beetje per dag en dan de 28e dag zet het echt door. Hebben jullie nog dingen veranderd qua eten/sporten?