Iemand slaaptips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lientje, 21 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben echt verschrikkelijk moe, maar ik kan niet slapen. T is heel raar, maar ik doe al 2 nachten geen oog dicht, maar als ik dat probeer in te halen overdag kom ik ook niet in slaap. Heeft iemand tips om in slaap te komen, want op zo'n manier ga ik echt afgepeigerd aan de bevalling beginnen straks.

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Als ik je zou kunnen helpen meis zou ik het graag doen maar zelf kan ik ook niet meer slapen. kun je niet slapen omdat je niet kan slapen of komt het door de pijn als je even ligt.

3. Niet meer actief

Ik ga vaak eerder naar boven (uurtje) en dan lees ik wat. dan ben ik even lekker op mezelf en in mijn eigen wereld, misschien doe je dat al, dat weet ik natuurlijk niet. Probeer ook niet te vroeg naar bed te gaan, ik hoor hier zo vaak dat vrouwen echt heel vroeg naar bed gaan, ik neem aan dat je ook niet meer werkt nu. Ik werk zowieso niet en ga gewoon laat naar bed, rond 12 uur, half 1 naar boven en vaak pas rond half 2 slapen maar dan slaap ik wel heerlijk, los van de 2 0f 3 keer plassen, door tot half tien. Ik ken jou situatie tuurlijk niet en of de jouwe dit systeem toestaat.

Liefs San

4. Niet meer actief

Hmm, omgekeerde wereld, ik begin pas en val nu al elke avond rond een uur of 9 van mn stokkie, mn man heeft helemaal niks aan me :(

Maareh, ik kan geen tips geven, alleen succes wensen en als je geen kerstkindje wilt, hard gaan voetballen zondag :) :)

5. Asje20

Asje20 Lid

29 sep 2006
    29
    0
    0
    Administratief medewerkster
    ja ik heb ook last van hetzelfde probleem.. lig maar wat heen en weer te draaien van de ene kant naar de andere kant! daarbij ook nog veel last van me rug en idd een paar keer je bed uit voor n plasje... ik denk dat we er nie veel aan kunnen doen helaas, deste lekkerder slapen we als de beeb eruit is hihihi :D

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Douchen of badderen voor het slapen gaan, boekje lezen op bed en geen tv kijken net voor het slapen en nix 'actiefs' doen.

7. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    als ik niet kan slapen neem ik een lekker warm uitgebreid badje en een lekker kopje warme thee. Daarna kruip ik in bed en luister nog wat naar rustige muziek. Dat doet het bij mij wel!
    Maar ik ben natuurlijk nog niet zo ver als jullie, he!

Groetjes en succes!

8. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    oh wat herkenbaar weer!
    Hier hetzelfde probleem, ik ga ook meestal heel laat naar bed, dan nog even lezen of een dom puzzeltje maken.
    Je moet maar zo denken..dat als je rustig ligt, dan rust je ook uit.
    Soms wordt ik echt hysterisch als het niet lukt om in slaap te vallen, tja en dat werkt helemaal niet :D
    Soms dan ga ik ermaar weer uit om dan om half twee nog eens ff onder de douche te gaan.
    Tv kijken of computeren is niet goed heb ik ooit gehoord, door de flikkerende beelden stimuleer je je hersenen juist meer.

Lastig he die laatste loodjes!

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    eerst douchen en dan een rustgevende massage van je man?

10. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Een glas warme melk voordat je op bed gaat kan ook nog eens helpen. En zelf lees ik altijd nog even als ik op bed lig en daarna (half uurtje) ga ik slapen.

Suc6 ermee! Want het is echt geen pretje als je zo moe bent en niet kunt slapen....

Groetjes Miep

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bedankt voor de tips. Ik kijk wel altijd tv voor ik ga slapen. Misschien moet ik dat dan laten.

12. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik heb ook van alles gedaan om te kunnen slapen .

van boeken lezen, warme melk met anijs was ik laatste dagen zeer verslaafd aan.

en ik deed de tv aan terwijl ik op bed lag en viel zo in slaap.
    niet dat dat goed was, maar ik was dan zo moe dat ik niet eens ernaar keek
    .
    maar lang kon ik ook niet slapen want terence was behoorlijk actief in mijn buik.

dag en nacht.

warme douche nam ik trouwen sook met natusan lavendel douchespul en smeerde me helemaal in met de olie ervan.

tis paars natusan lavendel meende ik.

13. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    na een nacht of 4-5 wakker liggen ben ik meestal zo uitgeput dat ik dan een nacht wel een uur of 4 slaap.
    maar echt uitgerust raak ik volgens mij ook nooit meer....
    kan wel janken van moeheid, maar slapen ho maar.
    dus ik blijf dit ook goed volgen voor die 1e gouden tip..

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik dus ook

15. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik val 's avonds wel snel in slaap maar tegen een uur of 5 ben ik klaar wakker. Het duurt dan even om weer in slaap te komen. Erg vermoeiend maar ik denk dat mijn lichaam zich nu al voorbereid op het nachtelijke voeden :)

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb gisteren het lezen geprobeerd ipv tv kijken, en ik moet zeggen, het heeft gewerkt. Het duurde nog lang voor ik sliep, maar heb nu toch een uurtje of 5 geslapen.

17. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    @ kissie, dat had ik ook! Je lichaam bereidt zich volgens mij ook voor op het nachtelijke voeden.
    Chenoa slaapt nu door, maar ik wordt nog steeds wakker 's nachts zonder dat ik eruit moet :(

18. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Haha dat heb ik ook, dan hoor ik mijn vriend naast me lekker slapen, en ik lig al uren naar het plafond te staren.
    Dan word ik op een gegeven moment ZO boos, dat ik me heel wild ga omdraaien, of harde rukken aan het dekbed geef uit frustratie.
    Dan zegt hij "als je boos wordt, dan lukt het helemaal niet meer om in slaap te vallen, je moet juist ontspannen." Dan ontsteek ik pas echt in woede en zou hem het liefst keihard voor zijn bek rossen. Met een betonblok ofzo. :)

Wat bij mij wel helpt, maar wat heel moeilijk is, is aan helemaal niets denken, gewoon alles alleen maar zwart laten zijn.
    Binnen 2 minuten sijpelt er alweer een gedachtetje binnen, maar probeer die meteen weer te bannen.

Gisteren lukte dit, ik was echt bijna weg, toen ik ineens 'over een bananenschil uitgleed' en dus ineens weer klaarwakker was door de wilde bewegingen van mijn benen.
    Wat is dat toch voor achterlijks?

En dan tijdens het opnieuw proberen in te slapen, voel je ineens dat je weer moet plassen..........................[​IMG]

Deel Deze Pagina