Ik heb twee keer een ruggenprik gehad en voelde helemaal niks meer van onderen. Helaas voor de persween zetten ze t stop zodat ik zelf kan persen want voelde niks dus toen kwam allen pijn weer terug dacht dat t altijd zo hoorde. Hoe moet je bevallen als je geen persgevoel heb? Zou wel grag een hele pijnloze bevalling willen maar denkniet dat ze dat doen.
Dat is bij mij gebeurd. Ik geloof niet meer in deze vorm van anesthesie. Voor mij nooit weer een ruggenprik, een ks wil ik niet weer en mocht ik ooit geopereerd worden gooien ze mij maar helemaal onder narcose.
Voor zo'n bevalling met alleen pijn tijdens de persweeën zou ik meteen tekenen! Super fijn dat je de rest niet gevoeld hebt. Zo zou het altijd moeten gaan.
Oh dat klinkt vreselijk, ik neem aan dat toen je aangaf dat je iets voelde dat ze toen toch eerst zijn gaan zorgen voor extra verdoving??
Er is een verschil tussen een ruggenprik die je krijgt tijdens een bevalling. En een ruggenprik die je krijgt bij een keizersnede of elk andere operatie waarvoor je zo n prik krijgt. Je hebt een spinale en een epidurale ruggenprik. Spinale anesthesie wordt gebruikt voor bijv. een keizersnede. Een Epidurale voor de bevalling. En wordt dus anders verdoofd.
Ik heb twee keer een ruggenprik gehad tijdens een weeën storm. De ene keer haalde het de pijn echt weg en voelde ik ipv weeën een druk van onder die niet echt pijn deden. De tweede keer hielp het helemaal niks, ondanks drie keer verhoogde dosis. De anesthesist begreep er niks van. Hij werkte gewoon niet.