Rommelen en rommelen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kayleighw, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kayleighw

kayleighw Lid

21 nov 2014
    24
    0
    0
    Huisvrouwtje
    Utrecht
    Hallo!

Ik ben nieuw hier en kom meteen met de deur in huis vallen hihi, hierbij mijn verhaal!

Op dit moment ben ik precies 39 weken zwanger, na 3 jaar oefenen is het eindelijk raak :)
    Vorige week donderdagnacht had ik contstant harde buiken die pijnlijk gingen doen, mocht even langskomen bij de VK maar alles zat nog potdicht, omdat ik al 24 uur wakker was mocht ik in het ziekenhuis even bijslapen met medicatie. (heerlijk geslapen hoor!)

Afgelopen woensdagnacht begonnen om half 1 weeen die om de 15 min. kwamen, rond half 5 kwamen ze om de 4 min. de VK was langsgekomen en ik had 2cm ontsluiting "vandaag word hij wel geboren hoor!". 2 uur later zou ze weer terugkomen, ondertussen kwamen de weeen om de 2 min. toen ze terugkwam (half 9) had ik nog steeds 2cm ontsluiting dus heeft ze even gestript en zei dat als ik nog 1cm erbij krijg, ze me vliezen zou breken.
    Dus duimen en hopen, ze zou om half 12 terugkomen. Ze kwam en ik had nog steeds 2cm, ze zou aan het einde van de middag even bellen hoe het ging, maar naarmate de uren veder gingen werden de weeen minder en niet meer om de 2 min. op ten duur waren ze weg.

Nou zijn we dus 2 dagen veder en heb al 2 dagen weeen die komen en gaan maar wel erg pijnlijk zijn, er zit niet echt een regelmaat in ze komen ongeveer om de 15 min en dat dus al 2 dagen!?
    Gisterenavond ben ik wel mijn slijmprop verloren maar veder blijven de weeen hetzelfde.

Dinsdag moet ik weer langskomen op controle, mits er verandering in komt maar tot die tijd hoop ik dat er hier dames zijn die dit ook hebben meegemaakt of dit wel eens hebben gehoord en hoe het nou veder ging?

Sorry voor het lange verhaal hihi maar moest het even van me afschrijven!

2. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hoi Kayleighw, wat vervelend joh dat het niet opschiet... Ik heb niet zulke duidijke weeen als jij, wel al dagen veel voorweeen en zit dus ook maar te wachten (41 wkn vandaag). Bij mijn dochter ging het vergelijkbaar als wat jij nu hebt, ook 2 cm en weeen maar het zakte allemaal weer weg. alleen kon ik toen het wegzakte alsnog naar het ziekenhuis komen omdat ik ook al een tijdje een te hoge bloeddruk had. Ze wilden daarom niet langer wachten, ik was toen 40w6d. Ze hebben gelijk mijn vliezen gebroken en vrij snel daarna weeopwekkers gegeven, maar het is alsnog een heel lange bevalling geweest hoor... Ik denk dat ze jou daarom laten wachten tot je iig over de 40 weken bent en dan zal er vast ook wel actie ondernomen worden...
    Uiteindelijk is het altijd het beste als de bevalling spontaan op gang komt, dus hoe naar het ook is... Even volhouden nog, je bent er bijna!! Sterkte!!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wil je niet ontmoedigen, maar bij mijn jongste heeft het bijna twee weken gerommeld. Niet om de twee, maar wel om de vijf minuten. En dan zo weer eens een dagje niet.
    Nu zal je vk je geen twee weken meer laten lopen, maar om aan te geven dat je er soms geen pijl op kunt trekken.
    Voordeel: toen de bevalling uiteindelijk 'echt' begin zat ik vanuit het niets al op 6/7 cm ontsluiting! Twee uur later was ze er.
    Sterkte!

4. kayleighw

kayleighw Lid

21 nov 2014
    24
    0
    0
    Huisvrouwtje
    Utrecht
    Bedankt voor het reageren! .. tja ik weet inderdaad dat het lang kan rommelen, het probleem is dat het telkens geen "rommelen" is. Dus je krijgt hoop en dan gebeurt er niets hahaha.

Vanmorgen om 5 uur is de VK weer langs geweest omdat de weeen weer om de 4 min kwamen en erg pijnlijk deden, helaas niks erbij. En nu is het weer zo goed als stil! Afwachten maar.. er is er gelukkig nog nooit eentje blijven zitten haha

5. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Maar had je inmiddels geen 3 centimeter ontsluiting ? Want dan zou ze toch je vliezen breken.of begrijp ik het verkeerd? Kan me voorstellen dat je het helemaal zat bent. Heel veel succes nog met de laatste zware loodjes.

6. kayleighw

kayleighw Lid

21 nov 2014
    24
    0
    0
    Huisvrouwtje
    Utrecht
    Nee helaas nog steeds 2 cm, anders had ze inderdaad me vliezen gebroken. Heel lief dank je wel
    ik weet dat geduld een schone zaak is maar het word wel erg op de proef gesteld haha.

Sinds het toucheren vanmorgen verlies ik nu wel al de hele dag bloedstolsels en bruine zooi, maar me weeen zijn weer gestopt helaas :(

We wachten maar weer af.

7. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Klinkt toch wel alsof het op gang komt. Ik hoop voor je dat het door gaat zetten.
    Ben zelf dat gerommel ook beu!

8. kayleighw

kayleighw Lid

21 nov 2014
    24
    0
    0
    Huisvrouwtje
    Utrecht
    Ik hoop het ook! .. maar je gaat jezelf zo gauw hoop geven dat het eindelijk begint heb jij dat ook niet? Jij bent ook bijna uitgerekend spannend hoor!

9. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ja, ik ken het gevoel.
    Bij mijn zoontje helemaal geen gerommel gehad dus wat er nu allemaal gebeurt is nieuw voor me. Maar dat in dalen en de steken in mn doos en het niet meer kunnen lopen etc ben ik echt zat. Geef mij dan maar het echte werk!

Maar snap eigenlijk niet dat je vk je zo lang door laat lopen als je al een paar dagen met heftige weeën loopt en ontsluiting hebt. Of is dat ook allemaal een deel van het voorwerk?

10. kayleighw

kayleighw Lid

21 nov 2014
    24
    0
    0
    Huisvrouwtje
    Utrecht
    Oef ja het indalen ken ik! Is ook zo vervelend!
    Bij mij ligt die gelukkig volledig ingedaald en vast dus dat heb ik niet meer hihi :)

Jaa ze zegt dat het toch nog steeds "voorwerk" is wat maar niet in het echte werk wilt doorzetten.
    De weeen zijn nu weer gestopt, aan de ene kant ben ik wel blij want als het toch geen ontsluiting geef heb ik er toch niets aan haha, nou maar hopen dat het echte werk snel begint want begin er aardig doorheen te zitten!

11. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Vandaag een rustigere dag gehad qua in dalen. Gelukkig!

Nog steeds niks doorgezet bij jou?

Deel Deze Pagina