Welke buikspieroefeningen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 16 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Weg met dat buikvet! Ik ben al veel afgevallen middels een kh-arme eet-/leefstijl. Maar er zit nog te veel vet op mijn buik. Ik heb niet het idee dat het minder wordt, hoewel ik juist voor kh-arm heb gekozen, omdat dit een positief effect zou hebben op de 'broodbuik'.

Wie heeft er goede ervaringen met oefeningen om dat vet weg te krijgen? Het gaat om vet boven én onder de navel. Ik ben geen fan van situps, maar planking is nog wel te doen...

Welke oefeningen raden jullie aan?
    Hoeveel oefeningen/herhalingen raden jullie aan en hoe bouw ik het goed op?
    Weten jullie een fijne workout video op youtube? Ik ken wel een aantal video's voor het hele lichaam (schred, power-yoga), maar ik wil me voor nu even focussen op mijn buik.

En maakt het nog uit op welk moment van de dag ik oefeningen zou doen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    buikspieroefeningen helpen NIET tegen buikvet. enige wat je ermee bereikt is dat je buikspieren sterker worden maar zolang je buikvet hebt zul je de spieren niet zien. beter is om te gaan cardioeen.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik hoor juist vaker dat eerst krachttraining en daarna half uur cardio effectiever is? En het aller aller belangrijkste voeding... Hier ook voornamelijk vet op mijn buik en dan met name onder mijn navel. Ik pak het nu aan zoals ik hierboven zei. Ik ben nog te kort bezig om te zeggen dat ik verschil zie :)

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
  5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    de meningen zijn erover verdeeld wat eerst moet en wat daarna moet.
    voor de een zal dit werken en de ander dat. ik bedoel er alleen mee te zeggen dat je met kracht of buikspieroefeningen alleen je geen buikvet wegtraint. ikzelf doe meestal 1x per week uur cardio interval. de overige 2 of 3 dagen kwartier opwarmen met cardio, dan drie kwartier kracht en dan nog kwartier cardio op lage intensiteit.
    buikvet is heel moeilijk weg te krijgen en gaat pas als allerlaatste weg. ik ben nu ruim 1 jaar heel fanatiek bezig en nu pas de laatste 3 maanden gaat mijn buikje weg. maar nogmaals ik train redelijk veel en ben heel gedisciplineerd met mn voeding. anders duurt het nog langer

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het eten heb ik wel onder de knie. Maar nu dan dus beter cardio dan buikspieroefeningen? Mooi, want ik zag daar wel tegenop.

En die shreds dan? Telt dat ook als cardio?

7. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Plaatselijk vet verbranden is onmogelijk. Door af te vallen zullen je buikspieren zichtbaar worden.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Aawh oke, ik heb er niet veel verstand van maar ik geloof je meteen. Bedankt trouwens voor de link, ik heb nooit geweten dat onvoldoende slaap ook meespeelt in afvallen :)

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen, shreds houd ik me namelijk niet mee bezig maar wat ik er van zie denk ik niet dat je het echt onder cardio kan noemen.

cardio is echt lopen, fietsen, roeien, steppen, crosstrainer.

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ik heb het zelf nooit zo gemerkt maar indirect zal het wel meespelen, als ik niet goed geslapen heb en ik moet gaan trainen, til ik minder zwaar als dat ik fit en uitgerust ben. andere kant, heb ik lekker zwaar getraind slaap ik heerlijk. ( mist er dan geen andere storende factoren als kinderen tussenkomen;))

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Buikspieren train je met mes en vork ;)

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben wel heel benieuwd naar de dag menu's van jullie sporters 😁 Ik twijfel vaak aan mijn eigen menu's. Ik zal een menu van mij plaatsen, ben benieuwd of ik er iets aan kan veranderen :) ik denk dat het iets te weinig is wat ik over de dag eet?

Ochtend: Griekse yoghurt met fruit (blauwe bessen, frambozen, soms een banaan) of eieren met prei en kaas zonder brood ernaast

Middag: een avocado, een blik tonijn, wat plakjes kaas met augurk of een salade met tonijn olijven augurken tomaat en komkommer

Avond: groente met vlees en Griekse yoghurt met een klein beetje agavesiroop na

Tussendoor een banaan voor het sporten, veel water, soms nog een broodje met mager beleg.

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ik vind het een menu van niks omdat ik dus de koolhydraten mis die je zeker nodig hebt als je veel sport. Niet teveel maar nodig heb je ze echt wel. Maar sommigen zweren bij een kh arm dieet. Dat mag uiteraard. Alleen ik zou dan serieus van m'n graat gaan.

wat ik op een dag wegbunker

o kom brinta
    t stuk fruit
    l 150 gr kip met veel rauwkost erbij en 3 volkoren boterhammen met mager beleg als ham of 30 plus kaas of appels troop
    t 200 gram kwark
    d 150 gram aardappel volkoren pasta of zilv. Vliesrijst. 300 gr groente en 100 gram mager vlees of vis en bak rauwkost
    t hand noten of hummus met komkommer tomaat of bleekselderij

en een andere dag

o 2 volkoren boterhammen
    t rijstwafel pindakaas
    l omelet van 3 eieren met allerlei groente erdoor
    t kwark
    d bulgur met roerbakgroente en vis
    t twee mandarijnen

14. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik vind dat je in de middag erg weinig eet. Ik eet zelf 's middags 4 boterhammen met rookvlees. Dan zit ik vol en kan ik makkelijk door.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik eet eigenlijk te weinig... maar ik ben nog zoekende voor een goed eetpatroon voor bij het sporten

Ik begin met eiwit ( kwark, eieren, kalkoen salade et cetera..)
    Tussendoor niks...water en thee

lunch... meestal beschuit.( 2 soms 3 stuks). aardbeien...kwark (beetje) rauwe cacao, soep(zelf gemaakt) wortel, kip of pompoen,

Tussendoor soms amandelen of noten...thee, water met smaakje( fruit in de fles)

Avond vis/vlees ( ongeveer 200 gram) en veel groente...bijna altijd lekker wat olijfolie anders kom ik niet aan mijn aantal vet.

Altijd 400+ gram groente( wissel ik erg veel mee...alle groenten door elkaar...)

Tussendoor parmazaanse kaas

Ik heb nu 30% koolhydraten 40% vet en 30% eiwit

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik dacht dat cardio te maken had met je hartslag hooghouden, ongeacht hoe je dat doet....

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn dag qua eten:
    O:Turkse yoghurt met chiazaad
    t: handjevol noten
    L: Goed gevulde salade (veel variatie, maar vaak met avocado, kip, rosbief, zalm of tonijn) of omelet met spekjes of groente
    t: gekookt ei, sinaasappel of proteïnereep
    D: Zelfde als man en kinderen, maar zonder aardappelen, rijst, pasta, etc. Dubbele portie groente. Niks uit pakjes of zakjes. Alsnmannen saus hebben, heb ik kruiden er door i.p.v. saus.
    's Avonds snack ik af en toe. Met bv olijfjes of komkommer met filet americain, kaas, soms nog wat fruit.

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    nee hoor want cardio kan je ook trainen op interval bijvoorbeeld. en een hoge hartslag dan bouw je conditie op, een iets lagere hartslag dan verbrand je vet

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mja, ik bedoel dus dat het draait om hartslag en dat het verder toch niet uitmaakt welke oefeningen je doet? Als je met een shred ook afwisselt tussen een iets verhoogde en een hoge hartslag, met intervallen, dan is dat toch ook cardio? Dat bedoel ik eigenlijk.

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    durf ik niet te zeggen, nogmaals ik doe niks met die shreds;) dus weet niet wat dat precies inhoud:)

Deel Deze Pagina