Zoontje altijd ziek na badje buiten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mybrand2018, 1 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hai mijn zoontje van 4 jaar nu is bekend met "astma" heeft vorige jaar een longontsteking gehad en in ziekenhuis gelegen

Elke keer als hij in het badje gaat buiten dus met warm weer zoals nu afgelopen dagen word hij ziek volgende dag hoesten kriebelhoest slijm soms houd dat meer als een week aan

Dit heeft hij ook wanneer hij douchen en naar buiten gaat

Ik doe hem eigenlijk altijd na het douchen naar bed dan is er niks aan de hand

Hoe zou dit komen ? Te koud water op de borst ?

Zaterdag dus badje gedaan ook ivm andere kids die zo graag wilden. En ja hoor nu is die ziek weer kriebelhoest tot overgeven aan toe

Iemand hier ervaring mee ? Want ookal is het dus 35 graden hij word ziek

2. AvdY

AvdY Niet meer actief

Het klinkt eigenlijk meer als een allergie dan als "te koud op de borst". Is hij allergisch aangelegd? Wat vindt de huisarts ervan?

3. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hij is voor huisstofmijt bloem en boompollen allergisch

Het is meer begonnen vorige jaar september toen had school hem gedouched het thema was water alle kindjes dus in badje in de douche maar erna naar de klas gelopen in de koude gang dag erna meteen zien 3e dag met de ambulance op gehaald bij mijn moeder omdat hij niet meer wakker te krijgen was

Had hem die ochtend nog gebracht voor ik werken ging en toen was alles nog goed alleen hoeste hij toen net 3 dagen

Wat dus resulteerde in 5 dagen ziekenhuis zuurstof en verneveling en antibiotica

Sindsdien is hij zo gevoelig bij zonder hemd lopen en een windje of in de winter uit de douche en dan kou erbij meteen ziek

Hij heeft nu een oranje puf 2xperdag en de ventolin zonodig

In december nog een astma aanval gehad

Maar sinds de oranje puf gebruik als onderhoud is hij nog wel ziek maar niet meer dat het zich uit in ernstige benauwdheid

Hij heeft trouwens ook regelmatig pseudokroep

4. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ik loop bij hem bij de astma arts en kno arts hij heeft ook buisjes

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    waarom trek je hem niet een uv pakje / wet suit aan, dat scheelt al
    en een badjas of poncho klaar hangen

verder misschien eens kijken naar echinacea om de weerstand te versterken
    en bij ziek zijn mespuntje solgar vitamine c door drinken of eten

6. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ja dat uv pakje is wel een optie

En dat vitamine C ook bedankt voor de tips

aicirtap vindt dit leuk.
  7. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik zou er ook voor zorgen dat zijn bovenlichaam warm blijft. Dus een t-shirtje of beter uv shirtje aan.

Zo'n zwembadje blijkt trouwens een goede broedplaats voor bacteriën. Kindjes gaan erin ingesmeerd met zonnecrème en er blijven ook nog weleens "vuiltjes" aan de voetjes plakken door er in en uitgaan en dan is het ook nog lekker warm. Een paradijs voor bacterien dus eigenlijk moet je het water moet je eigenlijk elke dag verversen.

Deel Deze Pagina