Hai mijn zoontje van 4 jaar nu is bekend met "astma" heeft vorige jaar een longontsteking gehad en in ziekenhuis gelegen Elke keer als hij in het badje gaat buiten dus met warm weer zoals nu afgelopen dagen word hij ziek volgende dag hoesten kriebelhoest slijm soms houd dat meer als een week aan Dit heeft hij ook wanneer hij douchen en naar buiten gaat Ik doe hem eigenlijk altijd na het douchen naar bed dan is er niks aan de hand Hoe zou dit komen ? Te koud water op de borst ? Zaterdag dus badje gedaan ook ivm andere kids die zo graag wilden. En ja hoor nu is die ziek weer kriebelhoest tot overgeven aan toe Iemand hier ervaring mee ? Want ookal is het dus 35 graden hij word ziek
Het klinkt eigenlijk meer als een allergie dan als "te koud op de borst". Is hij allergisch aangelegd? Wat vindt de huisarts ervan?
Hij is voor huisstofmijt bloem en boompollen allergisch Het is meer begonnen vorige jaar september toen had school hem gedouched het thema was water alle kindjes dus in badje in de douche maar erna naar de klas gelopen in de koude gang dag erna meteen zien 3e dag met de ambulance op gehaald bij mijn moeder omdat hij niet meer wakker te krijgen was Had hem die ochtend nog gebracht voor ik werken ging en toen was alles nog goed alleen hoeste hij toen net 3 dagen Wat dus resulteerde in 5 dagen ziekenhuis zuurstof en verneveling en antibiotica Sindsdien is hij zo gevoelig bij zonder hemd lopen en een windje of in de winter uit de douche en dan kou erbij meteen ziek Hij heeft nu een oranje puf 2xperdag en de ventolin zonodig In december nog een astma aanval gehad Maar sinds de oranje puf gebruik als onderhoud is hij nog wel ziek maar niet meer dat het zich uit in ernstige benauwdheid Hij heeft trouwens ook regelmatig pseudokroep
waarom trek je hem niet een uv pakje / wet suit aan, dat scheelt al en een badjas of poncho klaar hangen verder misschien eens kijken naar echinacea om de weerstand te versterken en bij ziek zijn mespuntje solgar vitamine c door drinken of eten
Ik zou er ook voor zorgen dat zijn bovenlichaam warm blijft. Dus een t-shirtje of beter uv shirtje aan. Zo'n zwembadje blijkt trouwens een goede broedplaats voor bacteriën. Kindjes gaan erin ingesmeerd met zonnecrème en er blijven ook nog weleens "vuiltjes" aan de voetjes plakken door er in en uitgaan en dan is het ook nog lekker warm. Een paradijs voor bacterien dus eigenlijk moet je het water moet je eigenlijk elke dag verversen.