spannend joy! laat meer weten he.. ik heb vandaag echt enorme koppijn,, grr ,, ben ook nog eens een dagje vrij ook.. volgende week weer de eisprong dus weer hopen en afwachten! x
Echt Wendy, ik ga voor je duimen! Laatste tip, zul vast en zeker al wel doen Om de dag klussen! Bij mij was het na 4x om de dag klussen raak! Succes meid, ik denk aan je!
ok! wij deden t elke dag, dag 12, 13 en 14 als ik mijn ei op dag 14 heb moet ik dan mss dag 11 en 13 klussen? xx
Hoi dames, Mag ik mij ook toevoegen aan jullie clubje? Ik ben geboren in 1980, 31 jaar dus, en wij zijn nu iets meer dan 2 jaar bezig voor ons 1e wonder. Sinds oktober 2010 zijn wij de mmm ingegaan, maar uit alle testen/onderzoeken/kijkoperatie blijkt dat er met ons beide niets aan de hand is. Vorige week maandag hebben ze een berekening gemaakt (aan de hand van leeftijd, hoe lang we bezig zijn etc) en hebben wij 37% kans om binnen 1 jaar zwanger te raken. Goed nieuws natuurlijk maar ook ontzettend frustrerend waarom het ons dus nog steeds niet gelukt is.. Succes allemaal en ik zit op dit moment op het wachtbankje. Wie komt er gezellig bij me zitten?
hai mieps welkom in ons mooie forum, haha, 2 jaar is al een lange tijd . ik wens je veel succes. heb je een regelmatige eisprong? fijn weekend!
@Wendy1977; jazeker, mijn eisprong is elke 10e of 11e dag na 1e dag menstruatie. Vrij vlug dus, maar tot nu toe heeft deze info nog niet geholpen. Wij vrijen vanaf 2 dagen voor de eisprong tot en met 3 dagen daarna (je weet maar nooit ) maar tot nu toe zonder succes, dus hebben we nu een nieuwe strategie; om de dag. Wie weet... Ik kan je over 8 dagen vertellen of het geholpen heeft haha Fijn weekend allemaal!
@Mieps, Welkom in ons forum! Leuk dat je mee doet, het werd al een beetje stil hier... 2 jaar is idd lang en helemaal als je er echt mee bezig bent. Het voelt soms zo oneerlijk vond ik. Waarom is het bij sommigen ze snel raak.... Heel veel succes! @Wendy, ik zou 12 en 14 doen, omdat er in ieder geval zaad klaar moet liggen. En je weet natuurlijk nooit exact wanneer je eitje springt! Ook heel veel succes! X
Lieve meiden, Excuses dat ik een tijdje niet ben geweest, eigenlijk omdat ik er niet zo mee bezig wilde zijn. Ook heb ik afgelopen maand maar 1 keer 'geklust' dus ik ging er helemaal niet vanuit dat het raak zou zijn. Wat blijkt: ik ben zwanger! Na 15 rondes dus! Ik wil de anderen die nog niet zwanger zijn echt een hart onder de riem steken want je ziet het, zelfs van 1 keertje seks kan het raak zijn! (terwijl we daarvoor idd om de dag rond de eisprong klusten). Ook was ik er van overtuigd door alle forums dat ik het absoluut zou merken....niet dus! echt geen enkel symptoom, ja nu komt het een beetje (ben nu 5 weken) en dan met name iets meer gespannen borsten (aan de zijkant) en sneller honger! Ik ben echt superblij want ik werd ook steeds verdrietiger en kreeg het idee dat het ook gewoon niet mogelijk was..ik denk dat het gewoon echt deels ook door mijn leeftijd is dat het wat langer geduurd heeft. Helaas houd het zorgen maken niet op, vooral tot de 12e week....maargoed ik vertrouw gewoon op moeder natuur, wat er ook gebeurd het komt toch wel goed. Liefs, Rivka.
wow rivka super!van harte gefeliciteerd, geeft mij ook weer moed. al ben ik wel 1 van de laatste op het forum die nog niet zwanger is en dat valt weer tegen mss omdat je er die maand niet meer bezig was en er vanuit ging dat het toch niet gelukt was, alle stress weg, en daarom is het gelukt? wel gaaf hoor! wanneer ben je dan uitgerekend? mijn eitje zal zaterdag weer komen dus ik ga inderdaad dag 12 en 14 eens proberen! x
I'm back. Om de dag klussen schijnt inderdaad beter te zijn voor de zaadjes Wij deden het om de dag tot 1 dag voor de eisprong, toen deden we het voor de zekerheid wat meer Ik nu al meer als een week ongesteld, maar dat betekent in ieder geval dat we weer opnieuw kunnen beginnen. Wat er is gebeurt, zien jullie al in mijn onderschrift. Ik zal jullie de details besparen. Voor de zwangere dames geniet van jullie zwangerschap!! Het is geweldig en ik ben blij dat ik het 'alvast' een beetje heb mogen meemaken. En voor de overige dames, we gaan er weer tegen aan. Wendy, maak er wat moois van dit weekend! En dan hopelijk snel goed nieuws. oh en Rivka, ik voelde ook niets in het begin. Bij 5-6 weken begonnen mijn borsten wat gevoeliger te worden, bij 7-8 weken had ik een grotere bh nodig, bij 8 weken begon bij mij de misselijkheid en dat duurde tot week 14-15 Ik kon niet meer tegen knoflook, alleen de geur al.. hahaha
@happygrump, ik weet gewoon niet hoe ik moet reageren... Wel goed dat je meteen verder gaat, maar jeetje wat zal dat toch ook moeilijk voor je zijn... succes @Rivka gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat geeft ons weer goede hoop! Ik zit nog steeds op mijn wachtbankje en ik tel de dagen af! Maandag is mijn man jarig en dan is ook mijn NOD, wat zou het gaaf zijn om hem zo'n mooi verjaardagscadeau te geven!!
@Rivka, Gefeliciteerd meid! Geniet er lekker van. Ik had zelf ook geen symptomen voordat je een test kunt doen.... Ook in week 5/6 last van zere borsten, heb zelfs een sportbeha aan in bed. En ik kan niet zoveel meer eten als voorheen, kleinere hapjes en dan meerdere keren op een dag. @Happygrump, wat een verschrikkelijk nieuws... sterkte meid..
@Wendy: bedankt!! en ja het zou idd kunnen dat het juist is gelukt omdat ik er niet mee bezig was, maargoed dat klinkt altijd zo cliche Als het goed is ben ik ergens rond 9 juli uitgerekend! ik vind het eerlijk gezegd wel een heerlijke tijd om zwanger te zijn, zo starten met de winter! Ik wens je weer heel veel 'klus' plezier! en zal blijven duimen voor je! @Happygrump: wat onwijs heftig zeg!! jezus, wat een tijd heb je door moeten maken.....zo doe je toch beseffen dat het allemaal zo'n wonder is als het allemaal goed gaat. @Joy, Mieps en Kniffel: bedankt voor de felicitaties! best gek dat jullie het allemaal weten nu weten terwijl ik het mijn familie en vrienden nog niet heb verteld! Ik wil het zo graag maar denk dat het toch handig is nog even te wachten. Joy wanneer heb jij het verteld aan je omgeving? Ik weet dat de ouders van mijn vriend zoooo blij zullen zijn, ze worden dan voor het eerst oma en opa (mijn vriend is nu 43). @Joy : heb jij trouwens ook dat je symptomen erg kunnen wisselen? dus bijv. ene dag pijnlijke borsten en dan andere dag niet? liefs, rebecca. en succes allemaal deze ronde!
Hoi Allemaal, ik heb gisteren de eerste echo gehad, en het was geweldig!!! De baby bewoog zijn armpjes en beentjes, was 3 dagen verder dan ik zelf dacht... Ovulatie-testen hebben het dus ook niet altijd goed.... Wij hebben het met 7 weken aan de familie verteld (ouders en zussen met vriend) Ook omdat ik het gewoon niet meer voor me kon houden. Afgelopen weekend was er groot feest in een dorp in de buurt waar iedereen komt van de vriendenclub, dus dat was een mooie gelegenheid. Iedereen super enthousiast natuurlijk! Ik heb ook wisselende symptomen, wel pijnlijke borsten steeds maar afgelopen weekend weer minder, dus even een testje er tegenaan gegooid. De ene keer kan ik veel eten en nergens last van en de andere keer weer misselijk. Ik probeer de echo-foto te plaatsen weet niet of het lukt!
@ Joy1980; Wow!!! Ziet er goed uit! Super! Bij mij begint de NOD aardig dichtbij te komen! Vanmorgen had ik echt het gevoel dat ik ongesteld zou worden, maar gelukkig is dat tot nu toe nog niet het geval. Ik hoop zo dat we deze keer meer geluk hebben, maar weet van al die andere keren dat het ook ontzettend tegen kan vallen... maar tot nu toe blijf ik hoop houden!!
Ik had ook het gevoel dat ik ongesteld zou worden...... En toen kwam er niks en toen dus zwanger! Succes iedereen, ik duim voor jullie!!! X
Helaas, mijn voorgevoel was toch juist... of te wel; ronde 29 is alweer aangebroken! Jeetje; ik had nooit van te voren verwacht dat wij er meer dan 2 jaar over zouden doen voor ons 1e kindje, maar het is toch echt waarheid geworden.. Ondertussen heb ik het gevoel dat wij overal achteraan hobbelen. Het aantal vrienden wat ondertussen 1 of zelfs 2 kinderen heeft, in de tijd dat wij bezig zijn voor nr1 is niet te bevatten.. Bij ons komt het ook echt wel een keertje goed, daar ben ik van overtuigd, maar ik mag van mijzelf altijd 1 baaldag hebben en die is dus duidelijk vandaag..:x Succces iedereen