Hoi allemaal vandaag heb ik een extra echo gekregen ivm veel krampen. De baby is van kruin tot stuit gemeten op 8 weken en 2dagen. Op de echo zie je ook de meet stippellijn. Maar ik weet niet wat ik op de echo moet zien.... links boven zit volgens mij het dooierzakje bij het plusje naast het dooierzakje het hoofd???? maar wat zit er rechts onder? Of is dat het hoofd maar dan klopt de meet streep niet....
Ligt eraan welke foto je bekijkt 😉 maar gezien de eerste echo denk ik ook bovenaan rechts het hoofdje en dan de opgetrokken beentjes aan de linkerkant..
Ik zou de echo even meenemen naar je volgende afspraak bij de vk. Kunnen ze het even uitleggen 😉 Of je plaatst hem bij het verloskundigentopic hier op de site.
Nee, lijkt mij ook iets verder dan 8 weken, maar 8 weken zou wel kunnen. Zie ook een foetus van de zijkant met hoofdje gebogen en beentjes opgetrokken.
Mijn echo met 8+5 was het echt nog een 'schildpadje' (zo leek het 😋 en waren de armpjes en beentjes nog in aanleg.... Opgetrokken beentjes lijkt mij dus raar met deze termijn.
Ik vind t een beetje een vreemde echo.. Ben zwanger van de derde (5e zws) maar ik herken dit beeld totaal niet. Toch al veel echo's gezien.. Zou m idd ook meenemen naar je vk die kan je vast uitleggen hoe je jullie kindje ziet op deze foto
Het lijkt wel dat het hoofd boven zit. Ze meten van kruin tot billen geloof ik. Vandaar dat de beentjes niet meegerekend worden. Vanuit die gedachte zou het zo moeten zijn dat het hoofdje boven zit en de beentjes idd opgetrokken zijn en niet meegenomen zijn in de meting. Maar wel al veel zichtbaar voor je termijn zeg