vraagje...

Discussie in 'De lounge' gestart door gaby1986, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

mijn beste vriendin is zwanger, en als zij bevalt hebben we afgesproken dat ik op haar dochtertje pas. nu heb ik de week van haar uitgerekende datum vrij, heb dus week 26 vrij en zij is 2 juli uitgerekend. nu vond laatst iemand dat ik de tijd rond haar beval datum in de buurt moet blijven, en dus ook dat als ik die week vrij ben, niet verweg mag.
    terwijl ik zo iets heb van heb ook nog mijn eigen leven toch? en heb gewoon lekker een weekje vrij, mag ik dan niks doen???
    wat vinden jullie ervan, t doelt er ook meer op dat ik een nichtje verder weg heb wonen ongeveer anderhalf uur rijden hier vandaan en ik ook wel eens daar ben.

dus wat vinden jullie??

gaby

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    tja dit is dus heel lastig, en waarom je weet nooit hoe snel een bevalling gaat, zo was nagéamo 5 uur maar destiney totaal 45 minuten, tuurlijk heb je wel je eigen dingen maar als je aangegeven heb op haar dochtertje te passen zou ik het persoonlijk niet riskeren dat ik mijn belofte niet na kan komen, dus ik zou in de buurt blijven

je zou bijvoorbeeld wel kunnen aangeven aan je vriendin in de ochtend hoe voel je je denk je dat ik naar me nichtje kan gaan ik vind het lastig, want tuurlijk je hebt lekker vakantie eigen ding maar je hebt ook een belofte gemaakt ( voor mij persoonlijk als ik een belofte maak kom ik die hoe dan ook na)

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik vind ook niet dat jij rond haar uitgerekende datum aan huis gekluisterd moet zijn omdat zij wellicht gaat bevallen. Maar ik begrijp het goed dat het niet die zwangere vriendin is die dat heeft gezegd, maar gewoon iemand anders?

Ik zou het gewoon eventjes met die vriendin bespreken, hoe zij hierover denkt. Stel nou dat zij idd vindt dat jij niet weg mag, dan kun je nog samen tot een oplossing komen of kun jij zeggen dat je dan liever deze taak niet op je neemt. Dan kan zij nog op tijd op zoek naar een andere oppas voor haar kleintje.
    Maar wie weet vindt zij het ook helemaal geen probleem! Je kunt een bevalling toch niet plannen en als ze slim is, heeft ze meerdere oppas-opties... je weet tenslotte nooit wat er gebeurd en wie weet ben jij onverhoopt niet beschikbaar ;)

Wel handig als je van elkaar weet waar je staat, zeker rondom een bevalling :)

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Nou, dat lijkt me wel veel gevraagd....En de persoon in kwestie heeft je dit toch niet gevraagd? Dit is toch een heel ander persoon die dit heeft gezegd??

Voor hetzelfde geld bevalt ze een of twee weken eerder of later, kan heel goed natuurlijk!?

Ik zou wel goede afspraken met je vriendin maken. Bijvoorbeeld dat als zij het voelt 'rommelen' of de indruk heeft dat de bevalling nadert, ze jou op de hoogte stelt zodat jij er rekening mee kan houden.
    Vanaf dat moment zou ik wel mijn planning aanpassen. Je hebt immers beloofd haar bij te staan door op te passen op haar andere dochter, als het zover is.

Ja, dan zou ik niet te ver weggaan. Maar zolang er niets gebeurd zou gewoon dingen ondernemen hoor:)

5. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

nee die vriendin heeft dit zelf niet gevraagd, heb t er ook niet met haar over gehad nog hoor, vroeg me gewoon af hoe andere daar over denken.

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    sorry ik dacht dat je zwangere vriendin dit aan je vroeg in dit geval zou ik dan meegaan met PENK ik vind haar optie heel netjes :)

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zou iig niet de hele week thuis gaan zitten. Voor hetzelfde geld bevalt ze pas twee weken over tijd.
    Zou dan gewoon met die vriendin afspreken dat als je weet dat je een dag verder weg gaat ze gelijk belt zodra het begint te rommelen zodat je iig alle tijd hebt om weer richting huis te komen

Deel Deze Pagina