In juni gaan we met de kleine 2 dagen naar Rotterdam voor het zomercarnaval. We blijven dan in een hotel (vd valk blijdorp) en ik vind dat al enorm spannend De kleine man is dan 1 jaar en precies 4 maanden Nu zat ik te kijken naar vakanties in spanje... Maar ik vind het best wel eng om hem mee te nemen op vakantie. Wat zijn jullie ervaringen? Ook gewoon een nachtje in een hotel bijvoorbeeld, want ik kan me er maar weinig bij voorstellen. En waar moet ik om denken? Behalve meenemen van zn eigen spulletjes natuurlijk!
Vorig jaar zijn wij 10 dagen naar spanje geweest en was mijn zoontje net 10 maanden. Ging prima, reuze naar z'n zin en zelfs het vliegen was super gegaan Ik zeg doen!
Gewoon doen! Wij zijn naar Frankrijk, Italie, Turkije en weet ik veel waar heen op vakantie geweest met beide jongens. Al vanaf 6 maanden.
gewoon doen en over je heen laten komen, je kan je nog zo druk maken maar werkt toch niets en hij wordt er alleen maar onrustiger van. Onze zoon was 7,5 maand toen gingen we naar spanje met de auto wij ons druk maken slaapt die wel in de tent, als een roos het noodweer en dat wij midden in de nacht de auto hebben ingepakt met noodspullen heeft hij niet meegekregen, de reis ging perfect, daar ook nergens last van gewoon over je heen laten komen. Dan zal ik alleen maar niet zeggen dat het zomercarnavl ons met de kleine erbij erg tegen viel hij was toen ongeveer dezelfde leeftijd liep net wilde lopen staan niet in de buggy, maar goed dat is ook hoe iedereen het ervaart.
Hij begint hier nu ook met lopen, nog net niet los, maar als het ff kan dan moet je met hem door de woonkamer heen wandelen... Buiten eigenlijk hetzelfde verhaal. Als hij al niet zou willen zitten in de buggy zou ik dat niet zo erg vinden Dus hopelijk valt dat allemaal mee Fijn om allemaal positieve ervaringen te horen over op vakantie gaan met de kleine! Stelt me toch wat meer gerust om een reis te boeken
Wij blijven nog lkkr in Nederland hoor haha! Als ze ouder is kunnen we altijd nog ver weg. Snap dat je t eng vind! Ver rijden/vliegen, een land waar je de taal nie spreekt, waar je nie snel bij zh bent, waar t noodweer kan zijn Hihi Begrijp me nie verkeerd, voor t mama zijn reisde ik overal heen en vloog 3x per jaar etc maar nu vind ik t niks hihi Verder werk ik maar 18u dus kan met mooi weer lkkr dingen ondernemen en dagjes uit
Wij zijn vorig jaar naar Griekenland geweest met onze meid. Ze was toen 9 maanden. Ging ook echt super! Nu hadden wij ook wel opa, oma, oom en tante in de buurt dus ze kreeg genoeg aandacht zeg maar. In het vliegtuig met opstijgen en landen een flesje gegeven (nu zou ik dus drinken geven of rozijntjes ofzo) En we hadden nergens last van. Ze heeft geslapen, niet veel maar toch wat. En de rest van de tijd van schoot naar schoot gehopt. Daar ging het prima, smiddags sliep ze meestal in de buggy. Goed insmeren en goed bedekken tegen de zon en gaan met die banaan! Met eten hadden we meestal een potje en daarnaast at ze dan in een restaurant een hapje met ons mee. Enige waar we rekening mee moesten houden is dat we niet te laat gingen eten. En dat we niet teveel dingen op 1 dag deden. Dus genoeg rust momenten, als ze niet sliep in de buggy op tijd terug naar t hotel zodat ze daar kon slapen etc. Het is dat we financieel en drukte nu niet kunnen anders was ik zo weer gegaan
Ik ben voor het eerst met de kleine op vakantie geweest (naar het buitenland, twee weken) toen ie 7 maanden oud was. Met 18 maanden nog een keer. Ik vind het prima te doen, laat het over je heen komen en maak je niet te druk. Het heeft geen nut en het loopt toch zoals het loopt.
Ik vind het heerlijk met de kleine op vakantie! Zijn met de leeftijd van 15weken naar centerparks geweest, met de leeftijd van 8 maanden naar Ibiza voor 9dagen, met 11 maanden weer naar centerparks en vertrekken volgende maand naar Barcelona voor 5 dgn. De zomervakantie staat ook al geboekt; 10 dgn Mallorca. Wel altijd appartementen en geen hotelkamers. Die vind ik niet fijn met een kleine. Is toch lekker als je in de avond nog even met z'n 2 wat kan drinken/op balkon zitten oid. En de kleine heeft ook meer ruimte om te spelen. Maar voor 1 nachtje zoals in jullie geval nu ook weer geen ramp. Vliegen is hier tot nu toe goed gegaan en op vakantie doen we kwa ritme het niet veel anders als hier. (Iets later naar bed misschien maar meer niet) En in andere landen zijn ook baby's dus ik maak me geen zorgen hoor.. Wel boeken we nog niet meer als 5u vliegen, vind het anders te lang voor ons en zoon om op schoot te moeten zitten. Ik zou zeggen volg je eigen gevoel. Wat de een geen probleem vind is voor de ander al heel iets.. Maak je niet te druk mbt je hotel overnachting, je probeert het nu een keertje en daarna weet je of het iets is ja/nee. Is per kind ook anders natuurlijk.. Fijne dagen!!
Ja hoor, gewoon doen!! Wij gingen naar het gardameer toen onze dochter anderhalf was en vorig jaar naar zuid Frankrijk, toen waren de kiss 3,5 en net 1. De jongste kon toen nog net niet lopen dat was wel lastig omdat ie behoorlijk gefrustreerd was maar dat was ie thuis ook geweest . Wij gaan wel altijd luxe kamperen, dus uitgebreide bungalowtent met normale bedden. Een hotel zou ik persoonlijk niet zo zien zitten. Dit jaar gaan we weer naar het gardameer, heel veel zin in!!
Wij hebben gekampeerd in Oostenrijk (12 uur autorit) toen de kleine net drie maanden was, in onze tent...Beviel supergoed, ze sliep de hele weg. Vorig jaar was ze 16 maanden en toen gekampeerd in NL en dit jaar gaan we naar Luxemburg, weer kamperen. Maar wij zijn heel relaxed met die dingen en dan neemt je kind dat snel over, ze slaapt prima op vakantie, speelt lekker, vind alles leuk. Scheelt denk ik wel dat we altijd mazzel hebben met het weer (afkloppen...)
Wij zijn toen hij net een jaar was een weekje naar Spanje geweest, was erg leuk. Je bouwt je dag wat meer om de kleine heen en dan komt het wel goed. Als we een dagje op pad waren sliep hij in de buggy, en andere dagen gingen we voor het middagslaapje even terug naar het appartement. We probeerden het middagslaapje steeds iets later te verschuiven, zodat we 's avonds nog lekker wat konden eten op een terrasje, en dat ging prima. Wij zaten ook in een kindvriendelijk plaatsje, met kinderstoelen in de restaurants en zo, heel handig. Je tempo ligt wat lager en je moet wat meer plannen, maar dan is het goed te doen hoor. Zorg er hoor dat je genoeg bij je hebt, niet alleen verzorgingsspul, maar ook wat te spelen en iets wat de kleine goed onderweg km eten en drinken.
Wij gaan in juni voor het eerst op vakantie met de kleine meid, we naar Toscane, dus een heel eind rijden, maar zijn van plan om tussen door een hotel te pakken! Kijk er totaal niet tegen op, denk maar zo komt wel goed.
Wij zijn met 5 maanden naar een huisje geweest in frankrijk, met 6 maanden naar new york en met 11 maanden naar oostenrijk. Ik vind het geweldig en het ging iedere keer super goed. Dit jaar gaan we naar duitsland toe. Nu al heel veel zin in. Gewoon niet te druk om maken en genieten van hetbfeit dat het allemaal wat anders gaat dan thuis.
We zijn toen met onze oudste van toen 10 maanden, 8 dagen naar Mallorca gegaan. Ging echt goed! Enige nadeel was wel dat we redelijk veel binnen zaten voor zijn slaapjes en tussen de middag als de siesta was. Was toen ook echt meer dan 35 graden in de schaduw, dus veel te heet. Maar voor de rest ging het prima, hij sliep goed, speelde lekker in het zwembad en at prima. Maar je moet gewoon gaan en kijken hoe het gaat. Vaak veren die kleintjes gewoon mee. Niet teveel stressen, komt wel goed
Wij zijn altijd met de kinderen op vakantie gegaan hoe jong ze ook waren. Nooit geen problemen gehad . Zou zeggen gewoon gaan!
Wij gingen ook altijd met ze op vakantie hoe klein ze ook waren, vanaf een paar maanden eigenlijk. Nu nog, autoritten van 14 uur met 4 kids achterin van tussen de 6 maanden en 11 jaar doen we vaak. Italie, Frankrijk. Nu Turkije met het vliegtuig en in mei met z'n allen naar Ibiza. Het gaat altijd prima, het is aanpassen en improviseren en natuurlijk je goede humeur behouden haha.