Ik drink geen caffeïne meer. Al een half jaar niet meer gok ik. Na één maand merkte ik nog niet echt verschil. Inmiddels wel. Heel af en toe drink ik nog caffeïne en bij een incidenteel kopje koffie heb ik nergens last van. Ik had last van hartkloppingen en dat is nu weg. Al dronk ik maar 2 kopjes per dag. Ook slaap ik beter trouwens.
Sorry, ik las alleen de kop en moest toen heel hard lachen Ik wens je heel veel succes en vind sowieso de poging al knap!
Ik heb ooit voor een therapie 3 maanden zonder koffie moeten doen. Ik kom er niet aan wennen. Ik drink 1 a 2 kopjes koffie in de ochtend met plezier Succes!!
Ik doe niet mee... Deze zomervakantie 3 dagen geen koffie gedronken... Ik werd echt gek van de hoofdpijn Ik dacht eerst dat het door de warmte kwam, tot ik me bedacht dat het de koffie wel eens zou kunnen zijn. Een kwartier na mijn bestelde koffie was de hoofdpijn weg En dat terwijl ik maar 3 kopjes op een dag drink....
haha, wat een enthousiasme Ik wil wel meedoen. Ik heb vaak hoofdpijn, misschien dat dit de oplossing is. Ik ben heel benieuwd of ik het ga volhouden, ben namelijk gek op mijn latte. Ik ga eens beginnen met twee weken geen koffie
Heb er net al negen maanden zonder opzitten, dus doe niet mee Als je echt gevoelig bent voor cafeïne zal het vast helpen, maar zie zelf alleen gezondheidsvoordelen van koffie in (met mate natuurlijk ). Simpele filterkoffie is juist goed voor je! Zou het eerder zoeken in ander voedsel als je energie nodig hebt. Geen suikers, gevarieerde voeding, minder koolhydraten etc.
Zover ik begreep kost het 2 weken om te ontwennen. Het is ook leuk om er nog wat voordeel van te krijgen toch? Ik heb de afgelopen week buikpijn gehad. Dat is wel een stuk minder nu. Ik zou wel zo hup in slaap kunnen vallen
nee ! tijdens de ramadan drink ik een maand lang geen koffie en barstende koppijn heb ik dan maar zomaar zonder nee kan ik echt niet
Daar ga ik het ook verder zoeken hierna. Maar van koolhydraten brand mijn maag minder. Ik drink vooral de sterkste pads en dan gaat het hard. Eerst een ff deze maand doorkomen
Ik doe niet mee. Drink meestal maar een kopje per dag. Ben wel heel benieuwd hoe het gaat en wat je voelt enz. Hou je ons op de hoogte?!
Knap hoor! Ik drink sinds twee maanden ongeveer alleen sochtends twee kleine kopjes koffie en verder geen koffie, cola of thee met cafeïne meer. Eigenlijk alleen nog maar rooibos thee de hele dag.. Ik merk geen verschil. Maar kan ook komen doordat ik die twee sochtends dus nog wel neem. Helemaal stoppen... Pffff...
Ik ben afgekickt van ongeveer 15 koppen per dag (en 3 blikjes redbull) naar 2 kopjes koffie per dag. Oke. Sinds kort soms een 3e bij het ontbijt (ik kan niet eten als ik wakker word). Allen vóór 12.00. Na 12.00 drink ik geen koffie meer, alleen decaf. Als ik nu meer dan 3 kopjes neem krijg ik het benauwd, hartkloppingen, warm. Hetzelfde geld als ik een redbull achterover klok. Ik weet dus wel heel zeker dat er nadelen aan koffie zitten. Succes TS
Klopt! Ik drink zelf geen koffie, vrijwel nooit thee met theïne (alleen rooibos of muntthee) en ook geen cola of energiedrankjes Maar.... een leven zonder chocolade? Dat kan ik me toch niet voorstellen Overigens drink ik koffie niet omdat ik het gewoon niet lust. Ik ben een aantal jaren terug wel bewust overgestapt op theïnevrije thee toen ik er achter kwam dat 2 koppen thee gelijk staat aan 1 kop koffie qua cafeïne.
ik wil best met je meedoen, maar dan speel ik wel vals ben ik bang. ik drink nooit koffie, vind het zo vies Dus aan mij heb je niks helaas.
Ik wil gerust met je meedoen maar sat is vals spelen,ik vind koffie verschrikkelijk smerig. Drink doordeweek overdag alleen groene en witte thee.
@Mop81 zal ik zeker doen @Insomniac hoe snel ben jij geminderd met koffie? Weet jij misschien nog een goede decaf? Ik heb die van perla geprobeerd maar dat is zo licht. Van de koffie dronk ik extra dark. Van thee vind ik sterrenmix en sterrenmunt erg lekker, maar dat is slecht voor de bloeddruk toch?