Zwembad schoonhouden. Lastig?

Discussie in 'De lounge' gestart door GewoonLinda, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi hoi,

Wij hebben altijd van die opblaaszwembaden gehad en die konden we altijd regelmatig helemaal leeggooien omdat het water dan zo vies was geworden. Dus nu denken we erover om zo'n frame-zwembad met filter te kopen, zodat het water lang helder en schoon blijft. Maar alles bij elkaar zouden we dan zo'n €300,- kwijt zijn.
    Dus vandaar mijn vraag: is het lastig zo'n zwembad schoon te houden? Moet je dan ook nog aan de slag met chloor, teststrips en zulke dingen?
    Ik ken mezelf namelijk een beetje... Ik ben daar toch wel laks in dus als het allemaal veel werk is, kan ik beter weer gewoon zo'n simpel zwembad kopen en dat regelmatig verschonen.
    Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij vinden het niet lastig, de pomp draait hier iedere dag en ja je zal dan wel in de weer moeten met chloor en test stripjes, maar die chloor tabletten doen wij er hier in als het nacht is in zo'n speciaal bakje wat je er ook weer makkelijk uit kan halen.

Ik vind het idealer dan telkens het bad met water te moeten verschonen, nu kan je het gewoon weken laten staan.

En iedere ochtend even een test stripje er in om te kijken of het PH gehalte en het chloor gehalte goed is en thats is. Ik ben van mening dat je langer bezig bent met telkens het badje te verschonen en weer opnieuw bij te vullen.

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ok, dankje. Maar die filter moet natuurlijk aangesloten zijn op een stopcontact. Is dat dan niet gevaarlijk met kinderen? Ik heb namelijk m'n stopcontact helemaal aan de andere kant van de tuin zitten, dus er zal een snoer over de tegels lopen....

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Het moet inderdaad in een stopcontact. Wij hebben het zwembad zo tegen de schutting geplaatst dat we langs de schutting ( waar hun dus niet komen ) het snoer hebben lopen, we hebben er een waterdicht verleng snoer aan vast gemaakt wat zo naar binnen gaat en dat werkt wel goed.

5. dekilene

dekilene Niet meer actief

en elke keer met een schepnetje alles schoonhouden.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zet hem in juni ( staat nu net opgezet en ga hem vandaag en morgen vullen) en hij staat tot laatste week augustus ( tenzij langer warm) en water blijft mooi helder.

Pomp draait van smorgens 10 tot savonds uurtje of 7. Snachts wordt het afgedekt. Pomp staat op timer dus geen omkijken na.
    Verder om de dag of 2 dg gloortabletten in speciale drijver. Ongeveer 4 tot 8 tabletten. Elke ochtend controleer ik het water met een speciaal bakje waar zwemwater inmoet en 2 tabletjes . Ff schudden en je ziet meteen in een oogopslag op er ph - , ph+ of gloor bij moet.

Al met al kost het Max 15 min werk. Heb zwembad van 2 bij 3. :)

Ff een tip, leg isolatie platen onder het zwembad. Piepschuimplaten :). Blijft water lekker warm

7. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    O dat is een goeie van die piepschuimplaten...
    Ik wilde er eventueel een solarverwarming bij kopen, zodat het water zo ook wat opgewarmd wordt.
    Maar ik dacht al dus dat er chloor in moest. Maar nu zie ik dus ook iets staan over ph- en ph+. Heb je daar dan weer aparte teststrips voor?
    O ik ben echt een leek hierin..... Zie het al helemaal voor me dat ik straks alles aangeschaft heb en na een week al met groen water zit haha.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
  9. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58