30 Day Shred! Wie doet er mee?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door loetje, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Snippie 23: Ja snap ik... maar je kunt het met de gerichte oefeningen echt nog wel dicht krijgen. Ik had na 1 jaar ook nog van borstbeen tot schaambeen ruime opening (meer dan 2 cm), toen oefeningen bij de fysio gekregen en nu is het nog alleen rond mijn navel ongeveer 1,5 tot 2 cm... dus vandaar dat ik het als tip geef. Maar als je het al hebt opgegeven en je er aan wil laten helpen als het zover is, tja dan is dat zo... ;)

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

:(

Een grote diastase zoals ik heb (15x3,5) krijg je niet weg/dicht hoor, (heb het al 3,5 jaar) daarvoor moeten ze of een kunststof mat plaatsen door de chirurg of je buikspieren reven, was het maar zo makkelijk op te lossen, had de chirurg heen werk meer ;) ik mag zelfs geen buikspieroefeningen doen omdat dat de diastase kan verergeren en zelfs je darmen en andere organen in kan klemmen

3. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Nee kan bij mij niet. Is al onderzocht, er kan bij mij bijna twee vuisten tussen.

4. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Ik mocht ze voorzichhtig proberen toen de tijd.
    maar inderdaad die plek is gevoeliger geworden sinds sporten.

Zou binnen kort ha even raad plegen.

5. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    #365 MvM1984, 15 apr 2013
    Laatst bewerkt: 15 apr 2013
    @Daantje: Ja en daar zijn de meningen dus over verdeeld!! :)Ik weet niet of je in die 3,5 jaar er al wel oefeningen voor hebt gedaan?
    Ik had dus ook een vrij ernstige, van over de hele lengte zeker wel 2,5 tot 3 cm. Het klopt dat de een zegt, helemaal niks aan te doen, maar de ander zegt; als je specifieke oefeningen doet voor de diepliggende zij buikspieren, het zeker dichter kan. Ik ben er erg mee bezig, en als je op internet in het engels zoekt, komt er veel meer informatie over en oefeningen. En bij mij werkt het dus wel degelijk om dat het nu nog maar 5 cm lang is en nog 1,5 tot 2 cm... Rechte buikspieren trainen is funest...daarvan wordt het idd erger en kunnen je organen erdoor heen piepen;)

@snippie: Hoe groot was het dan toen je te horen kreeg dat je het wel mocht proberen? Want dat is wel vreemd, dat ze dan wel aangeven dat je het kunt proberen. Ik zou eigenlijk naar een fysiotherapeut gaan, heb de ervaring dat huisartsen er niet zoveel vanaf weten. Of op internet eens in het engels zoeken: Diastasis recti
    Ik doe al sinds mijn zwangerschap geen rechte buikspieroefeningen en ga als ik uit bed stap ook nog steeds eerst op mijn zij liggen...

Maar goed, ik doe dus tijdens de abs workout van 30 Day Shred, mijn specifieke oefeningen en niet de situps en crunches. Uiteindelijk zal dat ook wel voor vermindering van cm's zorgen...

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik heb het in overleg met arts en fysio toch geprobeerd en hij is nu echt een heel stuk kleiner heb er wel 3-4 jaar aan moeten werken en ging echt tergend langzaam en hij is nog niet helemaal dicht natuurlijk (dat gaat niet bij deze ernst) maar hij is toch iets onder controle (gelukkig) inmiddels mag ik na controle wel meer soorten buikoefeningen doen en daarmee kon ik het nog weer wat smaller krijgen..

Heel dom maar op de crosstrainer en hardlopen hebben bij mij goed gewerkt, niet rechtstreekse oefeningen maar hielpen enorm, genoeg om verder te kunnen naar echte oefeningen zeg maar...

7. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    2013-04-14 08.56.04.jpg

even een inprecie van hoe groot hij is

die bobbel is de breuk!

8. SeaShell

ik heb er ook nog een forse navelbreuk bij nu door de 2e zwangerschap waardoor ik dat echt niet mag doen van de chirurg aangezien dan mijn darm kan beknellen en ik naar de ehbo moet, bij mij gaat het volgens de fysio waar ik een tijd heb gelopen, HA, chirurg en plastisch chirurg nooit meer weg, mijn buik is 1 en al ravage en daar gaat dus ook wat aan gebeuren aangezien ik nog 30 weken zwanger lijk :) puur omdat de rek eruit is en de buik bol komt te staan.. mijn taille is bijvoorbeeld 65 en mijn buikomvang 93, kun je nagaan.. kan geen fatsoenlijk truitje aan of ik lijk hoogzwanger, echt geen porum, terwijl ik voor de rest nu echt slank ben

9. SeaShell

jup, hier net zo.. net een piramide

10. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    wat fijn Triskele

Wij zijn nu bezig voor een tweede , dus vandaar dat ik het op operatie hou.

11. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Dit is van mijn eerste zw he hii

12. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Oei ja dat is wel fors. Maar dan heb je het ook niet meer alleen over een diastase maar ook over een navelbreuk... Daar zit wel verschil in volgens mij.

Wat doen jullie dan nu bij de abs workout tijdens Shred?

13. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Maar ga er beter opletten dames

dank jullie wel:)!

14. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    die doe ik gewoon:)

15. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Oke ;) Heb je daar geen last van dan? Ik doe het niet, deels omdat ik gewoon bang ben dat het erger wordt, maar deels ook omdat het gewoon gevoelig is en ik dus merk dat die rechte buikspieren echt niet sterk zijn (kan ook niet als ze nog niet tegen elkaar staan)

Grappige in een van de engels documenten van een fysiotherapeut was dat ze aangaf dat het eigenlijk beter is als niemand de rechte buikspieren traint, maar juist de dieperliggende spieren haha...

16. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Ohh das inderdaad wel grappig!

het is wel gevoelig, maar de pijn doet al iets minder of ik ben er aan gewent dat kan ook!

Maar me zoon kan niet meer echt op me buik duwen(perongeluk ) en dat kon eerst wel.

17. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
  18. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Ik heb helaas ook erg veel last van bekkeninstabiliteit maar doe sommige oefeningen net wat minder intensief of tot dat ik meer pijn voel aan mijn bekken.
    Ik probeer de oefeningen aan het begin van de dag te doen zodat het allemaal nog het soepelste is zeg maar.
    Nu al wel meer pijn door het doen vanmorgen maar ik hoop dat lichaam er beetje aan gaat wennen en dat het dan uiteindelijk minder pijn gaat doen.
    Of dat echt zo is geen idee, dat ga ik ondervinden :)

19. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    O thnx, dus iets om in de gaten te houden.
    Op dit moment gaat de situps juist wel goed hier.

20. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Heb trouwens foto's geplaats in de club van m'n voortgang tot nu toe. Eerste foto is niet zo best had geen betere maar duidelijk verschil is er wel.

Deel Deze Pagina