Ik ga vandaag beginnen met dag 1 van "30 day shred" van Jillian Michaels. (Ik weet dat hier ooit al eens een topic van is geweest) Momenteel ben ik al wel aan het hardlopen, maar zou graag mijn lichaam een boost willen geven voor de zomer en heb hier veel goede dingen over gelezen. Wie lijkt het ook leuk om hier mee te beginnen? Het is toch leuk om elkaar te motiveren in een topic en te zien/horen wat het met onze lichamen doet! Voor diegene die niet weten wat het is; Je doet 30 dagen lang iedere dag een work-out van een klein half uurtje. De work-out combineert cardio en krachtoefeningen, op deze manier train je je hele lichaam. De eerste tien dagen doe je iedere de work-out van Level 1, vervolgens doe je tien dagen de work-out van Level 2 en de laatste tien dagen doe je de work-out van Level 3. Na deze 30 dagen herhaal je de work-outs in plaats van iedere dag, drie keer per week. Het enige dat je voor deze work-out echt nodig hebt zijn een matje gewichtjes van 1,5 tot 2,5 kilo. Hier onder de links naar de filmpjes op youtube: Level 1: dag 1 tot 10 https://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8 Level 2: dag 11 tot 20 https://www.youtube.com/watch?v=ZEz0VGxsiqc Level 3: dag 21 tot 30 https://www.youtube.com/watch?v=1EGp-VcbXaw
Ik heb het vorig jaar gedaan, en echt goede resultaten behaald. Maar het moeilijkste van alles...VOLHOUDEN! Dat had ik dus niet gedaan. Ben vandaag weer begonnen met level 1.
Ik hoor er niet veel goede dingen over. Ook dat het niet zo heel goed voor je lichaam is. Ts, jij hebt wel sport ervaring en zal dit dus wel goed kunnen doen...maar iemand die jaren niks heeft gedaan kan veel beter rustig beginnen in plaats van gelijk vol aan de bak.
Ik ben al intesief bezig met sporten 3 dagen in de week & weekenden rust.. Ik doe ook cardio met krachtoefeningen. Dit kijkt me ook wel wat. Zal er straks ff naar kijken Ik heb wel veel last van mijn rug sinds de bevalling. Doe nu oefeningen, waarbij ik die al niet te veel belast. Hopelijk zijn de oefeningen niet te zwaar voor mijn rug. Dan doe ik ook mee
Dat is idd de valkuil voor veel mensen die te snel een resultaat willen zien en tijdenlang niet gesport hebben... Te snelle veranderingen zijn zowiezo niet goed voor het lichaam. Als het mij te intensief lijkt, blijf ik ook gewoon bij mijn vertrouwde sportprogramma hoor... Heb mijn knieen al eens eerder overbelast door te intensief te sporten.. Moest 2 weken rusten om ze te laten herstellen Ook is voldoende rust/slapen erg belangrijk naast intensief sporten. Dus drukke mama's met te weinig slaap hebben hier niks aan.
Ik heb t vorig jaar 8 dagen volgehouden, maar ik ben nooit een sporter geweest Vriendin zei ook dat ik er echt rustdagen tussen moest doen, maar daarna lukte t starten niet meer
Ik heb de video's bekeken & en het zijn soortgelijke oefeningen als wat ik nu ook doe. Maar ik sport om de dag, 3 dagen in de week. voorlopig heb ik de rustdagen nog nodig om er goed in te kunnen komen. Als ik wat sterker ben (over een maandje), ga ik het zeker weten proberen! Lijkt me een leuke uitdaging Moet de gewichten nog wel ff inslaan van te voren. Ik train mijn armen en onderlichaam nu met een kettle van 4 kg. Ik blijf de forum volgen. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen
Ik heb het gedaan en ben van maat 40 naar 36 gegaan. Natuurlijk ook gezond gaan eten en veel meer wandelen met de kids
Wat super zeg! Ben je natijd ook door blijven gaan met het programma 3x per week? Uiteraard hoort gezond eten er ook bij! Ik gebruik nu de app "My fitness pal" om mijn voedingsinname bij te houden. Erg handig! Ik moet ook nog gewichten aanschaffen. Gebruik nu twee waterflessen. Ik ben maandag begonnen en gisteren toch maar een rustdag ingelast. Had nog wel behoorlijk wat spierpijn. Dan doen we er maar ietsje langer over
Het is ook helemaal niet goed om door je spierpijn heen te trainen. Elke spiergroep heeft zon 48 uur rust nodig om te herstellen. Constant door trainen veroorzaakt blessures.
Netjes! Heb jij het 30 dagen achter elkaar, zonder rust gedaan? Ik vraag mij ook af wat je daarna gedaan hebt.. 3 dagen in de week gesport?
Dat klopt idd! Ik ga het gewoon met rustdagen proberen binnenkort. Vind het ook zo ongezond en slecht voor de spieren om 30 dagen aan een stuk door te strainen..
@bruni dat is juist goed. Je spieren moeten zich herstellen om weer door te kunnen gaan en ook in russtand verbranden je spieren calorieën & daarom is het ook zo belangrijk om goed te rusten, anders overbelast je je lichaam.. Dan maar wat langer over doen idd. De training op zich ziet er heel goed en veelbelovend uit
Ben weer klaar voor vandaag! Valt me best mee tot nu toe. Op aanraden dit keer 's ochtends vroeg gedaan. Je lichaam zou dan de hele dag een hogere verbranding hebben!? Hoe gaat het bij jullie?
Zo iets heb ik ook gehoord. Goed bezig! Vandaag was mijn rustdag, was echt te moe Morgen weer aan de slag Ga morgen maar eens op zoek naar gewichten en misschien volgende week beginnen, maar dan op mijn manier (3 dagen in de week en weekenden rust). Ben benieuwd