Nadat manlief me een half jaar geplaagd heeft over gepureerd eten... En collega's die beweren dat als je vrouw eenmaal een staafmixer heeft ineens alles gepureerd is. Tot aan je biefstuk aan toe dus. Grappen als "hmm lekker een broodje kroket! Geniet er maar van zolang het kan" tot een heel flauw sinterklaasgedicht over dat "staafmixeren" enkel brokken scherven oplevert aangevuld met een ingepakt bakje scherven dus..... Heb ik laatst toch een staafmixer gekocht. Tijd om manlief eens flink terug te pakken dus Maar het moet natuurlijk wel lekker zijn! (Anders heeft hij enkel mar gelijk gekregen met z'n plagen he!) Dus wie heeft het meest geweldige recept voor mij waarbij de staafmixer ECHT nodig is Kom zelf niet veel verder dan diverse soepen.. Die weliswaar heerlijk zijn maar iet zo geschikt als avondeten
Idd soep. En ik maak ook weleens pastasaus om die vervolgens door de staafmixer te doen. Ik rul het gehakt dan apart en doe de roerbakgroenten en tomatensaus in een andere pan. Dit maak ik dan fijn met de staafmixer en doe daarna het gehakt erbij. Dan heb je een lekkere gladde saus met veel groente die je niet ziet (daar zijn mijn jongens en man dol op) Verder kun je smoothies ook met de staafmixer maken (als je geen blender hebt)
Ik maak er smoothies mee. En tomaten creme soep. Ook maak ik er tapenade mee olijven knoflook parmezaansekaas klein beetje olijfolie en mixen maar.. En pastasaus..
Hmm tapenade is wel een heel goed idee De bedoeling is tenslotte dat ie denkt.. Hm, toch wel lekker Dus om nou z'n wokgerecht te gaan pureren is niet de bedoeling E wat voor soep maken jullie er dan mee? (Tomatensoep eten wij hier trouwens met tomatenblokjes uit blik.. Dochterlief is er gek op ondanks de stukjes dus die laten we maar zo )
De discussie begon namelijk met dat ik geen pompoensoep meer wilde maken met de keukenmachine. Superonhandig, alles vies daarna... En 30 keer langer bezig dan noodzakelijk omdat er geen hele pan soep in de keukenmachine past. Maar het is niet echt pompoentijd op het moment