Als ik naar mijn banner kijk denk ik mijn god.. over 40 dagen kan ik weer testen! Mag hopen dat deze cyclus zo rond de 30 dagen zal zijn, 40 klinkt wel erg.. ver Hoe was jullie eerste echte menstruatie weer? Duurde dat langer dan dat het nu doet of was het heftiger?
Dat klinkt wel lang ja! Je lijf zal ook wel moeten wennen zonder hormonen te functioneren. Toen ik met de pil stopte duurde het 6 maanden voor alles weer op orde was (is zo 7 jaar geleden ofzo) en toen heb ik een koperspiraal genomen, kon niet goed tegen al die hormonen Maar met koperspiraal heb je heeeele lange menstruaties , vaak 9 dagen of langer.. Toen die eruit was (en door de lompigheid van de gyn zat er ook flink wat wondjes ) heeft mijn eerste cyclus een kleine week langer geduurd dan ik gewend was. Maar mijn menstruatie is heel lang 4 dagen geweest en sinds 2 maand terug naar 3 dagen nu nog terug naar 2 (liever naar 9 maanden zonder natuurlijk) en ik ben blij
Dat is kort Ik was altijd ruim een week ongesteld, mag van mij ook best iets korter maar goed, we hebben het niet voor het zeggen hè m Fijn van die gyn..auw!
Ja joh, met cameraatjes en alles naar binnen, 10 min zitten trekken endoen en ging hij met het hele spul eruit, ik blij, kwam zijn tekst "ja eh het is niet gelukt" echt pffft toen nog een keer en was alles zo gevoelig dat ontspannen spontaan uit mijn woordenboek verdween. Nee helaas niet voor het zeggen, de lengte van mijn menstruaties varieert niet echt, de heftigheid daarintegen wel, deze maand echt nauwelijks iets, ook geen buikpijn enz. Maar er zijn maanden dat ik 's avondshow echt plat moet van de buikpijn en elke 2 uur wisselen enz. Geen idee waarom dat soms verschilt eigenlijk
Jeetje jullie gaan hard hier! De getrouwde dames hebben de overhand hier, wij zijn niet getrouwd. Ik hechte er nooit heel veel waarde aan maar moet ook zeggen dat nu we bezig zijn voor een kindje we er wel eens over hebben. Dus wie weet... Ik ben altijd 4 dgn ongesteld ook en heb korte cyclus dus eigenlijk mag ik niet klagen ik hoef nooit zo lang te wachten dus. Afgelopen cyclus was heel raar, werd een week te vroeg ongi op dag 19 en ben toen 9 dgn ongesteld gebleven. Nu snap ik echt niks meer van mn cyclus. Geen idee wanneer ik nu ongeveer mn eisprong ga hebben. Donderdag moet ik naar de gyn dus hoop dat ze een echo gaan doen en kunnen zien waar ik ergens zit in mn cyclus. Voor de meiden die al bij de gyn zijn geweest gingen ze meteen onderzoekjes doen of was de eerste keer alleen gesprekje?
Ha allemaal, wat een hoop berichten erbij, leuk! Ben zelf ook afgelopen jaar getrouwd - wilde ook niet zwanger trouwen, nu denk ik soms: was ik maar begonnen.... Hier op dag 21 ineens bloedverlies...?! Vreemd, want volgens ovu testen (nog) geen eisprong gehad.... Van alle signalen zoals dit raak ik helemaal in de war...! En qua zwangere collega's: ja same heer! En dan idd de blikken op mij (zelfs nog iets ouder dan veel collega's) hoe het met mijn buik is (grrr! Moet je 'em de hele dag inhouden)
RoIn, nee ga er nooit meer een nemen, was überhaupt niet van plan ooit nog aan anti conceptie te gaan . Als alles lukt en we vinden dat er niet nog meer kinderen bij moeten komen, dan legt ml maar een knoopje er in Olivi, bij mij begonnen ze meteen met onderzoeken.. (echo, uitstrijkje en soa test) hing bij mij af van welk moment ik in mijn cyclus zat (toen ik belde voor de afspraak, hebben ze me naar voren geplant, zodat er geen "verloren" maand in zou zitten). Maar aangezien jij wel een vage cyclus had deze maand.. :S Gewoon om vragen! Sowieso een tip, ook voor iedereen, schrijf alle vragen die je hebt op en stel ze ook!! Ik was er bij de laatste afspraak toch een vergeten, en die krijg ik niet uit mijn hoofd (dus ga ik hem maandag wel stellen bij de kijkoperatie). 1982Eva, dat is wel raar.. misschien toch van een ovulatie (aankomende?) Irritant zijn die signalen van je lijf hé?! Ik probeer ze tegenwoordig gewoon te negeren.. (al is dat wel erg moeilijk ) maar ik krijg het voor elkaar om na mijn menstruatie soms nog te denken "ja ik heb nog steeds pijn aan mijn borsten, zou het dan niet misschien" Hier verder een dagje thuiswerken dus geen zwangere collega's om me heen En we krijgen vandaag wel gezinsuitbreiding: 20 garnaaltjes (voor in ons Aquarium!) kleine en fel blauw
RoIn, hoop dat deze cyclus wat kortis is voor je, lijkt me lastig dat wachten. Ik vind het nu al lastig Tot nu toe heb ik mazzel met m'n cyclus, 28 en 30, en dan maar 3 dagen ongesteld. Eerste dag heftig, daarna lastig. Vroeger juist aan de pil gegaan omdat het zo heftig en lang was, en de laatste periode met de pil werd het ook weer heftig. Ik vind het nu in vergelijking zelfs meevallen. Ik zal het alleen nooit leuk gaan vinden Ik ben heel benieuwd hoe het deze maand gaat lopen, als alles loopt zoals afgelopen 2 maanden dan moet ik morgen t.m vrijdag ergens ongesteld worden (uitgaand van 28 tot 30 dagen). Alleen de laatste dagen, last van weeïg in de ochtend, lichte krampjes in de onderbuik, af en toe getintel en gister verliefde vlindertjes... Borsten zijn ook wat anders, meer adertjes, en licht gevoelig. En i heb trek in Cola, de hele dag. Maar goed, ik hou het vooralsnog gewoon op ontpillen, want de vorige twee maanden voelde ik ook van alles, alleen dan net even anders dan nu
RoIn, ik dacht eerst ook, dat er wat achter gebleven is, maar op de echo's was niks te zien. Ga bij de kijkoperatie wel vragen of ze er even op kan laten.. gewoon voor de zekerheid! Goede dat je het typt, was het alweer vergeten doordat er niks te zien was op de echo's!
Spannend Annacatharina!! Ik voel elke maand ook vanalles, wat altijd weer afwijkt, maar in principe kan het nog altijd allebei die signalen zeggen volgens mij niet zoveel. Een vriendinnetje van mij voelde ook altijd van alles, en op een keer (3de ronde) was het echt raak, en na de positieve test verdwenen alle symptonen.. pas bij week 10 kwamen ze weer. Super vaag! Maar sindsdien probeer ik zelf symptonen zoveel mogelijk te negeren
Ik was echt vreselijk opgeblazen na ei.. maar 8 dpo ofzo was het compleet weg. Dus ging er al vanuit dat het niets was. Maar in theorie had dat dus eigenlijk helemaal niet zo hoeven zijn! Garnalen! wat een gezellige huisdieren! Maar, ik heb er laatst is naar zitten kijken en er zitten wel echt hele mooie tussen! Ik durf het niet hardop te zeggen, maar gisteren bij het (ja sorry..) vervangen van mijn tampon dacht ik ook, wordt het nu toch al iets minder? Vanmorgen dacht ik dat weer! Dus, denk toch ook dat het niet meer zo heftig is als vroeger, want toen was het voor mij dus reden om aan de pil te gaan, naast de vreselijk onregelmatige cyclus die ik destijds had.
Zo hee ik moet effe bijlezen zeg! @Annacatharina: geniet van je verlovingstijd, wat leuk! Geniet ervan. Wij zijn gewoon getrouwd omdat het heel goed voelde. Dat gevoel heb ik met mijn ex (7jr relatie) nooooooooit gehad, daar dacht ik steeds 'trouwen is ouderwets en onzin'. Maar nu voelt alles goed. En voor hem kennelijk ook, want hij vroeg me vorig jaar op mijn verjaardag. Had ik totaal niet zien aankomen @Vlindertje81 wij hebben onze verloving aangekondigd in het pannenkoekenrestaurant waar we voor mijn verjaardag met heel de familie uit eten zouden Pannenkoekenrestaurants zijn geweldig Wij hebben geen koophuis en ik heb momenteel zelfs geen baan. Maar, allemaal duimen, ben voor volgende week donderdag uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek!! (hoe dat dan moet als ik zwanger zou raken en nog geen vast contract heb, daar maak ik me best zorgen over by the way, zitten er meer in dit schuitje??) @RoIn en pandavliegen: ik ben in juli gestopt met de pil en voor mijn gevoel pas sinds de laatste twee cycli in een normaal ritme. Toen mijn mirena werd ingebracht viel ik bijna flauw (maar goed dat ik in zo'n stoel lag met mijn benen de lucht in). Toen hij werd uitgehaald ging het beter. Juist omdat ik dacht dat ik dat gevoel weer zou krijgen, viel het juist mee. Wel lollig: ze zei 'nu mag je even persen' en ik moest daar zo om lachten - ik had wel een vermoeden van hoe je dat deed, maar als je nog nooit een kind hebt gebaard... Heb dus alvast een voorproefje gehad, lol @pandavliegen goeie tip om al je vragen op te schrijven. maar volgens mij zit jij wel bij een fijne meedenkende huisartsenpraktijk hoor! heb je een vrouwelijke ha? @Annacatharina: ik heb me voorgenomen om m'n symptomen voortaan bij te houden, dan hoef ik me niet meer telkens ongerust over te voelen...
Maldy: mocht je ooit in de buurt van zeewolde zijn:Pannenkoekenhuis Hans & Grietje Zeewolde Hilarisch pannenkoekenrestaurant (het huis van de heks van Hansd en grietje), waar tafels omhoog en omlaag gaan, of verschuiven, gaan draaien etc. Heerlijk voor kinderen maar ook voor ons best heel leuk!
RoIn die hebben in elk geval al een geweldige website! Ik rij nog wel eens over de A7, dus wie weet... De Hooiberg, aan de A4 bij Leiderdorp (https://www.google.nl/maps/place/Pannenkoekenboerderij+De+Hooiberg+Leiderdorp+B.V./@52.1617615,4.5520938,16z/data=!4m15!1m12!4m11!1m3!2m2!1d4.5499695!2d52.1609256!1m6!1m2!1s0x47c5c44468eb6e2f:0x41d160b5bad5fbbf!2sPannenkoekenboerderij+De+Hooiberg+Leiderdorp+B.V.,+Persant+Snoepweg+12,+2353+KA+Leiderdorp) is bij ons vaste prik.
MLady, HA is niet echt briljant, hele oude surninaamse man, super lief en aardig overigens, maar hij stuurt me bij alles meteen door naar het ziekenhuis dat is ook best irritant belemmerd me toch om te gaan, waardoor ik al een paar keer echt veel te laat ben gegaan. Mijn gyneacoloog is een vrouw en inderdaad wel meedenkend! Ben trouwens heel blij dat het een vrouw is, in een ander ziekenhuis (Waar mijn spiraal is verwijderd) had ik een man.. en die was gewoon lomp! normaal maakt me dat niet uit.. maar op die plek.. hou ik toch meer van iets subtielere aanpak Maar we zijn net verhuist.. in december.. en wou niet al bij mijn nieuwe huisarts aankomen "ja ik wil graag doorverwijzing enz." dus denk na dit onderzoek ik even hier ga aanmelden en dan vermeld dat we al onderzoeken gehad hebben enzo. Ik zou je niet al teveel zorgen maken MLady (ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan) maar een bedrijf krijgt in principe gewoon vergoeding voor zwangerschapsverlof, en bij ons bedrijf, vrouwen met een tijdelijk contract is zwangerschap 0 reden voor het niet verlengen, zoals de baas altijd roept "dan had ik maar geen jong bedrijf moeten hebben". Om eerlijk te zijn.. als dat een reden is voor een bedrijf om iemand niet te verlengen.. dan eh sorry hoor.. was dat ook gewoon geen goed bedrijf. Spannend volgende week donderdag!! Hahaha RoIn, dat is een briljant pannenkoekenhuis!!!! Ik ben nu al fan misschien maar eens gewoon naar zeewolde rijden en een dagje uit om heen plannen
Ja, of als we allemaal zwanger zijn (uiteraard gaat dat tegelijk lukken) gaan we met zijn allen pannenkoeken eten!!
Ik ben op mijn 33e moeder geworden. Het liefst wilde ik een jonge moeder worden, maar ik ben zo blij dat ik nu pas moeder ben en m'n leven al had geleefd. Alsof ik de 1 heb afgemaakt voor het andere om te beginnen. Ik ben nu een 'wijzere' moeder
Ik voel iedere maand wel iets van symptomen, maar ik heb ze nog nooit opgeschreven. Iedere ronde voel ik weer iets anders en denk ik van zou het nu wel? Nog steeds niets, dus bij mij zeggen al die symptomen niet zo veel. Wij zijn in januari naar de gyn geweest voor intake gesprek. Omdat ik toen al op cyclusdag 15 ofzo zat heeft ze gelijk een vaginale echo gemaakt en er zat toen al netjes een eitje. Toen gelijk ook samenlevingstest gehad en voor een week mijn cyclus gevolgd, een week na de eisprong progesteron bloed laten prikken, man had zaad al eerder ingeleverd en bloedonderzoek gehad voor soa's en chlamydia. Alles was prima in orde bij mij en manlief. De volgende stap bij mij is een hsg in de volgende ronde.