30+ en bezig voor je eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door pandavliegen, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    RoIn ik zit naar je banner te kijken en voor jou worden het heel bijzondere feestdagen dit jaar! :p

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja... en ik zei nog toen ik zeker wist dat ik ongesteld werd.. ach, met oud en nieuw is ook niet alles hè? :D
    Maar deze mag lekker blijven zitten hoor, met sinterklaas, 1e kerstdag, oud en nieuw. Het is welkom op al die dagen! :D

Vind het wel lang duren tot ik een echo krijg.. heb zelf zoiets dat als je het hartje ziet, dan is het pas echt ofzo hè?

3. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Kan ik me wel voorstellen roin. Dat is voor mij voordeel om in de mmm te zitten. Ik krijg eerder een echo. Vorige keer rond 6 en rond 7 weken.

4. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #2144 MLady, 2 mei 2014
    Laatst bewerkt: 2 mei 2014
    Goeiemorgen allemaal!

Leuk om al die info over de bevruchtingen te hebben hoor! Ben meteen aan het vergelijken geslagen! ;) (Huh alle smilies staan ineens op een andere plek, moest helemaal zoeken naar het knipoogje hihi)

@Elphaba: komt het door de clomid dat je precies wist wanneer je eisprong zou zijn en wanneer je dus moest seksen? Of was die ene keer vrijen precies een toevallige voltreffer?? Ik wil ook zulk talent! ;)

Tot nu toe lijkt het er in elk geval wel op dat vrijen op de dag na eisprong niet zo heel veel nut meer heeft voor de bevruchting, of in elk geval niet per sé nodig is :)

Ik ben benieuwd naar de staatjes van Vlindertje, Kinesteet en evt. Anna (als jullie nog zin hebben om die in te vullen natuurlijk).

Heb trouwens wat foto's gemaakt van onze woonkamer. Geef me een paar minuutjes en dan kunnen jullie bij ons binnenkijken in m'n foto-album. Heel anders dan bij panda!! :D

5. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Zo de foto's staan er:D

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb alleen het vrijen om en nabij ei vermeld hoor.
    Lijkt me voldoende ;)

7. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Oh ja, nee natuurlijk, dat heb ik ook gedaan. Maar het schijnt dat de bevruchting tot 2 (ofzo) dagen na eisprong nog kan plaatsvinden, dus ik heb die vrijpartij erna ook nog vermeld. Daarna hebben we het een paar dagen niet gedaan omdat ik me niet zo joppie voelde (beetje buikpijn, maar ja wist ik veel, ik had die ronde ongelofelijk veel vanallesjes en pas achteraf kon ik het allemaal plaatsen :D)

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb na mijn eisprong steeds een beetje een gevoelige buik, dus daarna gaat het bij mij ook wat minder prettig en minder vaak! :)

9. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ja, hoop ik ook!

Tot nu geven de testjes allemaal geen sterke uitslag (zo van, stel dát m'n lh-piek inmiddels tóch al is geweest, dan stelt het eitje vast ook weinig voor :cool:) en ik voel me zegmaar leeg, vergeleken met de vorige maand (toen had ik - achteraf gezien - wel 100 symptomen). Dus nou ja. Misschien komt die lh-piek toch nog ;) En anders proberen we het eitje te ambushen door continu een voorraadje soldaatjes aan te leggen :D

10. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    MLady, gaaf die bloemtjes achter de TV!! :D:D Leuk om zo foto's te zien :D

Roerei: Hoe was je ovulatietest? Ik voel me vandaag wel wat beter :D Ga er vanuit dat het gewoon ups en downs blijf houden voorlopig :p Heb gelukkig weinig andere "klachten" deze maand, alleen pijnlijke borsten, en af en toe kramp. Verder niks :D Ik blijf zelfs mijn broeken passen :$ (terwijl ik vaak ook wel een soort van opzwel :p ) al vraag ik me nu af wat ik liever heb... opgeblazen buik of die stemmingswisselingen ;) Enne, wij gaan ook snel dat schema invullen hoor :D Zijn we nou de enige die het niet invullen gaan!?! :$:cool: moeten we in ieder geval, extra goed opletten :p

Kinesteet: Hoe is het bij jou? Tempen weer gelukt? Ongi doorgezet?

Elphaba: Wauw.. dat was een treffer die ene dag sexytime :D

Ben benieuwd naar de lijstjes van de andere :D

11. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars

hahahaha, gewoon continu legers klaar hebben staan :p :D dan vangen ze het eitje vanzelf :D

12. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Yes! Dat heb ik ook :) wordt meestal dan sexytime in een andere vorm dan voor de eisprong :p

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hangt je bm niet lager na ei? Zoiets las ik geloof ik iets nu ik erover nadenk..

14. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Hee meiden,

Wat een gezellig geklets weer!

Bloempje en RoIn: het lijkt me heerlijk je zo te voelen als jullie! :D Geniet er lekker van!
    Komt de eerste echo al dichterbij?
    En Vlindertje hoest met jou?

@ Roerei: het eerste wat ik dacht was: innestelingsbloeding. Vroeg, maar, het zou kunnen…? Wil je geen valse hoop geven, maar ben heel benieuwd hoe dit afloopt! Heb je al nog een testje gedaan?

@ Panda: kan me je frustratie goed voorstellen over die appjes. Ik heb ook een zwangere vriendin die het zwaar heeft en bij wie ik soms de neiging heb om te zeggen: zullen we ruilen? We waren ook ongeveer tegelijk gestopt met de pil, zij was snel zwanger en bevalt al bijna.. voelt soms wel pijnlijk. Maar wat RoIn zegt: misschien bedoelt jouw vriendin het juist wel goed. Hoe dan ook blijft het lastig. Ik heb gister even lekker zitten lezen in dat topic ‘I’m not calm I want a baby!’, heerlijk. Dan lees je dat echt iedereen hier last van heeft.

@ Hihihi Mlady: ambushen! Ik heb er ook altijd van dat soort visualisaties bij. Ik heb hier ook je chartje ingevuld. Snap nog steeds niet wat nou de lucky shot was, want een herhaling van zetten heeft vooralsnog nog niets opgeleverd.

Cyclusdag 1: 14 december
    Je NOD lag op: 14 januari
    Je eisprong viel die ronde op de volgende cyclusdag: 30 december volgens Mamaapps
    Je had sexytime op de volgende cyclusdagen: 29,30,31 december, sochtends en smiddags, (en verder weet ik het niet meer)
    De 1e dag waarop je dacht 'goh, iets is deze ronde anders dan anders, maar ik kan het niet plaatsen': 5 januari, ik had ineens geen bruinverlies en een soort kriebelkrampjes in m’n onderbuik.
    Je deed je eerste testje op: cyclusdag 35, 17 januari (nadat ik op 14 jan dacht dat mn ongi doorbrak, wat dus vervolgens niet doorzette).
    28 januari werd een mk vastgesteld

Ik heb weleens het idee dat mn ei sinds de mk later in mn cyclus komt. Ik ga er hopelijk deze ronde achter komen of dat ook zo is.

@ RoIn: vraag aan jou. Kun je me vertellen waar je op moet letten met temperaturen? Ik probeer wel andere charts te vergelijken, maar word er nog niet zoveel wijs uit.
    Hoe weet je of je ovu eraan komt, of is geweest?

Nou, mijn ongesteldheid is gisteravond goed doorbroken. Terwijl vriend en ik dachten nog even van elkaar genieten voordat ik ongi werd…te laat! :$ Hihi owow. Ik ben blij dat ik mn lichaam weer snap en met een nieuwe ronde met tempen kan beginnen. Waarsch heb ik mn ei dus niet tegengehouden deze ronde.
    Toch overheerst bij mij nog steeds een beetje de teleurstelling/angst. Maak me toch weer zorgen of er iets mis is met mij, dit komt ook mede door andere topics over bloedverlies/utrogestan enz. Ik krijg de angst dat artsen er eigenlijk weinig van weten, van bloed/bruin, maar dat het meer kwaad kan dan ze denken. Ja, dat klinkt als een hypochonder I know.. (‘de arts zégt wel dat ik niks heb, maar ja wat weet híj eigenlijk’ – zo denkt de hypochonder, en laat dat nou net voor mensen die mij goed kennen my middle name zijn).

Maar ik ben zooo blij met m’n liefie. Gister voelde ik me slecht en op n gegeven moment flipte ik uit naar hem. Niet aardig van mij, maar hij stapte er zo makkelijk overheen, snapt het wel en zegt, vertel me dan gewoon wat je voelt, je mag er altijd over praten. Nou dan smelt ik dus gewoon. Erna hebben we een hele fijne avond gehad, lekker in de stad gaan eten en geproost op ons huis. Want laten we dat ook niet vergeten!

Zo. Het is weekend meiden. Laten we er allemaal van genieten. Of met een zwangere buik en een appelsapje. Of zonder buik met een wijntje.

Liefs!

15. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Nou.. ik heb wel ontdekt dat ie dus echt anders vóelt na je ei! Door het inbrengen van die balletjes stond ik er ineens dagelijks mee in contact en voelde ik ineens... mn baarmoedermond, heel laag en hard. Ik dacht echt: :$:(
    Heb t opgezocht en zo is ie dus ná je vruchtbare dagen stond er.
    Op internet vergelijken ze het qua gevoel als het puntje van je neus.
    Ja ik heb het ook niet verzonnen..:p

16. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Panda dat wordt dan waarsch meer van :p:p:p?

17. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    kijk is:
    De temperatuurmethode - de eisprong vaststellen

Bij mij zakte mijn temp iets voor ei maar dat is niet heel betrouwbaar. je moet het zien als een bevestiging van je ovulatietest. Stel de donkerste test is geweest en jij twijfelt, maar een dag later stijgt je temp toch (en de daarop volgende dagen) dan is je ei wel geweest. Na 3 dagen een temp-stijging zal FF een streeptrekken!

18. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Aah dank je RoIn! Je hebt inderdaad ook zoiets als Google natuurlijk... jullie zijn mijn Google geworden!

19. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Oei, gebruikte jij er ook een met 2 cijfers achter de komma?
    Mijne heeft er maar 1.

20. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik ook met 1, duidelijk zat bij mij!
    maar mijn temp verschil voor en na ei is vrij groot.
    Ik zou het eerst zo proberen! :)

Deel Deze Pagina