30+ en bezig voor je eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door pandavliegen, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ja dat lijkt me leuk!:) Eerst allemaal nog ff klusje klaren ;)

2. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Wat is een samenlevingsonderzoek?

3. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
  4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    dat hebben wij niet gehad volgens mij zo een samenlevingsonderzoek.. misschien toch ook eens om vragen maandag. Aangezien ik voor mega veel dingen erg allergisch ben.. hmmz.

Pannenkoeken eten vind ik ook een goed idee als we allemaal zwanger zijn! Volgende maand vast reserver :D:D:p:p

5. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Weer heel wat bij te lezen inderdaad! Wat een gezelligheid. :D

@ Panda ik moet steeds zo lachen om die backwords-panda van jou..
    Wat een drama met dat spiraaltje! Bah. Ik ben ook nooit meer van plan om aan de anticonceptie te gaan.

@ Olivi: Bij mij ging de gyneacoloog wel meteen kijken, maar ik had ook een positieve zwangerschap. Maar sowieso kan hij echt wel meteen een echo doen hoor, kleine moeite, en zo kan hij/zij wel meteen zien waar je in je cyclus bent. Als je dat graag wil, dus gewoon vragen!

@ Eva: jaaa irritant hè. Bij mij zijn de meesten nog wel zo discreet om er niet naar te vragen, maar ik voel het soms plaatsvervangend. Misschien is het wel eerder m’n eigen ongeduld.. :S
    En wat je bloedverlies betreft.. volgens mij kan je altijd ff tussendoor een bloedinkje hebben, kan van alles zijn maar zeker niet meteen reden tot zorg.

@ RoIn: dat lijkt inderdaad lang! Maar mijn ervaring is ook dat het het ene moment zo lang lijkt te duren, en het andere moment ineens voorbij vliegt. Heeft ook te maken met hoeveel je er wel of niet mee bezig bent. Mijn cyclus was na stoppen met de pil vrijwel direct regelmatig op 30 dagen. Maar dus wel dat tussentijdse bloedverlies..

@ Oeeh Annacatharina, spannend!! Hou ons op de hoogte, een dezer dagen weet je dus meer!

@ MLady, eens met panda. Je werkgever heeft daar gewoon voorzieningen voor en als ze tevreden over je zijn, lijkt het me sterk dat zwangerschap een reden is om je contract niet te verlengen. Wel spannend, een sollicitatie! Veel succes!

@ Nahla: dankjewel! Dat werpt weer even een positief licht op de zaak. Wel een fijn idee dat iedereen op dit forum die nu moeder wordt, er ook echt he-le-maal klaar voor is :).

Ik ben trouwens niet getrouwd. Ben nu ruim twee jaar met m’n vriend en we vinden het allebei niet zo nodig. Wel over gehad dat, als we kinderen krijgen en/of een huis kopen, we wel iets willen vastleggen.

Volgende week heb ik weer een afspraak bij m’n gyn. Ik vraag me af of het zinvol is om ook om verdere onderzoeken te vragen, of dat dat niet nodig is omdat ik al een keer zwanger ben geweest. Wat denken jullie?
    Ik weet soms niet of ik die mk nou als een goed of als een slecht teken moet zien. :(

6. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    @ Kinesteet: volgens mij is het feit dat je een keer zwanger bent geweest, over het algemeen een goed teken. Dus dat zou ik gewoon maar zo proberen te beschouwen (niet makkelijk..)

Wat goed verder alle bezoeken aan ziekenhuizen. Ben benieuwd hoe dat allemaal verder gaat, maar iig fijn dat er onderzoek plaatsvindt!

En... pannenkoeken, hmmm... die zijn hier helaas niet op mn werk, maar ter compensatie wel boterham met hagelslag :)

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook niet getrouwd Kineskeet.
    We hebben wel een samenlevingsovereenkomst, dat we iets aan moeten passen mochten er kindjes komen.
    Nou, dat gaan we dan doen (zo tegelijk met het pannenkoeken eten denk ik :D )

Eetse! Boterham met hagelslag! Yummie!

8. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Kinesteet, ik denk ook dat je MK een "positief" ding is.. dit is de eerste/enige MK toch die je hebt gehad? En natuurlijk wel tussen aanhalingsteken, want het is absoluut zwaar :x:x

Maar de "positieve kant" (voor zover je dus daarvan kan spreken) het is een keer gelukt.. misschien snapt je lichaam nu hoe het werkt..

Maar zou zeker vragen om meer onderzoeken, die uitkomsten kunnen je gewoon houvast geven. Ik was in ieder gerustgesteld.

Op mijn werk zijn de meeste trouwens op de hoogte dat we bijna 1,5 bezig zijn.. heb heel lang getwijfeld, maar uiteindelijk toch gewoon open en eerlijk over geweest. De voordelen: ik krijg echt ruimte en tijd voor onderzoeken, maar ook emoties enz. Nadelen is dat ik wel regelmatig van die medelijde blikken krijg als het over kinderen gaat ;) maar eigenlijk alleen op de maandag locatie.

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Samenlevingstest doen ze volgens mij niet in alle ziekenhuizen, maar op zich vond ik het wel belangrijk.
    De gyn maakt een uitstijkje en bekijkt dat dan door een microscoop om te kijken of er nog levende zaadcellen aanwezig zijn. Je hebt dan dus sexytime de avond ervoor gehad.
    Als er geen levende zaadcellen worden aangetroffen, dan kan het zijn dat de zuurgraad niet goed is en dat het sperma dood maakt. Op die manier kan je dus niet zwanger worden.

Ik krijg eigenlijk wel zin in pannenkoeken! :)
    Vanavond staan er hier aardappels met gehaktballen op tafel.

Kinesteet: ik denk ook dat het een positief teken kan zijn, je bent al een keer zwanger geweest, helaas een mk, maar je lichaam werkt dan wel. Ik heb geen idee of ik wel zwanger kan worden, gewoon omdat het nog nooit is gelukt.

Panda: ik ga ook nooit meer aan de pil. Aangezien we ook nog een tweede kindje willen, ga ik dat ding nooit meer slikken. Geen idee hoe lang het nu nog duurt.

10. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Bedankt meiden. Zo zie ik het ook doorgaans wel, maar jullie kennen het vast dat je ups en downs hebt in je optimisme voor de toekomst. :(

@ Goldfishie: kan me voorstellen dat je daar nog onzekerder door wordt. Heb jij al zo'n samenlevingsonderzoek gehad? En dus binnenkort hsg? Spannend!

@ Panda: kan me voorstellen dat het fijn is dat mensen op de hoogte zijn. Ik ben er ook wel vrij open over naar m'n omgeving, zeker na die mk. M'n vriendinnen en n paar vrienden weten er wel van, m'n ouders, evenals twee goede collega's. Dat laatste voelde fijn omdat ik er toen wel emotioneel over was. Ik wilde wel even laten weten waarom ik er zo bijliep zeg maar. Voelt nu wel fijn, dat het duidelijk is.

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Kinesteet: ja, ik heb verder alle onderzoeken al gehad. Deze ronde goed aan de sexytime, zodat het hopelijk niet meer nodig is. ;)
    Anders volgende ronde een hsg, ik moet bellen als de ongi begint. Mijn verwachte nod is pas 7 april, dus nog even afwachten.

12. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    hihi sexytime :)

Spannend hoor! Ik duim voor je dat het nog op de valreep spontaan lukt!

13. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    spannend Goldfishie! Hopelijk lukt het voor je hsg!
    Wij helaas niet :( pfft baalde daarvan nog het meeste toen ik ongi werd ;)

maar na HSG (of kijkoperatie, is hetzelfde, op een andere manier uitgevoerd) ben je wel verhoogd vruchtbaar :D dus wij moeten tot na maandag wachten met klussen, en ik hoop zo dat ik er weinig last van heb, dat we vanaf maandag of dinsdagavond gezellig kunnen klussen :D

Kinesteet, dat ups en downs in je optimisme ken ik heel goed! Ene moment denk ik, komt helemaal goed, andere moment denk ik.. dit komt nooit meer goed. Ik zoek ook elke maand weer nieuwe dingen om uit te proberen wat eventueel zou kunnen helpen ;) daardoor hou ik hoop, dus ik blijf het maar proberen.

14. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Ik zit ondertussen rond te neuzen op het plaatjes-van-zwagerschapstesten-topic. In het kader van.. voorpret? Of zoiets dergelijks :)

15. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Heb er een dagtaak aan om alles te lezen hier haha :D

@annacatharina, het vooruitzicht voor je is in ieder geval leuk en dan maar hopen dat het dubbelleuk is met een kleintje erbij :)
    Wanneer wil je overigens gaan testen... aangezien je morgen ongesteld zou moeten worden als je naar je vorige cyclus kijkt?

@RoIn, ik vind dat ik al zo lang moet wachten... zou er dus zelf niet aan moeten denken dat mijn cyclus ook zooo lang zou zijn... hoop voor je dat die van jou nu ook een stuk korter is.
    Mijn eerste menstruatie was ongeveer hetzelfde als met pil. drie dagen bloeden en nog 1 er achteraan voor de restjes zeg maar. Het enige grote verschil is dat ik sinds dat ik gestopt ben met de pil wel heel veel kwaaltjes erbij heb. Kan niet eens herinneren dat ik dat vroeger ook had... Nu pijn in onderrug, buik, borsten ed. (naja tijdens ongesteldheid dan en er vlak voor)

@panda, wat een draak van een gynacoloog... ik geloof dat ik hem lichtelijk aangevlogen zou zijn... Overigens stuurde mijn huisarts erg aan om een spiraal te nemen aangezien ik nog al extreem reageer op de hormonen in de pil (ben ook teruggegaan van microgynon 30 naar 20) Ben blij dat ik het niet gedaan heb als ik jouw verhaal zo hoor...
    Wat voor garnalen zijn het precies panda? ik ken namelijk geen blauwe... ja als ze ziek zijn... hebben hier 3 aquariums staan met garnalen... waren er ooit 11 ;)

@Olivi, succes bij de gynacoloog donderdag. Hoop voor je dat je duidelijkheid kan krijgen.

@Eva, dat is wel raar... dat bloedverlies... is het veel of lijkt het meer op een tussentijdsebloeding?
    En hier geen collega, maar een schoonzus die aan mijn schoonmoeder ging vragen of ik zwanger was.. hoe ze er bij komt??? (heb ondertussen al paar maanden een "vet"buikje...

@allen... pannenkoeken eten is inderdaad wel een van mijn hobby's. Voor degenen die het kennen, wij gaan altijd in alphen aan den rijn naar de schaapskooi. Maar als ik zo die andere pannenkoekenrestaurant hoor dan vind ik het een goed idee daar is af te spreken :D

@Mlady heb je een systeem hoe je jouw symptomen bij wil gaan houden? ik ben hier niet netjes genoeg voor en denk daar dan pas weer 5 dagen later aan enzo :)
    Succes met je sollicitatie!

@Goldfishie, ik duim voor je dat je deze keer nog zwanger mag raken en dat de hsg niet nodig is...

@Kinesteet, ik heb ook net een vroege miskraam achter de rug en mijn HA gaf aan dat het op zich een goed teken is. Het geeft in ieder geval aan dat je lichaam werkt. Tevens hebben heel veel mensen eerst een miskraam voordat het de eerste keer goed raak is. Ik hoop dus ook maar dat juist dat een teken voor ons is dat het snel goed gaat komen.
    Dat kijken van plaatje herken ik ;) sowieso doe ik heel veel lezen ook om te weten hoe anderen dingen ervaren.

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wauw, je geeft iedereen antwoord! :D Goed zeg!
    Ik duim ook voor jou, dat het snel weer mag lukken en blijft plakken dit keer!

17. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    vlindertje81: whaaa 11 bakken?!! Gewoon thuis?! hahaha wij hadden er 3, maar na de verhuizing hebben we er nu nog maar 1 opgezet (450 liter). Zijn al weken bezig de beplanting zo te krijgen als we willen, en dat gaat nu goed :D

Die blauwe garnaaltjes, zijn eigenlijk gewoon vuurtjes :) alleen dan blauw i.p.v. rood, toevallig bij een kweker gebeurd (in Duitsland) en die is ze verder in het blauw gaan kweken. Ze zijn nu op temperatuur aan het komen en wennen aan het water :D

We gaan ze er denk ik een paar weken alleen in laten zitten, zodat ze zichzelf even goed kunnen voortplanten. We hebben nog een hele berg japonica's en een rotsgarnaal, maar die wonen tijdelijk bij mijn ouders i.v.m de verhuizing (en ook nog een hoop vissen, maar die komen er pas over een maand in , zodat de beplanting sterk genoeg is).

We hebben echt aquascaping beplanting geprobeerd, super leuk, maar echt heel veel werk. Maar ben best tevreden met het resultaat! :D

Okay, dat was een totaal off topic verhaaltje ;) maar wel een van mijn grootste hobbies! hihi

18. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    @panda inderdaad 11 bakken... waarvan 4 gezeldschapsbakken 2 kweekbakjes en 5 garnalenbakken... hebben hier nu nog 2 gezeldschapsbakken waarvan er 1 helemaal geen beestjes heeft doordat we die net opnieuw op hebben gestart, 1 met alleen vuurgarnalen en japonica's inclusief een verdwaalde koelie (waren er ooit 4) Helaas zijn in die bak alle vissen dood gegaan door een combi van stip en schimmel... en in de laatste bak hebben we ook vuurgarnalen zitten, is een beetje kweekbakje.
    In het verleden verschillende soorten waaierhandjes gehad alleen om een of andere reden blijven die bij ons niet heel lang leven in verhouding tot de andere garnalen.

Okee on topic...
    @RoIn... ik vind het gewoon vervelend als ik iemand oversla, dus ja dan maar iedereen haha scheelt wel als er niet teveel tussendoor kletsen, maar hoe meer geklets hoe leuker het is haha

19. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ja hebben wij ook, die zijn allemaal relatief snel dood. jeetje zeg! Ik vond ons met 3 bakken al een hoop ;) Kweekbakjes hebben wij ook gehad, kardinaaltjes vooral veel gekweekt.

Naast deze gaan we nog een kreeftenbakje aanzetten ergens komende weken en misschien nog een kweekbakje, even kijken of we er zin in hebben. Eerst de grote maar verder opstarten en vullen :D

Verder on topic:

Ik heb de laatste maanden, 1,5 a 2 jaar ook steeds meer kwaaltjes erbij gekregen, volgens mijn ha was dat vanwege mijn leeftijd :(

20. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    @Vlindertje81 De schaapskooi ken ik (nog) niet, maar alphen a/d rijn? Woon je soort van in de buurt van waar ik woon dan?

@allen Over de kwaaltjes: ik heb bedacht dat ik ze het overzichtelijkst bij kan houden in excel.

In de 1e kolom heb ik de rondes en datum staan. Dus bij mij staat in die kolom onder elkaar: '1 (24 dec)', '2 (26 jan)', '3 (18 feb)' en '4 (16 mrt)'. In de 1e regel (vanaf cel 2) heb ik de cyclusdagen staan, dus gewoon: '1', '2', etc. Dagen waarop er iets opviel geef ik een kleurtje of schrijf ik een letter in.

Bijvoorbeeld:

Mijn laatste ronde duurde 26 dagen.
    De eerste vijf dagen was ik ongesteld: rood kleurtje.
    De laatste dag stelde dat 's avonds niks meer voor ;) sexytime! :D Heb een s-je in de cel getypt. En zo zijn er wel meer s'jes in elke regel ;)
    De 14e dag had ik m'n LH-piek: cel geel gekleurd
    De 16e dag voelde ik m'n eitje springen: groen
    De 24e en 25e dag had ik last van m'n borsten (lichtblauw) en last van een onrustige buikstreek (paarse rand)
    De 26e dag begon m'n bruinverlies (bruin gekleurd)

Op de volgende regel begint dan m'n volgende ronde weer met eerst een paar dagen ongesteldheid.

Dan heb ik daarnaast nog een kolommetje waarin ik aan het eind van elke ronde de LF en cyclusduur die maand noteer, zodat ik daaronder automatisch m'n gemiddelde LF en gemiddelde cyclusduur kan laten uitrekenen.

Ik kan precies zien hoelang m'n cycli duren, hoelang m'n LF duurt, of m'n ei eigenlijk regelmatig springt, welke symptomen/klachten ik had.

Niet iedereen vindt excel prettig werken, maar ik zou niet weten hoe ik dit anders overzichtelijk in beeld kan brengen. Na een jaar past alles nog steeds op m'n beeldscherm zonder scrollen.

Deel Deze Pagina