30+ en bezig voor je eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door pandavliegen, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Simran, welkom!
    Ook 30+ kan gewoon zwanger worden en dat gaan we hier met zijn allen bewijzen. Je kunt hier alles kwijt, liefde, leed en geluk.

2. Simran

Simran Lid

5 mei 2014
    81
    0
    6
    Vrouw
    Rotterdam
    Hi Vlindertje81

Hartelijk dank voor het warme onhaal! Ik wilt toch ergens hierover kunnen babbelen en aangezien er zoveel mensen in mijn omgeving zwanger zijn, kan ik eigenlijk nergens mijn zorgen kwijt en hierover praten.

Ben blij een plekje gevonden te hebben

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hoi Simran, welkom hier! Je kan zeker alles kwijt hier!! En 30+ kan ook zeker zwanger worden!! En je kant niet alleen over zwanger worden iets, ook over vlaggenstokken :D

RoIn, dankje voordat linkje :D Ahh ja dat is wat ik zocht! Kant en klaar compleet pakket :D Je bent een held! :D

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    SimRan welkom!!! :D
    Fijn hè? Allemaal 30+ers!

Panda; google is my friend :D!

Ik ben ook van de kant en klaar dingen.. losse stokken, vlaggen en wimpels, het moet niet te ingewikkeld hoor!

5. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    ik hou ook van kant en klaar :D wat dat betreft hou ik van lui ;) hoe minder werk ik er aan heb, hoe beter ;) ben al zo druk :D

vandaag wel een korte dag, moet voor half 6 bij de apotheek zijn.. en is 25 min rijden en 5 min lopen.. dus denk dat ik over 50 min eens weg rij op m'n werk.

Echt een vraag van totaaaaaaaaaaaaal andere orde, hebben jullie allemaal eigen auto? Of samen 1? of? (gewoon nieuwsgierig) wij hebben samen 1 auto, ooit nieuw gekocht in de lease in 2011 en in 2012 overgekocht van de lease maatschappij :D een candy witte seat ibiza! Ben echt fan van m'n autootje.. ons autootje (was eerst mijn auto.. nu ons :p)

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Eigen auto.
    Hopelijk kan dat zo blijven! Heerlijk!

7. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Samen een auto, en ik rij nooit want vind het vreselijk eng. Heb ook pas mn rijbewijs gehaald toen ik 31 was, was er eerder niet aan toe. En nu nog steeds niet eigenlijk. Wel heel netjes in 1 keer geslaagd, dus ik kan het wel :D

8. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom simran! Hier kan je vast je ei wel kwijt! Inderdaad fijn om te kunne kletsen met meiden in hetzelfde soort schuitje.

Anna: Goed om weer wat van je te lezen. Heel mooi hoe jij en je vriend ermee omgaan en hoe je de positieve dingen er ook van mee pikt!

Met mij gaat het redelijk. Heb sinds in vanaf maart thuis zit (ivm burnout) nu eindelijk een beetje meer rust die ik ook accepteer. Misschien dat het zwanger zijn me er ook bij helpt want ik neem nu meer rust momenten als ik moe ben en eerder was het gewoon een kwestie van doorgaan tot je erbij neervalt.
    Vandaag zijn ze trouwens van moeders voor moeders geweest. Wat een vriendelijke vrouw. Ze gaf aan dat ze met elk plasje blij zijn en dat ik gewoon moest doen wat goed voelt en wil ik een keer een dag of paar dagen niet plassen moet ik dat vooral niet doen zei ze. Toch heel fijn dat het zo laagdrempelig is. Ik kreeg nog een tijdschrift van 'zwanger' en ook zo'n wikkeldeken (had jij ook gekregen toch Roin?).

Verder vandaag lekker genieten in de tuin met dit weer. En bij mijn schoonmoeder op verjaardag geweest.

Oh en wat betreft auto's, we hebben een Peugeot en een oldtimer. Ben wel op zoek naar een 4-deurs auto voor straks als ons kleintje er is. Lijkt me wel een stuk praktischer.

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja, ze was idd hier ook zo vriendelijk en ze zijn zo dankbaar hè?
    Ik kreeg hetzelfde idd! Leuk! Het eerste cadeautje!

10. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Fijn dat ze zo aardig was bloempje!! En dat het ook heel laaddrempelig is. Ik vind het goed dat je het gaat proberen!! Ondanks je burn-out. Krijg je begeleiding bij je burn out?

Goed ook dat je vaker je rust pakt! Is sowieso belangrijk en helemaal nu!

11. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL

Ik heb wekelijkse gesprekken met een arbeidspsycholoog om het een beetje uit te pluizen allemaal, wat er is gebeurt en hoe de dingen zijn gebeurt.
    Daarnaast ga ik natuurlijk naar de bedrijfsarts (mag toevallig volgende week weer).
    En ik ging tot vorige week 2 wekelijks naar mijn huisarts, hij is echt zo'n schat en heel erg betrokken. Vorige week tegen hem vertelt dat ik zwanger was en hij vond het zo leuk voor me. Na de eerste echo wil hij me nu weer zien om te horen hoe alles gaat en hoe het met de beeb is.
    Met mijn teamleider heb ik ff paar weken geen afspraak omdat het dan allemaal erg veel is en omdat ik het werk ook echt even wilde loslaten.

Hij stond trouwens op mijn voicemail of ik 13 mei mee wilde naar de teamdag, nu dacht ik hmmm misschien wil ik wel een deel ofzo. Dus ik terugbellen maar hij is nu met vakantie en pas weer terug een dag voor de teamdag. Nu twijfel is dus weer heel erg. Wilde het dan eigenlijk wel even goed bespreken en weten wat we wanneer en waar gaan doen zodat ik daar even over kan nadenken...zit er nu dus niet meer in.. Mail naar mijn team sturen om dit te vragen is echt nog een burg te ver voor me.
    Denk dat ik dus maar niet ga.

Heb ook binnenkort cursusdagen komen voor de nieuwe functie van supervisor die ik net had. Wil daar ook zo graag naartoe gaan maarja vooral hoofd zegt dat. En tja wat zegt gevoel...:( ik leef ook altijd zo in mijn hoofd, zo lastig om te voelen wat je voelt...

12. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    oh wat lastig allemaal bloempje!!!
    Lijkt me erg lastige situatie :(

ik hoop voor je dat je gauw weer ehm beterder word? Of minder burn out? Weet niet goed wat de term daarvoor is, ik bedoel in elk geval dat ik hoop dat je je snel steeds weer fijner voelt!!

13. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lief van je panda dat je zo meeleeft!

Ik weet de juiste term ook niet dus zeg nu altijd dat ik gewoon mezelf weer wil zijn :D

14. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Vlinder dit is ech een duidelijke test:D

Welkom simran je kan hier alles bespreken:)

Heftig bloempje. Hoop dat je snel nog beterder voelt :) en lief dat de arbeidspsycholoog zo meeleeft.

Hier nog steeds niet ongi. :( pfffff

15. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    He bah elphaba! :( kan je voor de zekerheid een test doen? of kan het dat het zo lang duurt na een mk??

zou zo fijn zijn als je ook weer verder kon!!

16. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het kan langer duren en ik heb natuurlijk clomid geslikt dus denk niet dat ik zwanger ben zonder ineens. Dus helaas zit niks anders op dan wachten :(:)

17. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    He bah meid :(:( ik hoop voor je dat hij snel komt hoor!! (Toch raar om te zeggen ;))

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Elpha, dat wachten op je -ik weet niet wanneer hij is- NOD is wel zo frustrerend!
    Hopelijk komt ie snel, kan je door!

Ook in het eind december mama's topic regent het miskramen. Vandaag weer 3..

Bloempje, 1 van mijn beste vriendinnen heeft ook en burn out.
    Die herkent zichzelf geregeld ook niet meer terug. Helaas hoor je het veel, is inherent aan de hele maatschappij..denk maar goed om jezelf en geef duidelijk je grenzen aan hoor!

19. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Oh bah RoIn :( ga jij maar goed laten zien dat er ook nog zwangerschappen in 1x goedgaan!!! Samen met bloempje!! En vlindertje gaat laten zien dat 3x scheepsrecht is!!

20. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    @Simran welkom! Wij zijn een gezellig clubje dat elkaar er elke maand weer doorheen trekt. En we blijken vrij vruchtbaar, want er zijn al wat zwangeren! Maar... resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :p

Hoever heb je teruggelezen? Helemaal vanaf het begin van ons geouwehoer? :$ Ik ben 34, mijn lieverd wordt dit jaar 37. Wij zijn ook vorig jaar getrouwd! :D Wij in juli, en jij? Ik heb vorig jaar in het voorjaar m'n Mirena laten verwijderen, daarna pil geslikt tot de week van ons huwelijk. Niet echt erg met zwanger worden bezig geweest, maar toen we in december nog niet in verwachting waren ben ik in januari met ovulatietestjes begonnen. Dat is mijn verhaal in een notendop, wil je nog meer weten, gewoon vragen hoor!

Ik heb alvast één heel belangrijke vraag. Hou je van pannenkoeken...?

@panda Sorry ik was vanmiddag niet meer online! Wij hebben een oranje wimpel die we alleen ophangen met Koninginne- ehh Koningsdag. Die hebben we nog niet zo lang, heb jaaaaren gevlagd met alleen een vlag. En ja zo'n houder schroef je dus aan je gevel. Ben je inmiddels geslaagd met vlag en wimpel?? ;):D

Ik zit in hetzelfde schuitje: mijn auto is nu onze auto ;) M'n lief deed altijd alles met het OV en had dus geen auto. Het is een kleine hatchback (dus vier deuren), die maar 20 euro wegenbelasting kost per maand. En daarmee gaan we dus gewoon op vakantie straks, men staat altijd versteld bij de IKEA, als we er weer enorme hoeveelheden dozen inschuiven ;)

Ik heb ook m'n motorrijbewijs :D en heb jarenlang een motor gehad, maar dat is alweer jaren geleden. Rijdt één van jullie motor, ladies? Soms mis ik het wel...

@RoIn weet je waar ik nou aan moet denken, nadat ik heb gelezen over je verhaal over de decembermama's? 'toen we klein waren' werd ons toch niet verteld dat bevallingen pijn doen? En 'voor we ermee bezig waren' wisten we toch niet dat bijvoorbeeld poep voorkomt tijdens de bevalling? En dat 'knipjes' regelmatig voorkomen? Ik denk dat een miskraam krijgen het aller-aller-allergrootste taboe van onze samenleving is. En dat het alleen op zp geen taboe is. Ik denk dat het gewoon part-of-life is, maar dat we het nu pas ontdekken... ;)

De decembermama's zijn pas net zwanger, jij ook, de driemaandengrens is nog een eind weg... En toch: de meeste zwangerschappen gaan WEL goed! Alleen die verhalen hoor je niet op zo'n forum als zp! Onthoud dat goed!!

Oh en @elpha: wat ongelofelijk balen dat je nu vast lijkt te zitten in de modder... :x Ik hoop maar dat ik je niet achterna ga... En dat ik binnen een maand toch maar ongesteld word... Was je voor je mk wel regelmatig ongesteld?

Deel Deze Pagina